تیان هو، معبدی با معماری خیره کننده در کوالالامپور

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

معبد تیان هو از بزرگ‌ترین معابد چینی در کوالالامپور است که وقف الهه‌ای به همین نام شده و به لحاظ معماری زیبایش جزو جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

تور اروپا

معبد چند طبقه چینی «تیان هو» (Thean Hou) در ارتفاعات سر سبز «رابسن» (Robson) قرار داشته و وقف ملکه‌ای آسمانی به همین نام شده است. از این معبد، مناظری شگفت‌انگیز از کوالالامپور را می‌توانید تماشا کنید. معبد تیان هو در سال ۱۹۸۹ بازگشایی شده و هم به عنوان پرستشگاه و هم یک مکان کاربری برای رویدادهایی مانند ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر، این معبد توانسته به ویژه در دوران فستیوال‌های چینی و تولد خدایان گوناگون، تبدیل به یک جاذبه گردشگری هم بشود. ساختمان اولیه معبد در «جالان سلطان» (Jalan Sultan) قرار داشت و در سال ۱۹۸۷ به جای فعلی تغییر مکان داد. این بنا چهار طبقه داشته و طبقه بالایی تالار اصلی معبد محسوب می‌شود که مراسم فرهنگی و مذهبی به طور منظم در آن برگزار می‌گردد. در طبقه اول یک مغازه سوغاتی فروشی و فودکورت قرار داشته و در طبقه دوم که تالار تشریفات به حساب می‌آید، بیشتر مراسم‌های شام عروسی برپا می‌شوند. طبقه سوم هم به ثبت ازدواج و ادارات اجرایی اختصاص دارد.

جهت مشاهده تورهای مالزی آژانس گردشگری ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/malaysia/

معبد تیان هو در کوالالامپور

تالار اصلی معبد با ستون‌های زیبایی به شکل اژدها تزئین شده و پشت بامش نیز دیدنی است. از اینجا می‌توانید الهه تیان هو را که در سمت راستش «الهه آب» و سمت چپش «الهه رحمت» قرار دارند، تماشا کنید. در نزدیکی محوطه معبد، محوطه بودایی «ماها واهارا» (Maha Vahara) قرار دارد که برای پرستش سنت‌های بودایی ساخته شد. این بنا را بیشتر به نام «معبد بودایی برِکفیلدز» (Brickfields Buddhist Temple) می‌شناسند. از قسمت‌های بالایی معبد مناظری فوق‌العاده‌ای را می‌توان تماشا کرد و حتی اژدهایان موزائیکی و ققنوس‌هایی که برآمدگی‌های بام را هم تزئین کرده‌اند، بهتر دیده می‌شوند. تیان هو یکی از بزرگ‌ترین معابد چینی در آسیای جنوب شرقی است. در معماری معبد تیان هو عناصری از بودیسم، تائویسم و کنفوسیَنیسم دیده شده و شکوه این سازه به خوبی ترکیب تکنیک‌های مدرن معماری را با شاخصه‌های طراحی سنتی اصیل منعکس می‌کند. ستون‌های با‌ابهت، سقف زیبا و حکاکی‌های پیچیده و خیره‌کننده از این شاخصه‌ها هستند. این بنا بیشتر به خاطر معماری‌اش تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد. ورودی معبد از دروازه‌ای چند طاقی با ستون‌های قرمز تشکیل شده،؛ چرا که این رنگ در فرهنگ چینی نمادی از سخاوت و اقبال است.معبد تیان هو در کوالالامپور

تالار عبادت از سه محراب تشکیل شده که هر کدام مجسمه‌ای از یک خدا یا الهه را به نمایش می‌گذارند. زمانی که شخصی وارد تالار عبادت می‌شود، محراب سمت راست وقف «گوان یین» (Guan Yin)، الهه رحمت، محراب مرکزی وقف تیان هو و محراب دست چپ برای «شویی وی شنگ نیانگ» یا همان الهه آب است. از شاخصه‌های فضای بیرونی معبد می‌توان به باغ گیاهان دارویی چینی، یک چاه آرزو و حوضچه لاک‌پشت اشاره کرد. روبه‌روی معبد هم مجسمه‌ای بزرگ از الهه قرار دارد که با مجموعه‌ای از مجسمه‌های دیگر که نمادی از ۱۲ حیوان ستاره‌شناسی چینی هستند، کامل می‌شود.معبد تیان هو در کوالالامپور

برای بازدید از این جاذبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر می‌توانید به آن سر بزنید. بهترین راه برای رسیدن به معبد با ماشین شخصی است زیرا در بالای تپه رابسن واقع شده و مسیرش شیب زیادی داری. جای پارک برای بازدیدکنندگان کم نیست اما در آخر هفته‌ها باید برای آن هزینه پرداخت کرد.


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}