لوس گالایوس، رستورانی دنج در پلازا مایور شهر مادرید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/11/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

رستوران لوس گالایوس در مادرید، یکی از رستوران های معروف و با کیفیتی است که مدت زیادی از تأسیس آن می‌گذرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اسپانیا، حتماً سری به این رستوران بزنید و غذاهای سنتی معروف اسپانیایی آن را امتحان کنید.

تور اروپا

رستوران «لوس گالایوس» (Los Galayos) در مرکز شهر مادرید قرار گرفته و فقط چند قدم با «پلازا مایور» (Plaza Mayor) یا همان «میدان شهرداری» فاصله دارد؛ بنابراین گردشگران می‌توانند بعد از گشت و گذارشان در شهر، توقف کوتاهی در این رستوران داشته باشند و خستگی‌شان را با خوردن غذایی جانانه به در کنند. رستوران لوس گالایوس در سال 1894 تأسیس شد و در آن زمان، بیشتر شبیه مسافرخانه‌ای بود که نوشیدنی و غذاهای اسپانیایی سرو می‌کرد. اما کم کم گسترش یافت و با کمک منطقه‌ی معروفی که در آن قرار داشت، به حد کفایت رسید. در واقع بعد از تبدیل شدنش به رستوران، خیلی سریع در شمار رستوران‌های مهم و معروفی قرار گرفت که نویسندگان اسپانیایی برجسته‌ای مثل «فدریکو گارسیا لورکا» (Federico García Lorca) و شاعران فرهیخته‌ای همچون «لوییس سرنودا» (Luis Cernuda) نیز به آن سر می‌زدند. حتی رمان نویس مشهور، یعنی «آرتور پِرز رِورت» (Arturo Perez-Reverte) هم اعلام کرده بود که شخصیت اصلی یکی از داستان‌هایش، در این رستوران به او الهام شد.
رستوران لوس گالایوس مادرید

صاحبان این رستوران، دکور بخش‌های پذیرایی را تا حد زیادی تغییر داده‌اند و از لوازم چوبی سنتی تیره رنگ و نقاشی‌های عتیقه برای زیباتر کردن فضا کمک گرفته‌اند؛ اما بعضی از قسمت‌ها را گذاشته‌اند که شکل قدیمی‌اش را حفظ کند تا به جنبه‌ی تاریخی بودن این ساختمان لطمه وارد نکند. برای مثال، بخشی از دیوار یکی از اتاق‌ها را بدون گچ‌کاری رها کرده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند نوع آجرکاری قدیمی آن را مشاهده کنند. لوس گالایوس، چندین اتاق پذیرایی دارد که می‌توانید میز مناسب با تعدادتان را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید. اما اگر جزو کسانی هستید که به صرف غذا در هوای آزاد علاقه‌مندید، این امکان وجود دارد که از دو تراس بزرگ این رستوران استفاده کنید که در فصل تابستان، پر از درخت‌های انگور می‌شوند و می‌توانید علاوه بر خوردن غذایی خوشمزه، از آب و هوا و معماری ساختمان‌های قدیمی آن اطراف نیز لذت ببرید.

رستوران لوس گالایوس مادرید

رستوران لوس گالایوس برای پخت غذاهایش، از دستورهای پخت سنتی غذاهای اسپانیایی، خصوصاً منطقه‌ی «کاستیل» (Castile) استفاده و آن‌ها را تا حدودی با روش‌های آشپزی نوین ترکیب می‌کند تا به نتیجه‌ی مطلوبش برسد. البته در مجموع، تخصص آشپزهای آن بیشتر در پخت انواع گوشت کباب‌شده از جمله گوشت بز و گوسفند است. استیک، سالاد روسی، چیز کیک و پای سیب، جزو غذاها و دسرهای پرطرفدار دیگر این رستوران به شمار می‌روند. تفاوت لوس گالایوس با رستوران‌های دیگر این است که بیشترشان در قبال غذاهای معمولی، جیب مشتریان را خالی می‌کنند؛ اما غذاهای این رستوران از کیفیت خوبی برخوردار است و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، ارزش سرویسی که می‌گیرید را دارد. اگر برای تولد یا قرار کاری به این رستوران می‌روید یا صرفاً به دنبال جای دنجی هستید که به چشم‌انداز مرکز شهر نیز دسترسی داشته باشد، لوس گالایوس یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان محسوب می‌شود. اگر اسپانیایی بلد نیستید هم جای نگرانی نیست؛ زیرا منوی این رستوران را به چند زبان نوشته‌اند و تمامی کارکنان نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند.
رستوران لوس گالایوس مادرید


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}