فوندوی پنیر با راکلت چه تفاوتی دارد؟

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/7/21
  • 3 دیدگاه
{{selectedRate}}

فوندوی پنیر و راکلت، در شمار غذاهای معروف سوئیسی قرار دارند و بسیار به هم شبیه هستند. در واقع تفاوت این 2 غذا بیشتر به نحوه‌ی آب کردن پنیرشان برمی‌گردد.

تور اروپا

فوندوی پنیر و «راکلت»، هر دو جزو غذاهای اصلی و پرطرفدار کشور سوئیس به شمار می‌روند و آن‌ها را با پنیر ذوب شده تهیه می‌کنند. با توجه به اینکه مزه‌ی این 2 غذا از خیلی جهات به یکدیگر شبیه است، گاهی تشخیص دادن آن‌ها از هم کمی سخت می‌شود. همچنین یادتان باشد که خوردن فوندو، روش به خصوصی دارد و بهتر است کمی هم راجع به این موضوع تحقیق کنید و تا جایی که می‌شود شبیه مردم محلی به نظر برسید. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌های اصلی این دو خوراک معروف سوئیسی و شباهت‌ها و تفاوتشان بیشتر آشنا کنیم.

پنیر فوندوی سوئیس

فوندوی پنیر از آب کردن یک یا چند نوع پنیر مختلف به دست می‌آید و آن را با نان سرو می‌کنند. این غذا، انواع مختلفی دارد و می‌توان آن را به همراه گوجه یا قارچ هم صرف کرد؛ اما در مجموع، تغییر چندانی در آن به وجود نمی‌آید و در نهایت پنیر ذوب شده با نان پیش رویتان است. برای تهیه‌ی راکلت معمولاً یک قالب پنیر را برداشته و داغ می‌کنند و سپس بخش‌های آب شده و کمی برشته را از روی قالب می‌تراشند و داخل ظرف غذا می‌ریزند. راکلت، تنوع بیشتری نسبت به فوندو دارد و می‌توانید ترکیبات دیگری را هم در پخت آن استفاده کنید. این غذا معمولاً به همراه کالباس، سیب‌زمینی، خیارشور و ترشی پیاز سرو می‌شود.

پنیر راکلت

برای سرو راکلت می‌توان از انواع مختلف پنیر استفاده کرد؛ اما نوع رایج آن با پنیر مخصوص سوئیسی هم نامش یعنی پنیر راکلت خورده می‌شود و این در حالی است که فوندو را بیشتر با «پنیر گرویر» و «پنیر امنتال» می‌پزند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که فرق اساسی بین این 2 غذا، نحوه‌ی آب کردن پنیر آن‌ها به حساب می‌آید. همچنین می‌توان گفت که در هر صورت، غذای شما پنیر ذوب شده است و صرفاً یکی از آن‌ها، مواد بیشتری را در ترکیباتش در برمی‌گیرد. اینکه بیشتر شباهت‌های بین این دو غذا را ببینید یا تفاوت‌های آن‌ها را، بیشتر به این موضوع برمی‌گردد که تا چه میزان بر روی تکنیک آب کردن پنیر غذایتان حساسیت و به نوعی تعصب دارید.

پنیر فروشی های پاریس

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو غذا این است که راکلت، قدمتی طولانی دارد و اولین بار در قرن 13 میلادی به آن اشاره شده است؛ درحالی که اولین دستور پخت فوندوی پنیر، بسیار دیرتر و در سال 1699 میلادی پدیدار شد. کشاورزان برای ماه‌های سرد زمستانی خود در آلپ، به غذایی مغذی احتیاج داشتند و ایده‌ی تهیه‌ی هر دوی این غذاها به این موضوع برمی‌گردد. هرچند که امروزه فوندو و راکلت جزو غذاهای رایج سوئیسی به شمار می‌روند؛ اما پخت آن‌ها بین کشاورزان و سایر مردم در کشورهای دیگری همچون آلمان و فرانسه نیز رواج داشته است. فوندو و راکلت، هر دو غذای خوش‌خوراکی برای مناسبت‌های خاص یا دورهمی‌ها به حساب می‌آیند و می‌توانید وسایل مورد نیاز پختشان را تهیه و خودتان آن‌ها را در خانه بپزید.

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}