۱۰ رستورانی که باید در درسدن به آن ها سر بزنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/10/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر زیبای درسدن که به آب و هوای خوب و موقعیت تجاری عالی شهرت دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد شکم‌گردی آلمان هم محسوب می‌شود.

تور اروپا

سفر به شهر درسدن در تورهای آلمان

درسدن به خاطر زیبایی و افسون باورنکردنی‌اش شهرت زیادی رقم زده که آن را تبدیل به یکی از مقاصد محبوب برای امتحان کردن آشپزی آلمانی کرده است. این شهر پر از انرژی جوانی، گالری‌های هنری و تئاتر بوده و رستوران‌های بی‌همتایی هم دارد. گردشگران در اینجا با غذاهای لذیذ ساکسون مواجه خواهند شد. در این مقاله به معرفی ۱۰ رستوران برتر درسدن پرداخته‌ایم تا بتوانید در سفرتان تجربه‌ای تکرار نشدنی از غذاها را داشته باشید.

۱. واکس بائه اوند براوهاوس

برای تجربه‌ای عالی از غذاهای لذیذ ساکسون می‌توانید به «واکس بائه اوند براوهاوس» (Watzke Ball & Brauhaus) سر بزنید که قدمتی صد ساله دارد. بنا به اظهارات ساکنین درسدن، این رستوران یکی از آن جاهایی است که نباید به هیچ عنوان از دست داد. جدای از طراحی داخلی سنتی و دیوارهایی که با عکس‌های قدیمی درسدن تزئین شده‌اند، مشتریان موقعیت آن را دارند که غذاهای بومی منطقه را امتحان کنند. زمانی که هوا خوب باشد می‌توانید از باغ زیبای این رستوران در کرانه رودخانه البه هم لذت ببرید.

بهترین رستوران های درسدن

۲. لیلا زوسه

در قلب محله جوان‌پسند «نویشتات» (Neustadt)، به ویژه در یک مجموعه حیاط‌دار با ساختمان‌های رنگارنگ و کافه‌های آرام، می‌توانید به «لیلا زوسه» (Lila Soße) که تاپاس‌های آلمانی خوشمزه عرضه می‌کند سر بزنید. اینجا با محیطی آرام و روشن‌فکرانه برای تجربه سبک زندگی مدرن آلمان جای ایده‌آلی محسوب می‌شود. می‌توانید در لیلا زوسه از اشپتزله پنیر با پیاز سوخاری و تارتار شاه‌ماهی با ترب لذت ببرید.

لیلا زوسه

۳. لزاگه

یک برانچ در صبح یکشنبه در «لِزاگه» (Lesage) می‌تواند تجربه‌ای حیاتی برای تمام بازدیدکنندگان درسدن باشد. لزاگه رستورانی واقع در یک کارخانه فولکس واگن است و برانچ‌های روز یکشنبه شامل یک بوفه باز، موسیقی زنده پیانو و توری در کارگاه می‌شود. این رستوران میزبان رویدادهای ویژه متعددی مانند پیک نیک کلاسیک هم هست که دوره‌های آشپزی برای کودکان را برگزار می‌کند.

بهترین رستوران های درسدن

۴. فوندس مولکرای

«فوندْس مولکِرای» (Pfunds Molkerei) قدیمی‌ترین لبنیات‌فروشی شرق آلمان است که در سال ۱۸۷۹ میلادی توسط برادران فوندس در محله نویشتات تأسیس شد و برای چندین نسل به شهروندان، شیر و مشتقات آن را می‌فروخت. اولین شیر کنسانتره با کیفیت، صابون شیر و شیر خشک برای نوزادان همگی از همین جا آمدند. این گنجینه ارزشمند، طی جنگ جهانی دوم ویران گشت؛ اما دوباره به حیات خود ادامه داد و امروزه یک میلک‌ بار هیجان‌انگیز است که مشتریان می‌توانند در آن تنوعی زیاد از شیر طبیعی یا طعم‌دار، پنیرهای خوشمزه یا محصولات دیگر را امتحان کنند. حتی مربای شیر هم در بین این محصولات وجود دارد.

بهترین رستوران های درسدن

۵. کستن مایرز

شاید بتوان ادعا کرد که «کَستن مایرز» (Kastenmeiers) بهترین رستوران ماهی در شهر بوده و نه تنها به خاطر غذاهای لذیذ و با کیفیت، بلکه به خاطر موقعیتش نیز باید حتماً به آن سر زد. یک ساختمان باشکوه با معماری روکوکو به نام «کورلِندر پَلی» (Kurländer Palais) در قلب مرکز شهر، درهای خود را به روی مشتریان گشود و با یک آکواریوم بزرگ پر از ماهی و خرچنگ آن‌ها را به وجد آورد. این موجودات در غذاهای لذیذ رستوران هم دیده می‌شوند. دیوارهای سنگی سخت با طراحی داخلی مینیمال، تضادی دوست داشتنی بین اتمسفر قدیمی و جدید را به وجود می‌آورند. یکی از بهترین گزینه‌های صرف غذا در درسدن اینجا خواهد بود.

بهترین رستوران های درسدن

۶. کوگل‌گنهاوس

هنرمندان طوفانی و پرهیاهوی آلمانی به خوبی در سرتاسر جهان شناخته شده‌ هستند، پس چرا یک غذای آلمانی واقعی را در «یانگ ورتر» (Young Werther) صرف نکنید؟ در واقع داخل این ساختمان قرن هجدهمی که موزه «رمانتیسیسم» را در خود جای داده، رستوران «کوگِل گِنهاوس» (Kügelgenhaus) هم فعالیت می‌کند که حتی در زمانی که موزه تعطیل می‌شود، به خدمات‌رسانی ادامه می‌دهد. محیط این رستوران شبیه سرداب‌های قدیمی بوده و دیوارهای آجری و معماری غار مانندش به تجربه غذایی بهترین نمونه از آشپزی آلمانی می‌افزاید.

بهترین رستوران های درسدن

۷. والد شلوسن

سالنی با یک منظره خوب؟ در این رستوران می‌توانید تماشایی‌ترین مناظر شهر درسدن را از بالا تماشا کنید. «والد شلوسِن» (Waldschloesschen) در هتلی به همین نام واقع شده و غذاهای معمول آلمانی را در کنار نوشیدنی‌های معروفش به مشتریان عرضه ‌می‌کند. با توجه به نزدیکی اینجا به مرکز شهر، گردشگران می‌توانند شانس غذا خوردن در باغ زیبا با موسیقی زنده در کنار رودخانه چشم‌نواز البه را نیز داشته باشند. به ویژه در تابستان این رستوران را که تراسش با عطر گل‌ها پر می‌شود نمی‌توان نادیده گرفت.

بهترین رستوران های درسدن

۸. آلته مایسته

«آلته مایسته» (Alte Meister) یکی از تحسین برانگیزترین گالری‌های هنری درسدن بوده و غذا خوردن کنار آن می‌تواند تجربه جذابی باشد. رستوران آلته مایسته در مرکز تاریخی شهر واقع شده و به اپرای «زِمپه» (Semper) هم بسیار نزدیک است. روزها اینجا یک کافه شیک می‌شود و در شب رستورانی مجلل برای شام. تا ظهر می‌توانید برای صبحانه به آن سر بزنید و بعد از آن ناهار و شام‌های عالی عرضه می‌شوند که برای قرارهای دوستانه بعد از گردش در موزه و جاذبه‌های نزدیک ایده‌آل هستند.
بهترین رستوران های درسدن

۹. اشتیل بروخ

با ورود به «اشتیل بروخ» (Stilbruch) گویی در دورانی فراواقعی متعلق به دهه ۳۰ یا ۴۰ پا گذاشته‌اید. محیط رستوران به عنوان گرامیداشتی برای سالوادور دالی، با شکوهی باورنکردنی طراحی شده است. بازوها و پاهایی که از دیوار بیرون زده‌اند، میز برعکس روی سقف و ساعت‌هایی که به عقب حرکت می‌کنند همگی خبر از تجربه‌ای بی‌همتا و تکرارنشدنی می‌دهند. غذاها هم به همین اندازه خلاقانه طراحی شده‌اند و به صورتی حرفه‌ای به مشتریان این فرصت را می‌دهند که در حجم زیادی از دیوانگی غرق شوند.بهترین رستوران های درسدن

۱۰. زوفین کلر

در «زوفین کلر» (Sophienkeller) پیش خدمت‌ها لباس‌های تاریخی به تن کرده و غذاهای رایج ساکسون از قرن هجدهم را برای مهمانان آماده می‌کنند. می‌توانید انتظار غذاهایی مانند گوشت اردک با کلم قرمز را داشته باشید. محیط رستوران بسیار هیجان‌انگیز بوده و سقف‌های طاقی‌اش در یک ساختمان تاریخی باشکوه در محله قدیمی درسدن تجربه غذایی به یادماندنی‌ای را برایتان رقم می‌زنند.

بهترین رستوران های درسدن

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}