موزه بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/7/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه‌ی هلال احمر و صلیب سرخ در سوئیس، در شمار موزه‌های برتر و معروف ژنو قرار دارد که با نمایشگاه‌هایی مدرن، اقدامات انسان‌دوستانه‌ی صلیب سرخ را به نمایش می‌گذارد.

تور اروپا

«موزه‌ی بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ» (International Red Cross and Red Crescent Museum)، یکی از موزه های برتر شهر ژنو به حساب می‌آید و موضوعی انسان‌محور دارد. مجموعه‌ی دائمی این موزه یعنی «ماجراهای بشردوستانه» (Humanitarian Adventure)، خود به 3 نمایشگاه مدرن «دفاع از کرامت انسانی»، «بازسازی روابط خانوادگی» و «کاهش خطرات طبیعی» تقسیم می‌شود که به بحران‌های قبلی و دنیای امروز می‌پردازند. بنابراین تصور نکنید که با موزه‌ای معمولی روبرو خواهید شد که تاریخچه و کار صلیب سرخ را با روش‌های قدیمی نشان می‌دهد.

موزه صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو

بازدید از این موزه، از «اتاق شاهدان» (Chamber of Witnesses) شروع می‌شود که 12 مجسمه را در برمی‌گیرد و هیچ توضیح خاصی درمورد آن نمی‌بینید. در انتهای نمایشگاه، دوباره این تندیس‌ها را خواهید دید و برایتان معنا پیدا می‌کنند. بعد از آن باید از پله‌ها پایین رفته و بازدید اصلی خود را از 3 نمایشگاه اصلی موزه را آغاز کنید. نمایشگاه «دفاع از کرامت انسانی» (Defending Human Dignity)، بر روی تئوری‌ها و اصولی تمرکز دارد که صلیب سرخ بر پایه‌ی آن‌ها تأسیس شد. این بخش، ناحیه‌ی کوچکی را به «آنری دونان» (Henry Dunant) یا همان «هانری دونان» اختصاص داده که صلیب سرخ را در سال 1863 میلادی تأسیس و بنیان‌گذاری کرد.

موزه صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو

در این نمایشگاه، پیمان ژنو و لیستی از اتفاقات مهم تاریخی به نمایش گذاشته می‌شود که برای دفاع از کرامت انسان شکل گرفتند. همچنین این بخش، کارهای هنری زندانی‌هایی از سراسر جهان را در برمی‌گیرد و اهمیت خلاقیت را نشان می‌دهد که چگونه در مواقع سختی و شرایط ناعادلانه، برای حفظ کرامت و منزلت انسان به کمک او می‌آید. نمایشگاه «بازسازی روابط خانوادگی» (Restoring Family Links)، با آرشیو زندانی‌های جنگ جهانی اول شروع می‌شود که صلیب سرخ از این سوابق کمک گرفت تا خانواده‌ها را به کنار هم برگرداند. بازدیدکنندگان می‌توانند مراحل چک کردن اطلاعات و غیره را مشاهده و از نزدیک آن را تجربه کنند.

موزه صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو

در این قسمت، دیواری وجود دارد که با عکس‌های کوچکی از کودکان کشور «رواندا» در مرکز آفریقا پوشانده شده و بسیار تکان‌دهنده و تأثیرگذار است. اما شاید بهتر بود که توضیحات بیشتر و دقیق‌تری درباره‌ی این موضوع داده می‌شد که هلال احمر چگونه با استفاده از تکنولوژی توانست خانواده‌هایی که به خاطر جنگ و نسل‌کشی از هم جدا شده بودند را به کنار هم برگرداند. نمایشگاه «کاهش خطرات طبیعی» (Reducing Natural Risks)، به اتفاقاتی می‌پردازد که در حین و بعد از بلاهای طبیعی رخ می‌دهد و اینکه چطور می‌توان با اقداماتی ساده، صدمات ناشی از بلاهای طبیعی را پایین آورد.

موزه صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو

در این نمایشگاه، با یک میز گرد لمسی بزرگ روبرو می‌شوید که باید در یک بازی ویدیویی تا جایی که می‌توانید، روستاییان را از یک بلای طبیعی نجات دهید. این بازی، ایده‌ی جالبی است و به کمک آن می‌توانید با تصمیمات کلیدی هنگام زلزله و سیل آشنا شوید که اگر بر روی کیفیت آموزشی آن بیشتر کار کنند، تأثیرگذاری بهتری خواهد داشت. همچنین موزه‌ی بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ، اطلاعاتی درمورد عملکرد صلیب سرخ در دوران معاصر و یک کره‌ی زمین بزرگ را نیز در برمی‌گیرد و با استفاده از صفحات لمسی می‌توانید بیشتر راجع به آن اطلاعات پیدا کنید. توضیحات نوشتاری در این موزه بسیار کم است؛ اما هزینه‌ای که برای بلیت می‌پردازید، راهنمای صوتی را نیز شامل می‌شود و اطلاعات لازم راجع به هر اثر را در اختیارتان می‌گذارد.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}