بهترین موزه های شهر والنسیا

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/7/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

والنسیا با غذای اسپانیایی معروف «پائیا» (paella) و پرتقال‌های شیرین و آب‌دار در جهان شناخته می‌شود اما جالب است بدانید ترکیب خارق‌العاده‌ای از موزه‌ها هم در این شهر دیده می‌شود.

تور اروپا

برای کاوش در فرهنگ این شهر واقع در جنوب شرقی اسپانیا می‌توانید این فهرست از بهترین موزه‌های شهر را بخوانید و به موزه و مرکز فرهنگی مورد علاقه‌تان سر بزنید.  پس بدون معطلی به سراغ ادامه مطلب بروید تا سفری جذاب داشته باشید. 

۱. مؤسسه هنر مدرن والنسیا

«مؤسسه هنر مدرن والنسیا» (L’Institut Valencià d’Art Modern) به اختصار (IVAM)، مهم‌ترین مرکز هنر مدرن و معاصر در شهر والنسیا است. نمایشگاه‌های موقت متعدد در کنار دو کلکسیون دائمی موزه برپا می‌شوند. در بخش دائمی آثار دو هنرمند بزرگ اسپانیایی، «خولیو گونزالس» (Julio González) مجسمه‌ساز انتزاعی و «ایگناسیو پینازو» (Ignacio Pinazo) نقاش امپرسیونیست، به نمایش درآمده است. بازدید از این مرکز انتخابی فوق‌العاده برای کسانی خواهد بود که هنر را تنها به زیبایی آن نمی‌شناسند و اختلاف نظر و بحث پیرامون آن را مفید می‌دانند. جذابیت دیگر این مؤسسه علاوه بر کلکسیون متفاوت، کنفرانس‌ها و رویدادهای مختلفی است که در زمینه‌ی فرهنگ و هنر برگزار می‌شوند.

بهترین موزه های والنسیا

۲. موزه روشنگری و مدرنیته والنسیا

«موزه روشنگری و مدرنیته والنسیا» (Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat) به اختصار (MuVIM) در سال ۲۰۰۱ بنا نهاده شد تا به دوره‌ی تصویرسازی و تأثیر آن بر عصر روشنگری امروز بپردازد که آثار با این مضمون در نمایشگاه دائمی «ماجراجویی تفکر» (The adventure of thought) قرار دارند. امروزه در این مرکز انواع نمایشگاه‌های مرتبط با فرم‌های مختلف هنری دیده می‌شود که از نگاه سنتی به هنرهای زیبا فاصله دارند. موزه شوهای متنوعی از عکاسی، طراحی، تبلیغات، آشپزی، موسیقی و برخی موضوعات روزمره دیگر را میزبانی می‌کند. این موزه عمومی است و به دولت منطقه‌ای تعلق دارد به همین دلیل حال و هوای نمایشگاه‌های آن کمی ناحیه‌ای احساس می‌شود.

بهترین موزه های والنسیا

۳. موزه هنرهای زیبای والنسیا

در سومین موزه از این لیست، آثار هنری منحصر به فردی بر دیوار آویخته شده که با قبلی‌ها بسیار تفاوت دارد. موزه‌ هنرهای زیبای والنسیا که به آن «سن پیو وی» (San Pio V) هم می‌گویند، آثار متفاوتی از دوره رمانتیک تا رنسانس را شامل می‌شود. از نکات برجسته‌ی این موزه گردآوری آثار متعدد مربوط به هنر قرون وسطی از کلیساها و صومعه‌های سراسر منطقه است و همچنین آثار هنری گوناگونی از تعدادی از نقاشان پرآوازه‌ی دوره‌ی باروک و رنسانس مانند «فان دیک» (Van Dyck) و «گویا» (Goya) در آن نگهداری می‌شود. یک اتاق از موزه به نقاش اهل والنسیا «خواکین سورویا» (Joaquín Sorolla) اختصاص دارد و ۴۲ اثر از او در آن به نمایش درآمده است.

بهترین موزه های والنسیا

۴. موزه ملی سرامیک

«موزه ملی سرامیک‌ و هنرهای مجلل گونزالز مارتی» (González Martí’ National Museum of Ceramics and Sumptuous Arts) تنها موزه‌ی ملی شهر والنسیا است و اغلب آن‌ها در مادرید قرار دارند. این موزه در کاخ زیبا و منحصربفرد «مارکز د داس آگواس» (Marqués de dos Aguas) واقع شده و مجموعه‌های متفاوتی از سرامیک‌ و هنرهای تزئینی را شامل می‌شود. یکی از نکات جذاب موزه نمونه‌هایی است که هنرمندان محلی به شما نشان می‌دهند تهیه مواد و تزئینات چطور صورت می‌پذیرد. اگرچه سرامیک هسته اصلی این موزه را تشکیل می‌دهد اما آثار متفاوتی از مبلمان، پوشاک، نقاشی و هنرهای گرافیکی در آن به نمایش درآمده است.

۵. مرکز فرهنگی دل کارمن

«مرکز فرهنگی دل کارمن» (Del Carmen Cultural Center) همانطور که از نام آن پیداست در منطقه‌ی مرکزی و تاریخی «ال کارمن» (El Carmen) واقع شده و در صومعه‌ای بازسازی شده و زیبا جای گرفته است. خودِ بنا و دو حیاط قدیمی آن خود دلیل مناسبی برای رفتن به این موزه و گردش در آن محسوب می‌شوند. این موزه کلکسیون دائمی ندارد و نمایشگاه‌هایی که میزبانی می‌کند بسیار ناهمگون هستند اما به طور کلی در همه‌ی نمایشگاه‌های آن دو موضوع هنر معاصر و هنر ناحیه‌ای مشاهده می‌شود.

بهترین موزه های والنسیا

۶. موزه شهری علوم طبیعی

«موزه شهری علوم طبیعی» (Municipal Museum of Natural Sciences) در وسط یکی از زیباترین باغ‌های والنسیا به نام «خاردین د ویوروس» (Jardines de Viveros) قرار دارد و یکی از معدود موزه‌هایی است که به هنر اختصاص ندارد. موزه علوم طبیعی پیشرفت این حوزه از رنسانس تا نیمه‌ی قرن بیستم را مورد بررسی قرار می‌دهد و توجه ویژه‌ای بر نقش دانشمندان مشهور والنسیایی در این عرصه دارد. همچنین میراث «جی رودریگو بوتت» (J. Rodrigo Botet) در اختیار این موزه قرار دارد که کلکسیون مهمی در دیرینه‌شناسی به شمار می‌آید و تماشای اسکلت دایناسورها برای بازدیدکنندگان کوچک تا بزرگ جذاب خواهد بود.

۷. موزه ماقبل تاریخ و موزه نژادشناسی

«موزه ماقبل تاریخ» (Museum of Prehistory) و «موزه نژادشناسی» (Ethnology Museum) در یک ساختمان مشترک واقع شده‌اند که در گذشته خانه‌ی نیکوکاری والنسیا بود. موزه ماقبل تاریخ اکثر حفاری‌های سایت‌های مختلف اطراف والنسیا را بر عهده دارد و بدین ترتیب کلکسیون آن بسیاری از قطعات یافت شده در این حفاری‌ها را دربرمی‌گیرد. این موزه علاوه بر حفاظت از این یافته‌ها، امکان آشنایی با این دوره‌ی تاریخی را فراهم می‌کند و همچنین برای کودکان جای فوق‌العاده‌ای است. موزه نژادشناسی فرهنگ‌های مختلف ناحیه و ارتباط بین آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و نگاه ویژه‌ای به فرهنگ بومی و جامعه مدیترانه‌ای در آن مشاهده می‌شود.

بهترین موزه های والنسیا

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}