بهترین جاذبه‌ ها و تفریحات رایگان در والنسیا

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

والنسیا شهری بندری در ساحل شرقی اسپانیا است. این شهر با جاذبه‌های فراوان خود، سالانه از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند.

تور اروپا

والنسیا با خوراکی‌ها و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت خود در مقایسه با دیگر شهرهای اسپانیا و اروپا، مقصدی ایده‌آل برای مسافران با بودجه‌های محدود است. این شهر جاذبه‌ها و تفریحات فراوانی دارد که رایگان بوده یا اینکه بسیار ارزان هستند. ما در این مقاله به سراغ جاذبه‌ها و تفریحاتی در والنسیا خواهیم رفت که برای انجام آن‌ها نیازی به پرداخت حتی یک یورو هم نیست.

راهی ساحل شوید

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که والنسیا خانه‌ی کیلومترها ساحل بکر با ماسه‌های طلایی‌رنگ است. سواحل شلوغ اسپانیا در نزدیکی بنیدورم (Benidorm) و آلیکانته (Alicante) را فراموش کنید، زیرا در والنسیا فضای گسترده‌ای برای لذت بردن از آفتاب در کنار دو ساحل به‌هم‌پیوسته با پرچم آبی (سواحل دارای گواهینامه‌ی مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی) وجود دارد. در امتداد دو ساحل مالواروسا (Malvarrosa) و لاس آرناس (las Arenas) کافه‌های زیادی به چشم می‌خورد و می‌توان تفریحات متنوعی را تجربه کرد.

سواحل والنسیا

هنر خیابانی در ال کارمن

می‌توان در شهر قدیمی والنسیا به کاوش جاذبه‌های حیرت‌انگیز پرداخت. پس از تماشای معماری بناهای قدیمی، راهی بخش شمالی شهر موسوم به ال کارمن (El Carmen) شده و از نقاشی‌های خارق‌العاده بر روی دیوارها لذت ببرید. هنرمندان محلی و بین‌المللی ساختمان‌های مخروبه‌ی این منطقه را به بوم نقاشی خود تبدیل کرده و اغلب در آثار خود به موضوعات سیاسی و اجتماعی می‌پردازند. می‌توان نقاشی‌های بزرگ را در میدان اصلی پلاسا دل توسال (Plaça del Tossal) و اطراف محله‌ی کارر دِن گوردو (Carrer d’En Gordo) بر روی خانه‌های متروکه مشاهده کرد.

هنر خیابانی در ال کارمن

از جاذبه‌ های فرهنگی دیدن کنید

اگر از قبل پول زیادی برای دیدار از موزه‌ها و گالری‌ها در طول سفرهای خود پس‌انداز کرده‌اید، با شنیدن این خبر که تعدادی از موزه‌ های والنسیا کاملاً رایگان هستند، خوشحال خواهید شد. مراکزی چون موزه‌ی هنرهای زیبا، با آثاری از اِل گرِکو، وِلازکز، گویا و موریو، موزه‌ی گاوبازی و موزه‌ی ماقبل تاریخ از شما هیچ پولی برای ورود دریافت نمی‌کنند. بسیاری دیگر از موزه‌ها مانند موزه‌ی فالاس (Fallas) و موزه‌ی تاریخ والنسیا در روزهای یکشنبه رایگان هستند.

موزه های والنسیا

در یک پارک استراحت کنید

مرکز والنسیا توسط یک باغ پرپیچ‌وخم به طول ۹ کیلومتر، به دو نیم تقسیم شده است. باغ توریا (Turia) که بستر یک رودخانه‌ی خشک‌شده را به اشغال خود درآورده، پس از منحرف شدن مسیر رودخانه به وجود آمده است. امروزه در این باغ زمین‌های بازی، مسیرهای دوچرخه‌سواری، باغ‌های گل و درختان نخل به چشم می‌خورد. اینجا مکان مناسبی برای یک گردش رمانتیک، یک پیک‌نیک و ورزش کردن است. والنسیا علاوه بر این پارک، فضاهای سبز دیگری هم برای جست‌وجو دارد.

باغ توریا - والنسیا

شهر علم و هنر

در منتهی‌الیه باغ‌های توریا و به طرف بندر والنسیا، می‌توان مجموعه‌ی مشهور شهر علم و هنر را پیدا کرد. این مجموعه‌ی باشکوه از ساختمان‌های مدرن با چیدمانی جذاب تشکیل شده و در اطراف آن استخرها و باغ‌های سرسبزی به چشم می‌خورد. درون این مجموعه مراکز فرهنگی و تفریحی نظیر یک آکواریوم، یک افلاک نما و یک سینمای غول‌پیکر (IMAX) وجود دارد. ورود به برخی از آن‌ها نیازمند پرداخت مبالغ بالایی است؛ اما گشت‌وگذار در اطراف و لذت بردن از معماری ساختمان‌ها هزینه‌ای برای شما ندارد. یکی از این گزینه‌ها، باغ گیاه‌شناسی این مرکز با درختان نخل و طاق‌های قوسی سفیدرنگ بر فراز آن است.

شهر علم و هنر - والنسیا

بازار مرکزی

فرقی نمی‌کند که عاشق غذا خوردن باشید یا نه، این بازار با سبک معماری هنر نو در منطقه‌ی شهر قدیمی هرگز شما را ناامید نمی‌کند. برای چشیدن طعم واقعی زندگی محلی، در میان صدها فروشگاه خوراکی و مواد اولیه‌ی تازه در این بازار با کاشی‌های سرامیکی و یک گنبد مرتفع قدم بزنید. این بازار هر روز از دوشنبه تا شنبه پر از خریداران محلی است که در پشت ویترین‌های رنگارنگ به دنبال میوه‌ها و سبزی‌های مدیترانه‌ای هستند.

بازار مرکزی والنسیا

از جام مقدس دیدن کنید

بله، کلیسای گوتیک والنسیا حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد، اما دلیل دیگر برای نگاه انداختن به داخل آن به خاطر وجود جام مقدس واقعی است. کلیساهای فراوان دیگری هم در دنیا مدعی هستند که از جام مقدس واقعی میزبانی می‌کنند، بنابراین این موضوع بستگی به خود شما دارد. برای دیدار از این جام باید به درون «عبادتگاه طلایی جام مقدس» در این کلیسا مراجعه کرد.

عبادتگاه طلایی جام مقدس والنسیا

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}