توصیه هایی برای سفر به اسپانیا

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/10/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بیشتر نقاط کشور اسپانیا، فرهنگ مخصوص به خود را دارند و قبل از سفر به این بخش‌ها باید راجع به نحوه‌ی زندگی مردم و بعضی نکات ویژه، اطلاعات بیشتری کسب کنید تا در سفرتان به مشکل نخورید.

تور اروپا

وقتی به کشوری خارجی سفر می‌کنید، بعضی کارها را نباید در آن کشور انجام دهید و همچنین باید اطلاعات بیشتری نسبت به روش زندگی مردم در آن مکان به دست بیاورید. اسپانیا نیز از این گروه مستثنی نیست و در این مقاله 13 توصیه برای شما آورده‌ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید بیشترین لذت را از سفر خود برده و به دردسر نیفتید. اگر کسی از آشنایان هم قصد سفر به این کشور را دارد، بهتر است او را با این نکات سفر به اسپانیا آشنا کنید تا به مشکل برنخورد.

به فرهنگ مردم آن کشور احترام بگذارید

درست است که اسپانیا کشوری یکپارچه به‌شمار می‌رود، اما تفاوت‌های فرهنگی در منطقه‌های مختلفش آنقدر زیاد است که در واقع می‌توانستند سرزمینی جدا از هم به‌حساب بیایند. چیزی که در بخش‌های جنوبی کشور، کاری کاملاً عادی و معمولی محسوب می‌شود، امکان دارد در بخش‌های شمالی آن به عنوان رفتاری غیرمنتظره یا حتی نامناسب به آن نگاه کنند. بنابراین کمی درمورد تاریخچه و آداب و رسوم هر منطقه‌ای که قصد بازدید از آن را دارید، اطلاعات کسب کنید تا به مردم محلی نشان دهید که برایشان ارزش قائل هستید و می‌دانید که کاملاً شبیه به همسایگان خود نیستند.

فرهنگ مردم اسپانیا

حواستان به مالیات بر ارزش افزوده باشد

در بیشتر رستوران‌ها، قیمت‌ها با لحاظ کردن مالیات بر ارزش افزوده در منوی غذا ذکر می‌شود. اما گاهی هم پیش می‌آید که قیمت‌ها را بدون در نظر گرفتن این مالیات تبلیغ می‌کنند. در برگه‌ی آگهی یا کاغذ قیمت‌ها همیشه باید بنویسند که این اعداد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده‌اند یا خیر. بنابراین یادتان باشد برگه را با دقت بخوانید تا غافلگیر نشوید.

مالیات بر ارزش افزوده در اسپانیا

تاریخ تعطیلات رسمی را چک کنید

تعطیلات رسمی اسپانیا با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است و در مقایسه با بسیاری از آن‌ها، تعداد روزهای تعطیل بیشتری دارد. مسئله‌ی اصلی اینجا است که این تعطیلات در ایالت‌های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است تاریخ‌های آن در بخش‌های خودمختار اسپانیا هر سال تغییر کند. در نتیجه قبل از برنامه‌ریزی برای خرید، حتماً تاریخ‌های تعطیلی را بررسی کنید تا با درهای بسته روبه‌رو نشوید.

تاریخ تعطیلات رسمی اسپانیا

در مواقع اضطراری با 112 تماس بگیرید

بیشتر کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، شماره‌ی 112 را به مواقع اضطراری اختصاص داده‌اند. چه با اورژانس کار داشته باشید و برای درخواست آمبولانس با آن‌ها تماس بگیرید و چه بخواهید به پلیس یا آتش‌نشانی زنگ بزنید، کافی است تا 112 را شماره‌گیری کرده تا اپراتور، شما را به مرکز مربوطه وصل کند. 112 هم از تلفنِ خانه و هم از گوشی‌های همراه شماره‌گیری می‌شود و احتیاجی به گرفتن پیش شماره ندارد.

نکات سفر به اسپانیا

کمی اسپانیایی یاد بگیرید

بهتر است بدانید که بسیاری از مردم اسپانیا به خصوص نسل‌های قدیمی‌تر آن‌ها، انگلیسی صحبت نمی‌کنند. البته افرادی که کارشان با گردشگران مرتبط است، حداقل اصول اولیه‌ی مکالمه‌ی انگلیسی برای انجام کسب‌وکار خود را می‌دانند و کارتان را راه می‌اندازند. اما بهتر است به این میزان افاقه نکرده و بر روی مهارت‌های زبانی خودتان تکیه کنید. به هرحال آشنا شدن با فرهنگ مردم، بخش جذاب بازدید از یک کشور خارجی به‌شمار می‌رود و زبان آن‌ها جزئی از همین فرهنگ محسوب می‌شود. به همین دلیل بهتر است کمی وقت گذاشته و کلمه‌ها و عبارت‌های اصلی زبان اسپانیایی را یاد بگیرید تا حداقل به شهروندان آن اشتیاق خود را نشان بدهید.

یادگیری زبان اسپانیایی - نکات سفر

اما انتظار نداشته باشید همه مردم اسپانیایی صحبت کنند

حتی اگر هم با زبان اسپانیایی آشنایی دارید، بهتر است خودتان را برای لهجه‌ها و گویش‌های متفاوت این کشور آماده کنید. در کاتالونیا، گالیسیا و منطقه‌ی خودمختار باسک، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا از زبان محلی خود در گفتگوی روزمره استفاده کنند. در واقع اسپانیا، 5 زبان رسمی دارد و اسپانیایی فقط یک مورد از آن‌ها است. البته در بیشتر مواقع، مخاطب شما می‌تواند به اسپانیایی نیز صحبت کند؛ اما اگر به مشکل برخوردید، نگران نباشید و مؤدبانه از آن‌ها سؤال بپرسید.

نکات سفر به اسپانیا

مراقب کیف پولتان باشید

شهرهایی مانند بارسلون، اقداماتی را در سال‌های اخیر برای کاهش تعداد جیب‌برها در سطح شهر انجام داده‌اند؛ اما همچنان نمی‌توان صف مجرمان در کلانتری‌ها را نادیده گرفت. امروزه بیشتر دزدها با استفاده از روش‌های بدون خشونت و بدون اینکه حتی شما متوجه باشید، کیفتان را می‌زنند. البته نیازی نیست بیش از حد راجع به این موضوع حساس شوید؛ اما بهتر است در شهرهای بزرگ، کیف خود را همیشه جلوی چشمتان قرار دهید و مطمئن شوید که زیپ آن را بسته‌اید.

نکات سفر به اسپانیا

جنبش های استقلال طلبانه منطقه‌ ای را محترم بشمارید

امور سیاسی کشور اسپانیا کمی پیچیده است و جنبش‌های استقلال‌طلبانه‌ی مختلفی در منطقه‌ی باسک و کاتالونیا وجود دارد. دیدگاه‌ها در داخل و خارج از این مناطق به شدت با یکدیگر متفاوت هستند و بهتر است هنگام صحبت راجع به این مسائل، بیشتر مراقب باشید. این موضوعات برای بیشتر مردم اسپانیا اهمیت بسیاری دارد و بهتر است با آن شوخی نکنید.

جنبش های استقلال طلبانه منطقه‌ ای اسپانیا

بحث جنگ داخلی اسپانیا را پیش نکشید

با اینکه جنگ داخلی اسپانیا حدود 70 سال پیش پایان یافته اما زخم‌های آن هنوز هم برای بسیاری از خانواده‌ها تازگی دارد. در بعضی موارد، خانواده‌ها هنوز با یکدیگر ارتباطی ندارند و روستاها، رازهای سیاه متعددی را در خود پنهان کرده‌اند که در طول جنگ رخ داده است. علاوه بر آن، حکومت دیکتاتوری که بعد از ژنرال «فرانکو» در سال 1975 میلادی به پایان رسید، طبق موافقت همه انجام نشد. هنوز هم بعضی از مردم اسپانیا هستند که نگاه دلسوزانه‌ای به دیکتاتور کشورشان یعنی ژنرال فرانکو دارند و از روزهای قبل از دموکراسی در اسپانیا به خوبی یاد می‌کنند. در مجموع بهتر است درمورد مسائلی صحبت نکنید که برای اسپانیایی‌ها موضوعی جدی محسوب می‌شود و راجع به آن حساس هستند.

جنگ داخلی اسپانیا - نکات سفر

فرق بین پلیس ملی و گارد مدنی را بدانید

با توجه به اینکه در کدام ناحیه از شهر قرار دارید و چه مشکلی برایتان پیش آمده باشد، یا با پلیس ملی (Policia Nacional) و یا گارد مدنی (Guardia Civil) سر و کار خواهید داشت. البته در بعضی از موارد، پلیس محلی هم می‌تواند به تنهایی به اوضاع رسیدگی کند. به‌طور کلی، گارد مدنی بیشتر رسیدگی به امور مناطق روستایی را برعهده دارد و کنترل ترافیک هم در حیطه‌ی وظایف آن‌ها قرار می‌گیرد. در شهرها و برای جرایمی مانند دزدی یا رفتارهای خشونت‌آمیز، مجرمین معمولاً به پلیس ملی فرستاده می‌شوند.

فرق بین پلیس ملی و گارد مدنی در اسپانیا

تولدتان شاید برایتان گران تمام شود

اگر تولدتان باشد و دوستان و همکارانتان در طول روز برای شما کیک بخرند تا با یکدیگر این روز را جشن بگیرید، جای نگرانی نیست. اما اگر قرار شد بعد از ظهر برای شام یا نوشیدنی به بیرون بروید، در اسپانیا رسم است که صورت حساب را باید کسی پرداخت کند که تولدش است. بنابراین اگر در روز تولد کسی به شام دعوت شدید، خوشحال باشید که قرار نیست هزینه‌ای بپردازید. اما اگر قرار شد عصر به بعد برای تولد خودتان با دوستان به بیرون بروید، احتمالاً این تولد برایتان گران تمام می‌شود!

نکات سفر در اسپانیا

تاپاس

تاپاس، خوراکی مختصر و از جمله غذاهای معروف اسپانیایی به حساب می‌آید و سفارش آن در بخش‌های مختلف این کشور متفاوت است. برای مثال در بعضی نقاط، تاپاس را به عنوان اسنک و به صورت رایگان کنار سفارش شما برایتان می‌آورند؛ اما در جاهای دیگر ممکن است شرایط به این شکل نباشد و اگر بخواهید می‌توانید آن را سفارش دهید و البته باید هزینه‌ی آن را بپردازید. به‌طور کلی در مناطق جنوبی کشور اسپانیا، با هر نوشیدنی که سفارش دهید، یک بشقاب از تاپاس رایگان به شما تعلق می‌گیرد؛ اما در بیشتر موارد، انتخابی در نوع آن نخواهید داشت و خودشان تصمیم می‌گیرند که برایتان چه چیزی سرو کنند.

تاپاس - نکات سفر به اسپانیا

مراقب گرما باشید

در ماه‌های گرم سال، درجه حرارت هوا در بعضی نقاط کشور بسیار بالا می‌رود؛ به طوری‌که شهر سویل توانسته چندین بار رکورد بالاترین درجه حرارت در اروپا را به خود اختصاص بدهد. بهتر است سفر خود را با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی کنید و اگر نمی‌خواهید گرمازده یا آفتاب سوخته شوید، در ساعات اوج گرما به بیرون نروید. خوشبختانه نوع زندگی در اسپانیا با این شرایط وفق داده شده و معمولاً بیشتر جاها در ساعت‌های فوق‌العاده گرم تعطیل هستند و دوباره هنگام عصر فعالیت خود را از سر می‌گیرند. اگر حتماً باید هنگام ظهر از خانه خارج شوید، حتماً کلاه بپوشید و کرم ضد آفتاب را هم فراموش نکنید.

نکات سفر به اسپانیا

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}