هر آنچه درباره تنیس ویمبلدون باید بدانید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مسابقات تنیس ویمبلدون یکی از چهار گراند اسلمِ ورزش تنیس است که هرساله در لندن انگلستان برگزار می‌شود. این مسابقه قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس دنیا بوده و از نگاه برخی معتبرترین است.

تور اروپا

شهر لندن در تابستان هرسال برای مدت دو هفته به تب ویمبلدون مبتلا می‌شود. تقریباً نیم میلیون هوادار برای تماشای این رقابت‌ها به لندن می‌آیند. میلیون‌ها نفر هم مسابقات را از پای تلویزیون، درون کافه‌ها و دفاتر کاری تماشا می‌کنند. قصد ما آشنایی شما با قدیمی‌ترین و معتبرترین تورنمنت تنیس دنیا است.

رقابت ها

در مدت این دو هفته ۶۷۴ مسابقه در ۱۸ زمین تنیس برگزار شده و رقم خیره‌کننده‌ی ۳۴ میلیون پوند به‌عنوان جایزه به شرکت‌کننده‌ها می‌رسد. قهرمانان این رقابت‌ها در دو بخش زنان و مردان هرکدام رقم ۲.۲۵ میلیون پوند را دریافت می‌کنند، درحالی‌که سهم نفرات دوم نصف همین مقدار است. بااین‌حال، تنها فینالیست‌ها از این رقم هنگفت سهم نمی‌برند؛ حتی تنیسورهایی که در دور اول رقابت‌ها هم حذف می‌شوند، با ۳۹ هزار پوند به خانه بازمی‌گردند.

مسابقات تنیس ویمبلدون

رکوردها

در حال حاضر رکورددار مسابقات تک‌نفره ویمبلدون مارتینا ناوراتیلووا (Martina Navratilova) محسوب می‌شود که توانسته برای ۹ بار پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شود. او در سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد و به‌زودی کسی جای وی را نخواهد گرفت.

راجر فدرر هم ۸ عنوان قهرمانی مسابقات ویمبلدون را در کارنامه‌ی خود دارد. او سال قبل در این مسابقات به پیروزی رسید و عنوان مسن‌ترین فرد برنده‌ی این جایزه با ۳۵ سال و ۱۱ ماه سن را به خود اختصاص داد. او در رقابت‌های این سال حتی یک ست را هم واگذار نکرد!

راجر فدرر

شکی نیست که شگفت‌انگیزترین رکورد تمام ادوار به جان ایسنر و نیکولاس ماهوت در دور اول رقابت آن‌ها در زمین شماره‌ی ۱۸ در سال ۲۰۱۰ تعلق دارد. این دو تنیسور برای مدت باورنکردنی ۱۱ ساعت و ۵ دقیقه باهم رقابت کردند و رکورد طولانی‌ترین مسابقه‌ی تنیس حرفه‌ای تاریخ را به نام خود زدند. مسابقه‌ی آن‌ها به علت تاریک شدن هوا در طی ۳ روز برگزار شد.

توپ ها و توپ جمع کن‌ های پسر و دختر

توپ‌های زردرنگ از مسابقات ویمبلدون ۱۹۸۶ معرفی شدند (قبل از آن، توپ‌ها سفید بودند) و حالا حدود ۵۴،۲۵۰ توپ در هر تورنمنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها در دمای دقیق ۲۰.۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند، در غیر این‌صورت در زمین بازی بسیار جهنده خواهند شد.

آیا تابه‌حال این آرزو را داشته‌اید که یک توپ‌جمع‌کن رقابت‌های تنیس باشید؟ خب، شما احتمالاً برای این کار خیلی پیر هستید، اما ۲۵۰ بچه‌مدرسه‌ای شانس این را دارند که در طول این مسابقات هدف ضربات محکم تنیسورها با توپ تنیس قرار بگیرند! البته آن‌ها این شانس را هم دارند که با بزرگان این مسابقات دیدار کنند. میانگین سن توپ‌جمع‌کن‌ها ۱۵ سال است و اکثر آن‌ها در دو تورنمنت حاضر می‌شوند. بااین‌حال باید دانست که حضور در رقابت‌های ویمبلدون به‌عنوان توپ‌جمع‌کن، یک تفریح ساده نیست و آموزش توپ‌جمع‌کن‌ها از ماه فوریه آغاز می‌شود.

رقابت های قهرمانی تنیس ویمبلدون

خامه و توت فرنگی

شاید بتوان گفت که مهم‌تر از خود مسابقات ویمبلدون، صف‌های طویل عاشقان یک دسر بریتانیایی محبوب باشد: دسر خامه و توت‌فرنگی. قیمت یک ظرف از توت‌فرنگی‌های رسیده همراه با خامه در حدود ۲.۵۰ پوند است. هرساله ۳۴ تن توت‌فرنگی باکیفیت از سوی تماشاگران تنیس مصرف می‌شود. این رقم معادل ۱۶۶ هزار ظرف است. این دسر آن‌قدر خوب است که حتی ارزش ایستادن در صف آن از ساعت ۶ صبح را هم دارد.

مسابقات ویمبلدون

نحوه دریافت بلیت

تهیه‌ی بلیت مهم‌ترین مسابقات تنیس دنیا واقعاً سخت است. تنها راه برای تضمین تماشای این مسابقات از نزدیک، رزرو یک صندلی مخصوص با قیمت حداقل ۱۳۷۰۰ پوند یا تهیه‌ی بلیت ویژه همراه با تشریفات لوکس به همراه صرف نهار در یک رستوران رؤیایی است. اکثر طرفداران این مسابقات برای دریافت بلیت از طریق باشگاه آل انگلند لاون تنیس (All England Lawn Tennis) درخواست می‌دهند، اما این درخواست مانند یک بلیت بخت‌آزمایی است و اگر برنده‌ی آن شوید، هیچ تضمینی وجود ندارد که بلیت چه روز و چه مسابقه‌ای به شما برسد. به‌علاوه معمولاً از شما مبلغ ۱۰۰ پوند برای شرکت در این قرعه‌کشی هم گرفته می‌شود. گزینه‌ی نهایی، حضور در ساعات اولیه‌ی صبح در محل مسابقات و تهیه‌ی یکی از ۵۰۰ بلیت رقابت‌های همان روز است.

تهیه بلیط - مسابقات ویمبلدون

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}