چگونه در ۲۴ ساعت لیسبون را به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/10/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

لیسبون، یک شهر چند ملیتی و بسیار زیبای اروپایی است که ارتباط آن با دریا ناگسستی است. در این شهر تفریحات فراوان هستند.

تور اروپا

سفر به شهر رنگارنگ لیسبون در تورهای پرتغال

لیسبون شهری پر از دیدنی‌های گوناگون تاریخی، فرهنگی و هنری است؛ پس باید برای بازدید از جاذبه‌های برتر آن یک برنامه فشرده و حساب شده داشته باشید. اگر در پایتخت پرتغال یک توقف یک روزه دارید و نمی‌دانید با این زمان اندک چه کنید، با کمک راهنمایی که در اختیارتان قرار داده‌ایم، می‌توانید به خوبی در یک روز از حال و هوای حاکم بر این شهر زیبا لذت ببرید.

صبحانه به سبک پرتغال

یکی از بهترین تفریحات لیسبون، غذا خوردن در آن است، پس چرا درنگ کنید؟ اگر حوالی صبح به شهر رسیدید، به سمت یکی از کافه‌های متعدد آن در مرکز تاریخی شهر رفته و خود را برای یک صبحانه ساده و لذیذ پرتغالی متشکل از تست، کره، پنیر، مربا و قهوه آماده کنید. این صبحانه عالی با مناظر ساختمان‌های تاریخی کامل خواهد شد. بسیاری از کافه‌ها تراس هم دارند و می‌توانید از آب و هوای آفتابی بی‌نظیر شهر هم بهره‌مند شوید. با توجه به اینکه ۲۴ ساعت زمان زیادی برای اکتشاف در بین جاذبه‌های شهر با پای پیاده نیست، توصیه می‌کنیم از اتوبوس‌های گردشگری که گردشی کامل بین جاذبه‌های اصلی را ترتیب می‌دهند، استفاده کنید. یک اتوبوس می‌تواند شما را از بالا و پایین کردن تپه‌های اجتناب‌ناپذیر شهر نجات دهد.

گردش یک روزه در لیسبون

پیاده روی به سمت شیادو

پاهایتان را برای کمی پیاده روی آماده کنید و اول به سمت «شیادو» (Chiado) به راه بیفتید که با ردیفی از کافه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها اشغال شده است. در اینجا فرصت خریدن سوغاتی و یادگاری‌ و سپس صرف یک ناهار سبک را خواهید داشت. بعد از شیادو باید به سمت «بایرو آلتو» (Bairro Alto) یا محله بالا بروید که یکی از محله‌های جذاب و دیدنی لیسبون بوده و به ویژه برای کسانی که به مناظر و حال و هوای هنری علاقه دارند ایده‌آل است. در تراس «سائو پدرو د آلکانتارا» (São Pedro de Alcântara) صندلی‌های زیادی برای نشستن و صرف اسنک یا تماشای منظره زیبای «قلعه ژرژ» (Castelo de São Jorge) وجود دارد.

شیادو در لیسبون

بازدید از کلیسای سائو هاوکه

سر در «کلیسای سائو هاوکه» (Church of São Roque) هیچ سرنخی از گنجی که درون ساختمان قرار گرفته به بازدیدکنندگان نشان نمی‌دهد. اگرچه این بنا در قرن شانزدهم ساخته شد و از زلزله سال ۱۷۵۵ میلادی جان سالم به در برد، تزئینات داخلی آن در بین قرون ۱۷ تا ۱۸ شکل گرفتند. تأثیرات معماری باروکی و مَنریسم، در سقف‌های خیره‌کننده، دیوارها، محراب و همچنین حکاکی‌ها، نقاشی‌ها و نمازخانه‌های جانبی منعکس می‌شوند.

کلیسای سائو هاکه در لیسبون

تماشای زنده شدن شهر در شب

ساعت جادویی بعد از زمان شام آغاز می‌شود، پس از غذای شگفت‌انگیز خود در یکی از بهترین رستوران‌های سنتی محله بالا لذت ببرید. تماشای تبدیل شدن خیابان‌های ساکت روز به یک مهمانی روباز شبانه تجربه جالبی خواهد بود. معاشرت کردن مردم در فضای بیرون کافه‌ها امری کاملاً طبیعی به حساب می‌آید. بر خلاف محله بایرو آلتو که پر از شور و انرژی جوانی بوده، «محله آلفاما» (Alfama)، قدیمی‌ترین محله افسونگر لیسبون، جایی در گذشته متوقف شده است. اگر شما هم به سنت، غذاهای اصیل پرتغالی و موسیقی پرتغالی علاقه دارید، می‌توانید به جای محله بایرو آلتو به سراغ رستوران‌های آلفاما بروید. البته یکی دیگر از چیزهایی که باید حتماً طی این بازدید کوتاه تجربه کنید، گوش کردن به «فادو» (Fado) است که کمتر جایی به اندازه آلفاما در یک شب گزینه‌های متعددی به شما پیشنهاد می‌کند.

فادو در لیسبون

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}