عجیب ترین مجسمه هایی که در برلین می بینید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/10/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

تعداد زیادی از هنرمندان بزرگ تکه‌ای از هنر خود را در سراسر شهر برلین پراکنده‌اند که به راحتی می‌توانید مجسمه‌های عظیم و معناگرای آن‌ها در نقاط مختلف شهر ببینید.

تور اروپا

سفر به شهر خیره‌کننده برلین در تورهای آلمان

پایتخت آلمان به داشتن جاذبه‌های هنری فراوان معروف است و در هر خیابان شهر برلین می‌توانید شاهدی از این گفته را پیدا کنید. جالب است بدانید مجسمه‌های مشهوری که در سراسر شهر دیده می‌شوند توصیفی هنرمندانه از تاریخ و خصوصیات آن ناحیه از شهر هستند. در این مطلب با ۷ مورد از دیدنی‌ترین مجسمه‌های شهر برلین آشنا می‌شوید.

۱. برلین

یکی از مجسمه‌هایی که برای ۷۵۰مین سالروز ایجاد برلین در سال ۱۹۸۷ ساخته شد، مجسمه‌ی «برلین» اثر «بریگیت» (Brigitte) و «مچینسکی» (Matchinsky) و نمادی از یک زنجیر پاره شده است. این مجسمه در غرب برلین نصب شده تا یادآور جدایی شهر در گذشته باشد. وقتی بیننده مجسمه را تماشا می‌کند، همزمان کلیسای یادبود برلین را دورتر از آن می‌بیند. کلیسایی که هر آنچه شهر در گذشته تحمل کرده را یادآوری می‌کند. مجسمه‌ی برلین در این نقطه، آرزوی یکپارچگی ابدی دو سمت شهر را دارد، هرچند نشان می‌دهد که زنجیرها بسیار به هم نزدیک هستند.

مجسمه برلین

۲. مرد مولکولی

یکی از نمادهای برجسته‌ی برلین، مرد مولکولی است. مردم از هر طرف رود «اسپری» (Spree) که در حال گذر باشند این مجسمه‌ی بلند را خواهند دید. «جاناتان بوروفسکی» (Jonathan Borofsky)، مجسمه‌ساز آمریکایی، این تندیس را با ارتفاع ۳۰ متر از جنس آلومینیوم در سال ۱۹۹۷ و به یاد کسانی که در سال‌های ۱۹۷۰ به لس‌آنجلس مهاجرت کردند، ساخت. آن‌چه که این مجسمه را جالب توجه می‌کند این است که از سه مرد دو بعدی تشکیل شده که به سمت یکدیگر می‌آیند. مفهوم برداشت شده از این تندیس را آزاد گذاشته‌اند؛ اما اغلب مردم معتقدند که نمادی از نقطه‌ی تقاطع سه مردم محلی «تریپتو» (Treptow)، «کرزبرگ» (Kreuzberg) و «فریدریساین» (Friedrichshain) است.
مجسمه مرد مولکولی در برلین

۳. پروانه

تندیس «پروانه» اثر «هنری مور» (Henry Moore) در محوطه‌ی «خانه‌‌ی فرهنگ‌های جهان» در پارک «تیرگارتن» (Tiergarten)، نماد برجسته‌ی این مکان محسوب می‌شود. این مجسمه‌ی براق برنزی، حدود ده تن وزن دارد و پهنای آن ۴.۵ متر است. با وجود ظاهر فلزی و زمخت آن، این پروانه با انحناهای نرم و جزئیات لطیف دیگر، احساس ظرافت و زنده بودن را منتقل می‌کند. پروانه تندیس دیگری بود که در ۷۵۰مین سالروز برلین ساخته شد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارهای هنری مور شناخته می‌شود.
مجسمه پروانه در برلین

۴. گل بادکنکی

«گل بادکنکی» (Balloon Flower) اثر «جف کونز» (Jeff Koons) در میدان «پوتسدامر پلاتس» (Potsdamer Platz) یکی از کارهای شناخته‌شده‌ در شهر است. برق آبی رنگِ فولاد این مجسمه، آن را بسیار شبیه به یک موجود بادکنکی می‌کند. کونز به عنوان یکی از مجسمه‌سازانی که دستمزدی بسیار بالا دارد در جهان مشهور است. «سگ بادکنکی» اثر دیگری از او، در حراج نیویورک با قیمت ۵۸.۴ میلیون دلار به فروش رسید و رکورد گران‌قیمت‌ترین اثر هنری از هنرمندی در قید حیات را به خود اختصاص داد. او تصمیم گرفت با اثر «گل بادکنکی» که به سبک خاص او در سال ۲۰۰۰ ساخته شده، نمایی به شهر برلین ببخشد.
مجسمه گل بادکنکی در برلین

۵. بوکسورها

مجسمه‌ی دیگری که در جشن سالروز تأسیس برلین در سال ۱۹۸۷ در این شهر نصب شد، تندیس «بوکسورها» (Boxers) اثر «کیث هرینگ» (Keith Haring) بود. این اثر در مقابل ساختمان مشهور فیلارمونیک برلین قرار دارد. بوکسورهای آبی و قرمز ۵ متر ارتفاع دارند و به سر و نیم تنه‌ی یکدیگر که در آن سوراخ ایجاد شده، مشت وارد می‌کنند. هرچند این موضوع که آیا دو بوکسور در حال مبارزه با هم هستند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی معتقدند این دو بوکسور به گرمی در حال به آغوش کشیدن یکدیگر هستند. این مجسمه به سبک کمیک استریپ ویژه‌ی هرینگ ساخته شده و به همین دلیل طرحی ساده و با رنگ‌های برجسته و روشن را می‌بینید.

مجسمه بوکسور برلین

۶. گالیله

مجسمه‌ی «گالیله» نزدیک به میدان «پوتسدامر پلاتس» بر سطح آب قرار دارد. همانطور که از نامش پیداست این مجسمه به مفاهیم عظیم اخترشناس معروف در مدل‌های ستاره‌شناسی و علمی او اشاره دارد. این تندیس از اجزای فلزی و چوبی تشکیل شده که به هم متصل شده‌اند و سازه‌ای بزرگ و زنگ‌زده را به وجود آورده‌اند که حرکت لحظه‌ایِ منجمد‌شده در زمان را توصیف می‌کند. تماشای این مجسمه از زوایای مختلف حیرت‌انگیز بوده و بهتر است از همه‌ی سمت‌ها آن را ببینید. «مارک دی سورو» (Mark di Suvero) ابتدا گالیله را در سال ۱۹۹۶ خلق کرد و در سال ۱۹۹۸ برای این نقطه ساخته شد.
مجسمه گالیله در برلین

۷. برلین

مجسمه‌ی دیگری به نام «برلین» که سطح خارجی زنگ زده‌ی آن جالب توجه است را مجسمه‌ساز اسپانیایی «ادواردو چیلیدا» (Eduardo Chillida) در سال ۲۰۰۰ ساخت. این تندیس دو ستون تنومند دارد که بالای آن‌ها در هم تنیده شده‌اند. این شکل نمادی از جدایی و یکی شدن شهر بوده که در طول تاریخ آن را تجربه کرده است. مجسمه‌ی برلین در محوطه‌ی ساختمان دفتر صدراعظم آلمان، یعنی جایی که خانم مرکل و دیگر افراد حکومتی برجسته کار می‌کنند، قرار دارد و خطر افکار جدایی طلبانه را گوشزد می‌کند.

مجسمه برلین

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}