موزه هنرهای تزئینی بوئنوس آیرس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه هنرهای تزئینی یکی از زیباترین موزه‌های بوئنوس آیرس به شمار می‌رود. خود ساختمان به تنهایی گوهری ارزشمند است.

تور اروپا

قبل از آن که «موزه ملی هنرهای تزئینی» (National Museum of Decorative Arts) را با تمام آثار هنری‌اش به دولت ملی اهدا کنند، این بنا منزل مسکونی یک خانواده بسیار ثروتمند آرژانتینی به نام «اِرازوریس آلبِئار» (Errázuriz-Alvear) بود. ساختمان موزه را در سال ۱۹۱۱ میلادی، معماری فرانسوی به نام «رُنه سرژان» (René Sergent) طراحی کرد که مسئولیت طراحی «هتل کاخ تریانون» (Trianon Palace Hotel) در ورسای و اقامتگاه خصوصی «کنت نیسیم دو کَموندو» (Count Nissim de Camondo) در پاریس را هم به عهده داشت. البته به خاطر مشکلاتی که از اولین جنگ جهانی به وجود می‌آمد، اتمام ساختمان تا سال ۱۹۱۷ به طول انجامید. موزه هنرهای تزئینی دو سال پس از مرگ خانم ارازوریس در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد.

جهت مشاهده تورهای آرژانتین در آژانس مسافرتی ایوارروی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/argentina/

موزه هنرهای تزئینی بوئنوس آیرس

تمام مواد به کار رفته مانند پنل‌های چونی، آینه‌ها و سبک‌های تزئینی، همگی را از اروپا به اینجا آوردند. اتاق‌های طبقه اصلی به سبک‌های گوناگون فرانسوی از قرن‌های ۱۷ و ۱۸ تزئین شده‌اند. البته تالار بزرگ از این قاعده مستثنا بوده و از اتاق‌های بزرگ رایج قرن شانزدهم انگلیس، در زمان خاندان «تیودور» (Tudor) الهام گرفتند. در آپارتمان‌های طبقه اول می‌توان ردی از سلیقه دکوراسیون لویی پانزدهم و شانزدهم را به خوبی تشخیص داد. تنها اتاقی که این چنین نیست، اتاق «آرت دکو» (Art Decó) است که توسط یک هنرمند کاتالونیایی به نام «خوزه ماریا سرت» (José María Sert) چیدمان شد. سالن غذاخوری و سالن رقص نیز کپی‌هایی در مقیاس کوچک‌تر از قسمت‌های مشابه کاخ ورسای هستند.

موزه هنرهای تزئینی بوئنوس آیرس

اتاق‌ های عمارت

سالن ورودی: دیوارها و سقف کاملاً با سنگ غیر اصل پاریسی پوشیده شده‌اند. پلکان لوکس شما را به سمت طبقه اصلی می‌برد. سبک تزئینی فرانسوی پر زرق و برق به کار رفته در این قسمت را به خوبی می‌توان در ستون‌ها، طاق‌ها و طراحی سقف تماشا کرد. در بالای کتیبه تمثیل‌هایی از هنرهای مختلفی چون موسیقی، معماری، مجسمه و نقاشی را می‌بینید که بر روی معماری نئوکلاسیک اتاق‌ها تأکید می‌کنند.

سرسرا: این قسمت به سبک نئوکلاسیک طراحی شده و در پنل‌های چوبی با چوب بلوط صیقل‌خورده و قاب‌های حکاکی‌شده و گچبری سقف با نورپردازی مرکزی، سبک لویی پانزدهم را می‌توان دید. اینجا اتاقی است که به چهار اتاق دیگر راه داشته و به محوطه پلکان و بالابر نیز دسترسی دارد.

تالار بزرگ: اینجا بزرگ‌ترین آپارتمان عمارت است. تالار بزرگ تنها قسمت عمارت با ارتفاع دو برابر بوده و سقفش با شیشه‌هایی طرح‌‌دار، زیبایی خاصی را به نمایش می‌گذارد. این طبقه با پارکت‌هایی به طرح ستاره با چوب افرا و گردو فرش شده است. پنجره‌های بلند با شیشه‌های رنگی، سقف تزئین‌شده، شومینه‌ی با‌ابهت و دیوارهایی که با فرش‌ و چوب پوشیده شده‌اند، یادآور تالارهای بزرگ انگلیسی قرن شانزدهم هستند.

سالن شام: این اتاق لوکس برای شام‌های همیشگی و رویدادهای اجتماعی مورد علاقه آقا و خانم ارازوریس ساخته شد. این قسمت را از کاخ ورسای و به ویژه «اتاق هرکول» به عنوان مدل الهام گرفتند. حال و هوای باروکی حاکم در سالن شام با ترکیبی از مرمر ایتالیایی و فرانسوی کامل شده است.موزه هنرهای تزئینی بوئنوس آیرس

باغ زمستانی: باغ زمستانی پیوند زیبایی را بین سالن شام و سالن رقص ایجاد می‌کند. ردی از سبک تزئینی لویی شانزدهم به خوبی در اینجا قابل رؤیت بوده و دیوارهای این قسمت با رنگ‌های دیوار اتاق اجتماعات همخوانی خوبی دارند. بافت‌ها و تزئینات مرمری اتاق هم با پنل‌های سالن شام هماهنگی ایجاد می‌کنند.

سالن رقص: این اتاق، گذر از لوکس بودن محض باروکی را به تزئینات ظریف روکوکو نشان می‌دهد. منحنی‌ها از شاخصه‌های متمایز طراحی بنا محسوب می‌شوند. تمام قاب‌ها، صفحات چوبی که به سقف می‌رسند، زاویه‌های اتاق و هماهنگی دیوارها با سقف، همگی بر پایه خطوط منحنی هستند. استفاده از رنگ‌های خنثی، بهره‌گیری از نور و انعکاس آن و فراوانی طلا و آینه‌کاری، همگی در کنار هم محدودیت‌های فضا را کمرنگ می‌کنند.

اتاق مادام: صندلی‌ها و مبل‌های راحتی، میزها و اتاق‌های خصوص کوچک با طراحی به سبک لویی هجدهم از علاقه‌مندی‌های خانم آلبئار به هنگام پذیرایی از مهمانانش بودند. پنل‌های چوبی نقاشی شده، قاب‌های چوبی و تزئینات مختلف این اتاق همگی یادآور تأثیرات «ماری آنتوانت» هستند. تمام لوسترها، کریستال‌ها و برنزها از تزئینات ورسای الهام گرفته شده‌اند.

اتاق سِرت: اینجا اتاق کوچک خصوصی «ماتیاس ارازوریس آلبئار» بود و نامش باعث افتخار نقاش کاتالونیایی، خوزه ماریا سرت است که تزئینات این اتاق را به سبک آرت دکو انجام داد. گچبری‌های دیواری، درهای طلاکاری‌شده و چهار نقاشی، همگی حضور یک هنرمند اسپانیایی را منعکس می‌کنند. اتاق‌های خصوصی کوچک و اتاق خواب ماتیاس ارازوریس، آپارتمان این عضو از خانواده را تکمیل می‌کنند. این اتاق‌ها مبلمان اصلی خود را ندارند؛ زیرا در زمان فروش عمارت از خانه خارج شدند، اما اکنون مبلمانی منحصر به فرد با وسایلی به سبک نئوکلاسیک را در آن می‌توانید تماشا کنید.موزه هنرهای تزئینی بوئنوس آیرس

مجموعه ها و گالری ها

موزه هنرهای تزئینی بوئنوس آیرس از ۱۲ سالن نمایشگاهی تشکیل شده و ۹ مجموعه دائمی شامل بیش از ۴۰۰۰ شی‌ء تزئینی را به نمایش می‌گذارد. از میان نقاشی‌های برجسته داخل مجموعه می‌توان به آثاری از «اِل گرِکو» (El Greco)، «فراگونار» (Fragonard) و «ادوارد مانه» (Edouard Manet) اشاره کرد. مجسمه‌هایی ارزشمند از هنرمندانی چون «اوگوست رودَن» (Auguste Rodin) هم در این میان به چشم می‌خورد. جدای از این، مجموعه هنرهای شرقی شامل گلدان‌های چینی، مجسمه‌های یشمی، فرش و ظروف پرسلان هم بسیار دیدنی هستند. نمایشگاه‌های موقتی‌ هم در طول سال در موزه برگزار می‌شوند که بیشتر روی هنرهای تزئینی، مد، هنر فرش، جواهرآلات و اشیای کوچک تمرکز دارند. یک کافه رستوران کوچک و زیبا هم در حیاط موزه وجود داشته که می‌توانید بعد از بازدید در آن کمی استراحت کنید. موزه از سه‌شنبه تا یکشنبه، ساعت ۲ الی ۷ باز بوده و در روزهای دوشنبه بسته است. بازدید از اینجا هزینه ورودی ندارد.


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}