راهنمای کامل خرید در پورتو

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر پورتو مراکز خرید و بوتیک‌های فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند هر گردشگری را راضی کند. در اینجا محصولاتی از مد تا صنایع دستی به فروش می‌رسد.

تور اروپا

گردش در میان خیابان‌های شهر پورتو در تورهای پرتغال

شهر پورتو در پرتغال تنها به خاطر موقعیت‌های خریدش گردشگران را جذب نمی‌کند اما به هر صورت گستره محصولاتی که می‌توانید در آن خریداری کنید بسیار متنوع خواهد بود. چه دنبال آخرین مد روز باشید یا صنایع دستی و محصولات سنتی، در این شهر تجربه خرید خوبی را پشت سر می‌گذارید. گردشگران می‌توانند در بوتیک‌های بزرگ یا مراکز خرید گردش کرده و حتی از بازارهای رو باز هم دیدن کنند.

مراکز خرید پورتو

سه سه بمباردا: در میان گالری‌های «خیابان روا میگل بمباردا» (Rua Miguel Bombarda) به مرکز خرید کوچک و بی‌همتای «سه سه بمباردا» (CC Bombarda) برمی‌خورید که یکی از نقاط خرید برجسته شهر است. داخل این مرکز خرید فروشگاه‌هایی را خواهید یافت که پوشاک شهری با طراحی بومی، چای‌های اعلا، لوازم آرایشی ارگانیک، زیورآلات، صفحه موسیقی قدیمی، درخت‌های بونسای و حتی دکوری‌های شیک خانگی را به مشتریان عرضه می‌کند. در کافه سه سه بمباردا که در حیاط داخلی واقع شده خوراکی‌های سبکی ارائه می‌شوند که می‌توانید بعد از خرید نوش جان کنید.

گالریا پنینسولا: «گالریا پنینسولا» (Galeria Península) برندهای ملی و بین‌المللی مانند «ماسیمو دوتی» (Massimo Dutti)، «کارولینا هرِرا» (Carolina Herrera) و «ماکس مارا» (Max Mara) را به مشتریانش عرضه می‌کند. این مرکز خرید با موقعیت مرکزی خود دنیایی از شکوه و شیک بودن را به نمایش گذاشته و بازدیدکنندگان می‌توانند از آخرین محصولات صنعت مد خرید کنند. گالریا پنینسولا یکی از نقاط برجسته خرید در پورتو به شمار رفته و به گردشگران بسیار توصیه می‌شود.

ویا کاتارینا: «ویا کاتارینا» (Via Catarina) در «خیابان روا د سانتا کاتارینا» (Rua de Santa Catarina) واقع شده و به بازدیدکنندگان موقعیت گشت و گذار در بین گستره وسیعی از مغازه‌ها که محصولات مختلفی را می‌فروشند می‌دهد. در اینجا از خوراکی گرفته تا محصولات مد، عطر یا حتی لوازم الکترونیکی را پیدا خواهید کرد. از برندهای مطرحی که در اینجا فعالیت می‌کنند می‌توانیم به نایکی اشاره کنیم.

مراکز خرید پورتو

شاپینگ سیداده دو پورتو: «شاپینگ سیداده د پورتو» (Shopping Cidade de Porto) بازدیدکنندگان را به خرید از برندهایی مانند «زارا» (Zara)، «پروف» (Prof) و «بنتون» (Benetton) دعوت می‌کند. بخش مد با مغازه‌هایی که حتی محصولات وسیع‌تری را عرضه می‌کنند کامل می‌شود. گردشگران می‌توانند برای تجدید قوا به یکی از رستوران‌های اطراف مرکز خرید سر زده یا حتی در سالن‌های سینمای داخل مجموعه استراحت کنند.

پاسیئو دوس کلریگوس: این مرکز خرید لوکس و قدیمی به زیر چمن‌های آراسته «میدان لیزبوا» (Praça de Lisboa) تونل زده و در یک ورودی آن «برج کلریگوس» (Torre dos Clérigos) و در ورودی دیگرش «لیوراریا لِلو» (Livraria Lello) را می‌بینید. فروشگاه‌هایی مانند «هوگو باس» (Hugo Boss)، «پینکو» (Pinko) و «ماکس اند کو» (Max & Co) در اینجا فعالیت می‌کنند. رستوران‌های زیادی هم برای استراحت و صرف غذا در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد.

مراکز خرید پورتو

صنایع دستی و هنر بومی پورتو

علیرغم این واقعیت که مراکز خرید و مغازه‌های پورتو توریست محور نیستند، اما باز هم مغازه‌هایی را پیدا می‌کنید که صنایع دستی و محصولات هنری بومی را می‌فروشند. اغلب می‌توانید در این مغازه‌ها سوغاتی‌ و یادگاری‌های خوبی تهیه کنید.

کازا دوس تاپتس د آهایولوس: شهر پورتو به خاطر صنعت فرشش شهرت زیادی دارد. البته شاید واژه صنعت خیلی مناسب این آثار هنری که اغلب دست بافت و بسیار زیبا هستند نباشد. این فرش‌ها از پشم بافته شده و ۱۰ کارگر ساعت‌ها به بافتن مشغول می‌شوند تا آن‌ها را آماده کنند. «کازا دوس تاپتس د آهایولوس» (Casa dos Tapetes de Arraiolos) بهترین جا برای خریدن این فرش‌ها در پورتو محسوب می‌شود.

مرکز منطقه‌ای هنرهای سنتی: در پورتو کمبود مغازه‌های فروش صنایع دستی و فضای نمایشگاهی وجود ندارد، اما تمرکز آن‌ها را می‌توانید در «مرکز منطقه‌ای هنرهای سنتی» پیدا کنید. گردشگرانی که تمایل دارند از این محصولات خریداری کنند، باید حتماً به این مرکز سر بزنند. جدای از اکتشاف در بین محصولات هنری بومی و صنایع دستی، خود ساختمان نیز زیبایی تحسین برانگیزی دارد. این سازه قرن هجدهمی سلیقه معماری اشرافیت قدیم را منعکس می‌کند.

مراکز خرید پورتو

۴۳ برانکو: در «۴۳ برانکو» (43 Branco) دست‌سازه‌هایی تک ساخت، محصولات مد و طراحی داخلی را خواهید یافت. این کاسپت استور خلاقیت‌ تازه‌ای را به «خیابان روا داس فلورس» (Rua das Flores) آورده است. در اینجا هر چیزی از صابون‌های بسته‌بندی‌ شده «بونژارجیم» (Bonjardim) تا تی‌شرت‌هایی با طرح‌های ملهم از پورتو را می‌توانید پیدا کنید.

آرمازم: «آرمازِم» (Armazém) در یک انبار قدیمی تغییر کاربری داده شده در پایین رودخانه قرار دارد. اینجا یک گالری، کافه و یک فروشگاه را در بر گرفته و یک اجاق روباز نیز در وسطش می‌سوزد. در آرمازم مقداری از هر چیزی را پیدا می‌کنید: لباس‌های قدیمی و عتیقه‌جات، صفحه‌های موسیقی، آثار هنری، سرامیک و محصولات مد.

مراکز خرید پورتو

بازارهای پورتو

گردشگران می‌توانند با جست و جو در میان بازارهای روباز بومی پورتو، هویت واقعی و اصیل این شهر را از نظر خرید تجربه کنند. در این بازارها محصولات جذاب و وسوسه کننده‌ای هم به مشتریان عرضه می‌شود.

مرکادو د بولائو: «مرکادو د بولائو» (Mercado de Bolão) بزرگ‌ترین بازار روباز پورتو بوده و از همه بازارهای دیگر نیز شهرت بیشتری دارد. این بازار پر از غرفه‌هایی است که چیزهای بسیاری مانند ادویه‌های وسوسه‌انگیز، محصولات غذایی بومی، خوراکی‌های گوناگون و گل می‌فروشند. هرگز نباید تماشای این بازار زیبا را از دست بدهید. بازار بولائو جشن رنگ‌ها، مزه‌ها و بوهای دلپذیر است. در این بازار هم صنایع دستی به فروش می‌رسد.

مرکادو د ماتوزینوس: بازار ماهی و محصولات کشاورزی «ماتوزینوس» (Mercado de Matosinhos) در پورتو، درست پشت ایستگاه متروی «مرکادو» واقع شده است. این مکان بزرگ و پرنور پر از مردم محلی می‌شود که مشغول خرید روزانه خود هستند. در اینجا میوه و سبزیجات تازه، گل و محصولات غذایی گوناگونی به فروش می‌رسند. تماشای این بازار هم جزو تجربیات هیجان‌انگیزی خواهد بود که شما را با بخشی از زندگی روزمره مردم آشنا می‌کند. این بازار گنبدی سرپوشیده، با گلچینی کوچک از کافه‌ها و مغازه‌ها احاطه شده است.مراکز خرید پورتو

مغازه های منحصر به فرد پور

جواهر فروشی ماشادو: خانواده «ماشادو» (Machado) درهای این جواهرفروشی بزرگ را در سال ۱۸۸۰ در مرکز شهر پورتو باز کردند. این مغازه در زیورآلات طلایی سنتی مشبک تخصص داشته و مجموعه‌ای بسیار جالب توجه از الماس نیز دارد. اگر به دنبال جواهرآلات زیبا و سنتی پورتو هستید، به این مغازه سر بزنید.

جواهر فروشی مونسئو: اگر به دنبال جواهرآلات بی‌همتای طراحی شده توسط هنرمندان پرتغالی هستید، می‌توانید آثاری حیرت‌انگیز را در بوتیک کوچک «مونسئو» (Monseo) پیدا کنید. در بسیاری از جواهرآلاتی که به فروش می‌رسد، سنگ‌های قیمتی کار شده و موتیف‌های پرتغالی بر آن‌ها نقش بسته‌اند.

شکلات فروشی آرکاجا: عاشقان شکلات‌های دست‌ساز، باید حتماً به شکلات فروشی «آرکاجا» (Arcádia) که از سال ۱۹۳۳ فعالیت می‌کند سر بزنند. این مغازه باشکوه و قدیمی با آبنبات‌های طعم‌دار، پرالین‌های کادویی و شکلات‌های گوناگون شبیه به فیلم «چارلی و کارخانه شکلات سازی» است. تمام این خوراکی‌های خوشمزه با دستور تهیه‌های سنتی درست می‌شوند.

مراکز خرید پورتو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}