باغ وحش سنگاپور، مجموعه ای متنوع از حیات وحش

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/10/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در باغ وحش سنگاپور که برنده جایزه در بین پارک‌های حیات وحش بوده، همراه با حیواناتی که آزادانه در زیستگاه طبیعی خود پرسه می‌زنند، گردش کنید.

تور اروپا

«باغ وحش سنگاپور» (Singapore Zoo) در سال ۱۹۷۳ بازگشایی شد. در ابتدا این مجموعه به عنوان «باغ جانورشناسی سنگاپور» (Singapore Zoological Gardens) شناخته می‌شد و با حدود ۳۰۰ جانور از ۷۰ گونه آغاز به کار کرد. امروزه این مجموعه بسیار گسترده‌تر شده و به تعداد ۲۸۰۰ جانور از ۳۰۰ گونه رسیده است. باغ وحش سنگاپور بر حیوانات جنوب شرقی آسیا و به طور ویژه اورانگوتان‌ها که به آن‌ها «مرد جنگل» می‌گویند، تمرکز دارد اگرچه حیواناتی از سراسر جهان شامل آفریقا، آمریکا، استرالیا و دیگر مناطق آسیا هم در آن وجود دارند. طراحی باغ وحش به گونه‌ای است که حیوانات در فضای آزاد زندگی می‌کنند و از طریق نمایشگاه‌ها و برنامه‌های ویژه، بازدیدکنندگان می‌توانند به بسیاری از جانوران نزدیک شوند.

۱. مسیری بر فراز درخت ها

یکی از اولین ناحیه‌های باغ وحش که در بدو ورود خواهید دید، «مسیری بر فراز درخت‌ها» (Treetops Trail) است. این ناحیه شبیه به یک جنگل بارانی هموار ساخته شده و هنگام عبور از راه چوبی آن، بازدیدکنندگان خود را بر فراز جنگل می‌بینند. حیواناتی مانند میمون دراز دست «سیامانگ» (Siamang)، میمون ساکی سفید صورت و تمساح کاذب را در این ناحیه خواهید دید.

باغ وحش سنگاپور

۲. توندرای منجمد

ناحیه «توندرای منجمد» (Frozen Tundra) به وسعت ۲/۵ برابر زمین بسکتبال، خانه‌ی «اینوکا» (Inuka)، خرس قطبی شناخته شده است که در سال ۱۹۹۰ در باغ وحش سنگاپور متولد شد و بازدیدکنندگان در استخر فضای باز یا در محفظه‌ی مخصوص او را ملاقات خواهند کرد. توندرای منجمد با هوای سرد، دارای غار یخی همراه با آبشار و استخری عظیم و پُر از تکه‌های یخ غول‌پیکر است. علاوه بر اینوکا، سگ راکون که متعلق به آسیای شمالی است و نماد خوش اقبالی برای ژاپنی‌ها محسوب می‌شود را در توندرای منجمد خواهید دید.

باغ وحش سنگاپور

۳. حیات وحش آفریقا

جناح جنوب شرقی باغ وحش به شکل سرزمین‌های سرسبز آفریقا به «حیات وحش آفریقا» اختصاص یافته است و پستانداران در کنار حیوانات مرگبار شکارچی خود زندگی می‌کنند. یک تور سافاری در حیات وحش آفریقا با جانوران متنوع می‌تواند سرشار از هیجان باشد. اولین بچه زرافه باغ وحش سنگاپور در سال ۲۰۱۵ در این‌جا به دنیا آمد. همچنین شیرها هم در محوطه‌ی باز مقابل زرافه‌ها و گورخر‌ها قرار دارند و یوزپلنگ‌ها، کرگدن سفید و دم عصایی هم در این ناحیه زندگی می‌کنند.

باغ وحش سنگاپور

۴. جنگل شکننده

وقتی به این بیودوم (زیست‌گنبد) عظیم وارد می‌شوید، از تنوع و غنای این جنگل بارانی که در ابعاد ۲۰,۰۰۰ متر مکعب و در سطحی مرتفع که بازسازی شده، شگفت‌زده خواهید شد. با گردش در یکی از بزرگ‌ترین‌ بیودوم‌های جنگل بارانی جهان، تجربه‌ی بی‌نظیری از گیاهان و جانوران آن کسب خواهید کرد. ابتدا موجودات پایین‌ترین سطح جنگل یعنی قورباغه‌ها و وزغ‌ها را خواهید دید و در سطوح بالاتر لمور دم حلقه‌ای، اردک‌های شناور در تالاب و کبوترهای تاجدار که پرسه می‌زنند را ملاقات خواهید کرد. دیدن خفاش‌های مالایایی را هم از دست ندهید. نمایشگرها در «جنگل شکننده» (Fragile Forest) در مورد اکوسیستم‌های ظریف و حساس کره‌ی زمین بازدیدکنندگان را آگاه می‌کنند و آموزش‌هایی ارائه می‌دهند. بخش معرفی قبیله‌ی «آسمات» (Asmat) همراه با معماری و صنایع‌دستی آن‌ها، پیوند زندگی انسان و طبیعت را نشان می‌دهد. همزمان با گردش در جنگل شکننده متوجه می‌شوید که انسان دنیای مدرن هم به اندازه‌ی مردم جنگل‌ها به جنگل بارانی وابسته است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

باغ وحش سنگاپور

۵. باغ خزندگان

اگر می‌خواهید در این گردش با یک اژدهای واقعی دیدار کنید، خانواده «اژدهاهای کومودو» (Komodo dragon) و دیگر جانوران خونسرد را در باغ خزندگان ببینید که در محیط طبیعی خود می‌خزند و آفتاب می‌گیرند. یکی از موجوداتی که حتماً در این بخش باید ببینید، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر از نوع دومین گونه‌های بزرگ جهان هستند. «خانه‌ی مارها» (Snake House) که انواع آن‌ها مانند پیتون، مار زنگی و آناکوندا در اندازه‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد، از دست ندهید.

باغ وحش سنگاپور

۶. قلمرو پستانداران اولیه

در «قلمرو پستانداران اولیه» (Primate Kingdom) گشتی بزنید و ۳۹ گونه از آن‌ها را در حالی‌که هر کدام قلمرو کوچک خود، به شکل یک جزیره را دارند، ببینید. «میمون پاتاس» (Patas Monkey)، سریع‌ترین دونده بین نخستی‌ها، «میمون کاپوچین قهوه‌ای» (Brown Capuchin monkey) که موهایش شما را یاد کلاه راهبان می‌اندازد و میمون صورت نارنجی ویتنامی را خواهید دید. طراحی باز باغ وحش در این ناحیه باعث می‌شود تنها یک خندق بین این موجودات و بازدیدکنندگان فاصله باشد که انواع ماهی‌ها در آب آن وجود دارند. جالب‌ترین آن‌ها شاید «آراپایما» (Arapaima)، ماهی عظیم‌الجثه آمریکای جنوبی باشد.

باغ وحش سنگاپور

۷. دره کافتی بزرگ اتیوپی

ناحیه تحسین شده‌ی «دره کافتی بزرگ اتیوپی» (Great Rift Valley of Ethiopia) در باغ وحش سنگاپور با مناظر سنگی و آبشار دیدنی آن، یک روز زندگی در سرزمین شگفت‌انگیز آفریقای شرقی را نشان می‌دهد؛ سرزمینی که ۴۰ میلیون سال پیش در اثر نیروهای زمین‌ساختی زمین شروع به شکافت کرد. روستاهای «کونسو» (Konso) و «امهاریک» (Amharic) در این ناحیه بازسازی شده‌اند و می‌توانید در بین مجسمه‌های حکاکی‌شده، خانه‌ها و ابزار و وسایل آن‌ها با سبک زندگی مردم این قبیله آشنا شوید. بازدید از تمثال فسیل «لوسی» (Lucy)، انسان مونثی که در اتیوپی پیدا شد و ۳/۲ میلیون سال قدمت دارد را فراموش نکنید.

باغ وحش سنگاپور

۸. نمایش حیوانات

چهار نمایش حیوانات در باغ وحش وجود دارد و دو بار در روز اجرا می‌شوند. شیر دریایی باهوش در نمایش ویژه‌ی خود مهارت‌هایش را به رخ می‌کشد. فیل‌بان‌ها نیروی عظیم فیل‌ها را به نمایش می‌گذارند. در نمایشی دیگر سمور دریایی‌ها، مارها، طوطی‌ها، میمون‌ها و دیگر موجودات به روی صحنه می‌آیند تا تنوع حیات وحش جنگل‌های بارانی را به شما نشان دهند و اینکه چطور برای حفظ زیستگاه خود می‌جنگند. کودکان را به تماشای نمایش دوستان حیوانات ببرید تا از کارهای جالب موش‌ها، سگ‌ها و گربه‌ها در این نمایش لذت ببرند.

باغ وحش سنگاپور

۹. سایر نواحی و نمایشگاه ها

در مجموع باغ وحش سنگاپور ۱۱ ناحیه و ۱۲ نمایشگاه دارد. در «ناحیه استرالیایی» می‌توانید روی یک نیمکت نشسته و از هوای مطبوع این ناحیه لذت ببرید و کانگوروهای در حال بازی در محوطه‌ی خود را تماشا کنید. آوازهای عجیب گیبون‌ها و لمور طوق قرمزی را در «جزیره گیبون‌ها» بشنوید. در یکی از بزرگ‌ترین و منحصر بفردترین نمایشگاه‌های باغ وحش، یعنی منطقه اورانگوتان‌ها قدم بزنید و یک صبحانه‌ جنگلی در کنار آن‌ها میل کنید. از بازی‌ فیل‌های آسیایی و سنجش هوش شامپانزه‌ها لذت ببرید. میمون‌های دماغ دراز بامزه را ببینید که جنس نر هر چه دماغش بزرگ‌تر باشد، برای جنس ماده جذاب‌تر است و گاهی هم جنس ماده برای تنبیه دماغ او را می‌شکند. در پایان از ناحیه چشم‌نواز «گیاهان گرمسیری و باغ ارکیده‌ها» دیدن کنید و اگر به همراه کودکان به باغ وحش رفته‌اید، آن‌ها را برای بازی به پارک «دنیای کودکان» (KidzWorld) که چرخ‌و‌فلک و سواری‌هایی با تِم حیوانات دارد، ببرید.

باغ وحش سنگاپور


نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}