استادیوم اسپیروس لوئیس، استادیوم المپیک آتن

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

استادیوم المپیک آتن یا اسپیروس لوئیس، از جاذبه‌های مدرن این شهر بوده و با توجه به موقعیت آن کنار آکروپولیس، نمادی از ورود آتن به قرن بیستم و یکم است.

تور اروپا

سفر به آتن، مهد فلسفه و تمدن در تور ۵ روزه یونان

استادیوم المپیک آتن یا «اسپیروس لوئیس» (Spyros Louis) بخشی از مجموعه ورزشی المپیک آتن بوده و نامش را از اولین مدال‌آور طلای ماراتون المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ گرفتند. امروزه این استادیوم میزبانی یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ورزشی در یونان، یعنی «AEK» را می‌کند.

تاریخچه

استادیوم المپیک آتن که در محله «ماروسی» (Marousi) واقع شده، در سال ۱۹۷۹ طراحی و بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۲ بنا گردید. این مجموعه را برای میزبانی از مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۲ میلادی ساختند. جدای از این مسابقات، رویدادهای دیگری چون بازی‌های مدیترانه‌ای سال ۱۹۹۱ و مسابقات قهرمانی جهان سال ۱۹۹۷ هم در استادیوم برگزار شدند. در واقع تمام این خودنمایی‌ها برای اثبات آن بود که این استادیوم توانایی میزبانی از رویدادهای بزرگ ورزشی را دارد؛ زیرا آتن نتوانسته بود پیروز بازی‌های المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ شود.
استادیوم اسپیروس لوئیس آتن

برای بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۴، استادیوم را مورد بازسازی وسیعی به هزینه ۲۶۵ میلیون یورو قرار دادند که شامل طراحی بام آن توسط «سانتیاگو کالاتراوا» (Santiago Calatrava) می‌شد. برای اجرای این سازه از هیدرولیک‌های نوآورانه‌ای استفاده کردند. دو قوس بزرگی که در بیرون استادیوم دیده می‌شوند، به طور کل ۳۰۴ متر طول و حداکثر ۷۲ متر ارتفاع دارند. سقف استادیوم به شیوه‌ای ساخته شده که بتواند بادهایی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را تحمل کند. استادیوم در ۳۰ جولای سال ۲۰۰۴ رسماً دوباره بازگشایی شد و رویدادهای ورزشی و فینال فوتبال بازی‌های المپیک تابستانی آن سال را میزبانی کرد. گنجایش این مجموعه را برای بازی‌های المپیک به ۷۱۰۳۰ نفر تقلیل دادند. جدای از رویدادهای ورزشی، از استادیوم آتن برای کنسرت چهره‌های مشهوری چون «مایکل جکسون»، «مَدونا» و «U2» هم استفاده شد.استادیوم اسپیروس لوئیس آتن

استادیوم آتن با ساختار متفاوتش، یکی از الحاقات بزرگ شهری به افق آتن بود و نمادی از ورود این شهر به قرن ۲۱ محسوب می‌شد. سقف این سازه به طور همزمان در سطوح زیبایی شناختی و شناختی خودنمایی کرده و با قرار دادن یک بنای مدرن و جدید در کنار یادمان معروف و تاریخی آکروپولیس، از اولین تلاش‌های تاریخ مدرن یونان به شمار می‌رفت. بازی‌های المپیک به استادیوم آتن این موقعیت را داد که بتواند دوباره جایگاه خود را در نقشه گردشگری پیدا کرده و به اعتباری جهانی دست یابد. البته امروزه این شهر هم برای مقاصد گردشگری و هم مقاصد کاری ایده‌آل است.استادیوم اسپیروس لوئیس آتن

دسترسی

این استادیوم تنها ۹ کیلومتر از مرکز شهر آتن فاصله داشته و می‌توانید با مترو به آن دسترسی داشته باشید. ایستگاه‌های «ایرینی» (Irini) و «نِراتزیوتیسا» (Neratziotissa) در خط M1 در نزدیکی استادیوم قرار دارند. این خط مترو درست از مرکز شهر آتن عبور می‌کند.


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}