کلیسای سن لورنس نورنبرگ، یک اثر هنری

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/11/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیسای سن لورنز یا لورنس، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین کلیسای شهر نورمبرگ به حساب می‌آید و بیشتر با دو برج دوقلو و پنجره‌ی گرد و بزرگش شناخته می‌شود.

تور اروپا

سفر به شهر نورمبرگ در تورهای آلمان

شهر باستانی نورنبرگ در آلمان که آن را نورمبرگ هم تلفظ می‌کنند، مرکز مهمی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شمار می‎رود و با اینکه در طول جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی دیده بود، ساختمان‌های مربوط به دوره‌ی قرون وسطی آن را با دقت و زحمت زیادی بازسازی کردند و توانستند شکوه گذشته‌شان را به آن‌ها برگردانند. «کلیسای سن لورنس» (St. Lorenz) در جنوب «رودخانه پگنیتس» (Pegnitz River) واقع شده و یکی از بناهای باارزش و دیدنی این شهر به حساب می‌آید. برای معماری این کلیسا از سبک گوتیک کمک گرفته‌اند و نمای زیبای بخش غربی آن، رفاه و ثروت شهروندان را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

تاریخچه

ساخت کلیسای سن لورنس در سال 1270 شروع شد و گفته می‌شود که حدود 200 سال طول کشید تا به پایان برسد! ابتدا آن را به عنوان یک کلیسای کاتولیک بنا کردند. اما بعد از جنبش اصلاحاتی که مارتین لوتر در قرن 16 به راه انداخت، به کلیسای پروتستان تغییر پیدا کرد و در شمار کلیساهای برجسته‌ی لوتریانیسم قرار گرفت. در جنگ جهانی دوم، خسارت‌هایی جدی به این کلیسا وارد شد و مجبور شدند چندین سال بر روی بازسازی و مرمت آن کار کنند تا دوباره شکوه قبلش را به دست بیاورد. امروزه به جای ساختمان‌های ویران شده در طول جنگ، مغازه‌های مدرن و مراکز خرید بزرگی سردرآورده‌اند؛ اما هنوز هم بنای تاریخی کلیسای سن لورنس، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین کلیسای شهر نورنبرگ محسوب می‌شود و بیش از هر چیز دیگری در این شهر به چشم می‎آید.

کلیسای سنت لورنس

معماری

کلیسای سن لورنس از بسیاری از آثار هنری زیبا و مهم نگهداری می‌کند؛ اما خود ساختمان این کلیسا را نیز می‌توان به چشم یک اثر هنری نگاه کرد. نمای بیرونی و درونی آن، یکی از بهترین نمونه‎های معماری گوتیک به حساب می‌آید. دروازه‌ی بزرگ این کلیسا با مجسمه‌های گوناگونی تزئین شده است و دو برج 80 متری، دو طرف این ساختمان را گرفته‌اند. چندین ناودان شکیل و یک پنجره‌ی بزرگ گرد نیز در بخش غربی آن قرار داده‌اند که به زیبایی طراحی شده است و قطر آن به 9 متر می‎رسد. علاوه بر آن، آثار هنری تماشایی دیگری نیز داخل این بنا وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. برای مثال، نشان صلیبی که در محراب اصلی قرار دارد را «فایت اشتوس» (Veit Stoss) ساخته و مجسمه‌ی «بشارت» (Annunciation) در محل گروه کر و «فرشته‌ی میکائیل» (Archangel Michael) هم از جمله شاهکارهای این مجسمه‌ساز به شمار می‎روند که مورد آخر، از دومین ستون طاق اصلی به راحتی قابل مشاهده می‎باشد.کلیسای سنت لورنس

از آثار تماشایی دیگر این کلیسا می‎توان به محراب «میشکان» (Tabernacle) اشاره کرد که در قرن 15، سازنده‌ی ماهری همچون «آدام کرافت» (Adam Kraft) آن را طراحی کرد. همچنین بسیاری از شیشه‌های رنگی متعلق به قرن 1۴ و سنگ‌نبشته‌های گورهای این کلیسا نیز جزو آثار آدام کرافت هستند. کنسرت‌های مختلفی در کلیسای سن لورنس برگزار می‎شود که مردم محلی و گردشگران می‌توانند از موسیقی مذهبی، کلاسیک و حتی موسیقی‌های مدرن آن لذت ببرند. همچنین این امکان برای بازدیدکنندگان وجود دارد که در ساعاتی به خصوص، عضو یکی از تورهای کلیسا شوند و با دقت از نقاط مختلف آن از جمله برج‌ها دیدن کنند. 16 ناقوس در برج‌های این ساختمان وجود دارد که قدیمی‌ترینِ آن متعلق به قرن 14 است. رستوران‌ها، مغازه‌های خرید و جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله «فواره‌ی پاکدامنی» (Tugendbrunnen) در راستای این خیابان قرار گرفته‌اند که تنوع تفریحات آن را افزایش می‌دهند.


سفر به شهر نورمبرگ در تورهای آلمان

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}