قصرهای رؤیایی آلمان که از دل قصه ها بیرون آمده اند

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/11/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید یک قصر رؤیایی چشم‌نواز قرن نوزدهمی را ببینید یا در بهترین قلعه‌های در دل کوهستان که به خوبی حفظ شده‌اند گشت و گذار کنید، سفر به آلمان را به شما توصیه می‌کنیم.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که آلمان یکی از مقاصد آن‌هاست

در نقاط مختلف کشور آلمان برخی از دیدنی‌ترین قصرهای دنیا را خواهید یافت. ده مورد از کاخ‌های تحسین برانگیز قصه‌های پریان در این کشور را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. قصر نویشوانشتاین

قصر نویشوانشتاین (Neuschwanstein Castle) با شباهت بسیار به تصاویر والت دیزنی، تنها یک ساعت و چهل دقیقه از شهر مونیخ فاصله دارد. این قصر گرانبهای قرن نوزدهمی مخفیگاه «کینگ لودویگ دوم» (King Ludwig II) بود تا اینکه بعد از مرگ او در سال ۱۸۸۶ به روی عموم بازگشایی شد. حالا هر سال بیش از ۱.۴ میلیون نفر از این نقطه‌ی توریستی پرطرفدار بازدید و نمای آن را تحسین می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند. قبل از طی کردن مسیر پیاده‌ی کوهستان به سمت قصر، بلیت ورودی خود را تهیه کرده یا بازدید از این قصر سیندرلایی را با سوار شدن بر کالسکه تا در ورودی تکمیل کنید.

قصرهای افسانه ای آلمان

۲. قلعه واردبورگ

«قلعه‌ی واردبورگ» (Wartburg Castle) اولین قلعه‌ی آلمانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در طی ۹۰۰ سال عمر این بنا، مالکان مختلفش به آن بخش‌هایی را افزودند که سبک‌ های معماری آن دوران را انعکاس می‌دهند و بازدیدکنندگان بر اساس اینکه از کدام سمت وارد شوند، نماهای متفاوتی را خواهند دید. همچنین واردبورگ گفته می‌شود مخفیگاه مارتین لوتر در زمانی که کتاب مقدس را به زبان آلمانی ترجمه می‌کرد، بوده است و همین دلیل معروفیت دیگرش به حساب می‌آید. برای رسیدن به این قلعه‌ در ارتفاع ۴۰۰ متری، می‌توانید به ایستگاه سواری چهارپایان بروید و در این راه الاغ‌سواری را هم تجربه کنید.

قصرهای افسانه ای آلمان

۳. قصر هونزولان

«قصر هونزولان» (Hohenzollern Castle) که آدم را به یاد هاگوارتز می‌اندازد، اقامتگاه سابق خاندان سلطنتی پروس است. این دژ عظیم ۲۳۴ متر بالاتر از دره‌ای بر کوه هونزولان واقع شده و تنها ۵۰ کیلومتر از جنوب اشتوتگارت با آن فاصله دارد. در طی ده قرن این قصر میزبان افراد مشهور متعددی بوده که آثاری از خود در آن به جای گذاشته‌اند. مثلاً برخی از متعلقات فردریش بزرگ و همچنین نامه‌ی جرج واشنگتن برای تشکر از یکی از مالکین سابق قصر بابت خدماتشان در طی جنگ انقلاب آمریکا، در موزه‌ی آن وجود دارد. هر سال بیش از ۳۰۰,۰۰۰ گردشگر از هونزولان دیدن می‌کنند و از سرگرمی‌های دیگر آن مانند سینمای فضای باز و آثار شکسپیر بهره‌مند می‌شوند.

قصرهای افسانه ای آلمان

۴. رایکسبورگ کوخم

«رایکسبورگ کوخم» (Reichsburg Cochem) در فاصله‌ی چند ساعت از غرب فرانکفورت به سمت لوکزامبورگ و در حاشیه‌ی خمیده‌ی رود واقع شده است. با وجود اینکه نیروهای لوئی چهاردهم در سال ۱۶۸۹ میلادی برای نابودی این قصر بسیار تلاش کردند، نمای خارجی، به ویژه دیوار موزائیک‌کاری شده‌ی آن سالم باقی مانده است. عصرهای جمعه و شنبه، رایکسبورگ ضیافتی به نام «شام شوالیه» (Knight’s Meal) را برگزار می‌کند که حال و هوای همچون یک داستان جن و پری با تم قرون وسطایی را دارد؛ مهمانان از غذاهای سنتی میل می‌کنند، نوازندگان رنگ و بوی دیگری به فضا می‌بخشند و حتی زوج‌های جوان هم می‌توانند مراسم ازدواجشان را به سبک سلطنتی جشن بگیرند.

قصرهای افسانه ای آلمان

۵. کاخ نیمفنبورگ

«کاخ نیمفنبورگ» (Nymphenburg Palace) در تجلیل تولد «ماکس امانوئل» (Max Emanuel)، وارث تاج و تخت باواریا، بنا شد. این کاخ به دلیل داشتن باغ‌های زیبا و اتاق‌های بزرگ و مجلل به سرعت مورد علاقه‌ی حاکمان باواریا قرار گرفت و تعدادی از آن‌ها در این‌جا به دنیا آمدند یا از دنیا رفتند. اگرچه برخلاف انتظار گردشگران، فقط تعداد محدودی از اتاق‌ها برای بازدید وجود دارد. با این حال می‌توانید در باغ‌های پهناور و باشکوه آن نفسی تازه کنید. همچنین، این کاخ اپلیکیشن مخصوص خود را دارد که با نصب آن، اطلاعات کامل و دقیق در مورد هر آنچه که ببینید، به شما ارائه می‌دهد.

قصرهای افسانه ای آلمان

۶. قلعه التز

«قلعه التز» (Eltz Castle) را می‌توان یکی از شیک‌ترین قلعه‌ها دانست. نمای چوبی قرمز رنگ برج‌های کوچکش، آن را در میان جنگل «ویرشم» (Wierschem) بسیار برجسته و خیره‌کننده می‌کند. آنچه که این قلعه را خاص‌تر می‌کند این نکته است که هنوز به عنوان یک مکان مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خانواده‌ی «کمپنیچ» (Kempenich) مالک التز هستند و از قرن دوازدهم در آن زندگی می‌کنند. دکوراسیون داخلی قلعه به همراه بسیاری از مبلمان‌ اصلی به خوبی حفظ شده‌اند. از «سالن شوالیه» (Knights’ Hall) با دقت دیدن کنید. نمادهای مختلفی در این سالن وجود دارند، مانند سر دلقک که اشاره به آزادی بیان دارد یا «رز سکوت» که نشان از رازداری است.

قصرهای افسانه ای آلمان

۷. کاخ لیندرهوف

«کاخ لیندرهوف» (Linderhof Palace) کاخی کوچک همراه با باغ‌های سلطنتی زیبا بوده و یکی از سه قصری است که لودویگ دوم دستور ساخت آن‌ها‌ را داد. در ابتدا لیندرهوف یک لژ شکار بود. اما به مرور گسترده‌تر شد و حتی دویست متر پایین‌تر آمد تا فضای لازم برای ساخت باغ‌ها ایجاد شود. این کاخ تحسین لودویگ دوم نسبت به لوئی چهاردهم، معروف به «پادشاه خورشید» را نشان می‌دهد و به این منظور یک «غار خورشید» (Venus Grotto) همراه با نشیمنگاهی سلطنتی در باغ ایجاد کردند. کاخ لیندرهوف در نزدیکی مرز اتریش در «اتتال» (Ettal) و در فاصله‌ای کم از دریاچه «کانستنس» (Constance) قرار دارد.

قصرهای افسانه ای آلمان

۸. قلعه مارکزبورگ

«مارکزبورگ» (Marksburg) با دیوارهای سفیدش، نسبتاً کوچک به نظر می‌رسد؛ اما قدمتش آن را بسیار جالب توجه ساخته است. این قلعه در قرن سیزدهم بنا شد و تنها نمونه‌ی قرون وسطایی بوده که هنوز در دره‌ی میانی راین پابرجاست. مارکزبورگ در گذشته به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه «انجمن قلعه‌های آلمان» (German Castles Association) در آن فعالیت می‌کند و تقریباً هر روز باز است. بازدیدکنندگان لازم است از طریق تورهای موجود که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی صحبت می‌کنند، به بازدید بپردازند. بعد از گردش در برج‌ها، به رستوران این قلعه رفته و همزمان با صرف غذا، چشم‌انداز پانورامایی شگفت‌انگیز از دره را تماشا کنید.قصرهای افسانه ای آلمان

۹. قلعه لیختن اشتاین

مینی‌قلعه‌ی لیختن اشتاین (Lichtenstein‌ Castle) در «ویرتمبورگ» (Württemberg)، درست بر لبه‌ی صخره‌‌ای شیب‌دار که ۸۱۷ متر بالاتر از سطح دریا است، قرار دارد. در طول سا‌ل‌های پیشین، قلعه‌های متعدد دیگری در اینجا بوده‌اند، اما این قلعه در سال ۱۸۴۰ بر اساس رمان «لیختن‌اشتاین» اثر «ویلهلم هاوف» ساخته شد. با اینکه لیختن ‌اشتاین تنها یک ساعت با اشتوتگارت فاصله دارد، گردشگران کمتری به آن مراجعه می‌کنند. در نتیجه اگر به دنبال جایی برای فرار از شلوغی و جمعیت هستید، وقتتان را به بازدید از این قلعه اختصاص دهید. فقط به یاد داشته باشید به دلیل محل قرارگیری خاص آن، در فصل زمستان بسته است و قبل از سفر از باز بودن آن اطلاع حاصل کنید.

قصرهای افسانه ای آلمان

۱۰. قصر شورین

«قصر شورین» (Schweriner Castle) سازه‌ای باشکوه است که نام مستعار «ورسای شمالی» را یدک می‌کشد و حتی جزیره مخصوص خودش را دارد! این قصر بخشی از یک مجتمع-موزه‌ی سازمان یافته است و یک ساعت و نیم با هامبورگ فاصله دارد. در این مکان از قرن دهم میلادی، قصری وجود داشت؛ اما شورین در نیمه‌ی قرن نوزدهم به سبک معماری رمانتیک ساخته شد و تالار تخت مزین شده‌ای در خود دارد. از سال ۱۹۲۱، قصر به عنوان موزه به روی عموم بازگشایی شد؛ به غیر از چند دهه بعد از جنگ جهانی دوم که مدرسه‌ی تعلیم معلمان کودکستان در آن برپا بود.

قصرهای افسانه ای آلمان

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}