عجیب ترین جاذبه های گردشگری آمستردام

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/10/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

طبیعت شگفت‌انگیز، آرامش و کانال‌های آب زیبای آمستردام باعث شده این شهر همیشه در لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا قرار گیرد. البته با سفر به پایتخت هلند تجربه‌های عجیب و جالب هم در انتظار شما هستند.

تور اروپا

جاذبه‌های غیرمعمول زیادی در آمستردام وجود دارند که ممکن است به پای موزه‌ ملی آمستردام که به نام موزه رایکس (Rijksmuseum) خوانده می‌شود یا موزه‌ی اشتدلیک (Stedelijk) نرسند، اما جذابیت خاص خود را دارند. خیلی از این جاذبه‌های عجیب در آمستردام، که نشان‌دهنده بخشی از فرهنگ مردمش است، سالانه گردشگران زیادی را به این شهر جذب می‌کنند.

بازی با گربه‌ ها بر روی قایق

از آن‌جایی‌که ۴۰ درصد آمستردام را آب تشکیل داده است تعجبی ندارد که خیلی از ساکنین در خانه‌های قایقی معروفش زندگی کنند که در کانال‌های آب قرار گرفته است. قایق گربه‌ها (De Poezenboot) خدمتی به شهروندان هلندی کرد و چندین گربه‌ی زیبا را در داخل یک قایق نگهداری می‌کند که در کنار کانال «سینگل» لنگر انداخته است. این قایق تنها پناهگاه آبی حیوانات در جهان است و گردشگران را تشویق می‌کند تا در سفر خود به آمستردام به این پناهگاه بیایند و با گربه‌ها بازی کرده و آن‌ها را نوازش کنند. این مکان یکی از جاذبه‌های عجیب آمستردام و مکانی مناسب برای گردش‌های خانوادگی است.

جاذبه های آمستردام

بازدید از موزه الکتریک لیدی لند

موزه‌ی «الکتریک لیدی‌لند» درواقع یک گالری هنری روانشناسی است که به هنر فلورسنت اختصاص داده شده است. موسس این موزه زمانی‌که به عنوان یک زمین‌شناس کار می‌کرد به اجسام نورانی و درخشندگی علاقه‌ی زیادی داشت بنابراین تصمیم گرفت زیرزمین خانه‌اش را به موزه‌ای پر از اجسام نورانی تبدیل کند. فضای کوچک این موزه دارای مجموعه‌ای از سنگ‌های فلورسنت و اثرهای هنری نئونی از دهه‌ی ۱۹۶۰ است. به علاوه تمام اتاق با استفاده از مواد فسفرسانس به شکل زیبایی نورانی شده است. توجه داشته باشید که برای بازدید از این موزه باید از قبل وقت بگیرید.

موزه لیدی لند

لذت بردن از معماری کلیسا

نمای بیرونی کلیسای کوچکِ ONS' LIEVE HEER OP ZOLDER به معنای «پروردگار در اتاق زیر شیروانی»، به خوبی انعکاس‌ دهنده‌ی آن گنجینه‌ای نیست که در داخلش قرار دارد. این کلیسا که اکنون موزه‌ هم است برای حفاظت از یک خانه‌ی تاریخی ساخته شد که قدمت آن به دوران طلایی هلند باز می‌گردد.

با ورود به این خانه متوجه می‌شوید که تمام وسایل آن متعلق به همان دوران است. پله‌های باریک و مارپیچ آن به یک اتاق زیر شیروانی منتهی می‌شود که در سال ۱۶۶۳ به یک کلیسای کوچک کاتولیک تبدیل شد. در آن زمان مذهب کاتولیک در هلند غیرقانونی بود و پیروان این مذهب مجبور بودند مراسم «عشای ربانی» را در خفا برپا دارند. امروزه محراب کلیسا کاملا دست‌نخورده باقی مانده و گردشگران می‌توانند گذشته‌ی آمستردام را به چشم ببینند.

جاذبه های آمستردام

شرکت کردن در رویدادهای وندل بانکر

در طول جنگ جهانی دوم دولت هلند شروع به ساخت پناهگاه‌های اتمی در سراسر هلند کرد. پس از این‌که تنش‌ها از بین رفت، بیشتر این پناهگاه‌ها به مکان‌های متروکه‌ای تبدیل شد. در سال ۲۰۱۱ گروهی از هنرمندان یک پناهگاه اتمی مخفی را در پارک وندل (Vondelpark) پیدا کردند و به دنبال آن یک مرکز فرهنگی غیرانتفاعی در سالن‌های این پناهگاه برپا کردند. امروزه پناهگاه وندل رویدادهای زیادی برگزار می‌کند که شامل پخش فیلمش، کارگاه‌های موسیقی‌‌ و نمایش هستند.

وندل بانکر

میکروب شناسی در موزه میکروپیا

موزه‌ی «میکروپیا» تنها باغ‌ وحشی در جهان است که به میکرو ارگانیسم‌ها اختصاص داده شده است. این موجودات کوچک در همه جای بدن قرار دارند و به حفظ و تعادل جهان کمک می‌کنند. تلاش این باغ‌ وحش در رساندن همین پیام است و نمایشگاه‌های زیادی در آن برگزار می‌شود تا دنیای پنهان میکروب‌ها را به همه نشان دهد. در موزه‌ی میکروپیا شگفتی‌های زیادی منتظر شما است و پیشنهاد می‌شود در سفر به آمستردام از آن دیدن کنید. این موزه اکنون به عنوان یک آزمایشگاه میکروبیولوژیکی هم فعالیت می‌کند.

موزه میکروپیا

بازدید از موزه ترسناک ورولیک

موزه‌ی «ورولیک» دارای یک مجموعه‌ی وحشتناک است. این موزه چندین هزار نمونه‌ از آناتومی انسان که توسط تعدادی از متخصصان پزشکی اهدا شده‌اند را در اختیار دارد. خیلی از این اندام‌ها و اسکلت‌ها درون شیشه‌های بزرگ و شفاف قرار گرفته‌اند، در حالی‌که برخی دیگر بر روی پایه نصب شده‌اند. تمام مجموعه‌های موجود در این موزه بسیار ارزشمند هستند و برای تحقیق و اهداف آموزشی استفاده می‌شوند.

موزه ورولیک

آدام لوک آوت

اگر به دنبال هیجان هستید در سفر به آمستردام حتما از «آدام لوک آوت» به معنای چشم‌انداز آدام، دیدن کنید. این مکان بلندترین تاب در اروپا را در اختیار دارد که در فاصله‌ی ۱۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. به علاوه دارای نمایشگاه‌های مدرن و یک رستوران با چشم‌اندازی زیبا از شهر آمستردام است. 

بلندترین تاب اروپا

لذت خوردن عصرانه در کوچک ترین خانه آمستردام

کوچک‌ترین خانه‌ی آمستردام در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر قرار گرفته و تنها ۲ متر عرض دارد. صاحب این خانه با بازسازی آن جان تازه‌ای به این ملک بخشیده است. این خانه در گذشته خانه‌ی یک خانواده‌ی ۵ نفره بود؛ البته این تنها یکی از قصه‌هایی است که این خانه برای گفتن دارد. منوی متنوع صبحانه، برانچ، عصرانه و حتی ناهار در این خانه، در انتظار شماست.

کوچک ترین خانه آمستردام

شنا کردن در استخر هتل دبلیو با چشم انداز قصر سلطنتی

یکی از کارهای جالبی که می‌توانید در سفر به آمستردام انجام دهید رفتن به هتل «دبلیو» و استفاده از استخر زیبای این هتل است. آن‌چه این استخر را از بقیه متمایز می‌سازد، منظره‌ی فوق‌العاده‌ای است که از قصر سلطنتی به چشم می‌خورد. علاوه بر قصر سلطنتی منظره‌ی زیبای شهر هم از روی تراس هتل قابل دیدن است.

هتل دبلیو

صید پلاستیک در کانال های آمستردام

صید پلاستیک در کانا‌ل‌های آمستردام یکی از عجیب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در سفر به این شهر انجام دهید. این تور ۲ ساعته درواقع ترکیبی از یک حرکت زیبا در حمایت ازمحیط‌زیست و فعالیت‌های گردشگری است. گردشگران در این تور هم از مناظر زیبا لذت می‌برند و هم با جمع‌آوری پلاستیک به محیط‌زیست کمک می‌کنند.

صید پلاستیک

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}