چطور استانبول را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

استانبول یکی از توریستی‌تری شهرهای ترکیه بوده و جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید قابل توجهی دارد.

تور اروپا

اگر قبلاً از جاذبه‌های گردشگری معروف استانبول مانند «مسجد ایاصوفیه» و «کاخ توپقاپی‌سرای» دیدن کرده‌اید؛ اکنون زمان آن رسیده که وارد دیدنی‌های محلی‌تر این شهر شوید و تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنید. اگر از راهنمای ما کمک بگیرید نکاتی را یاد می‌گیرید که می‌توانید در یک روز استانبول را به راحتی بگردید.

صرف صبحانه در دالتی مایا

روز خود را در محله هنری «جیهانگیر» (Cihangir) آغاز کنید که نه تنها هنرمندان که مهاجرین هم به آن توجه ویژه‌ای دارند. «دالتی مایا» (Daltı Maya) در دستور پخت‌های سنتی آناتولی تخصص داشته و قیمت‌های مناسبی هم دارد. برای صبحانه توصیه می‌کنیم حتماً نان «سیمیت» (simit) خانگی، پنیرهای گوناگون، زیتون‌های مختلف ترکی و سایر خوراکی‌های بومی را امتحان کنید. اغلب تمام این موارد در کنار گوجه فرنگی تازه، فلفل و خیار ارائه می‌شوند.

گردش یک روزه در استانبول

گردش در میان عتیقه های چوکورجوما

از جیهانگیر با یک پیاده‌روی کوتاه به «چوکورجوما» (Çukurcuma) خواهید رسید. این محله را به خاطر تعداد زیاد عتیقه فروشی‌هایش می‌شناسند. یکی از معروف‌ترین مغازه‌های آن «ا لا تورکا» (A La Turca) یک خانه قدیمی استانبولی است که فرش‌های عتیقه، پارچه، صندلی، سرامیک، مبلمان و آثار هنری گوناگون را به نمایش می‌گذارد. تمام این اجناس انگار از دنیایی مجلل و شاهانه بیرون آمده‌اند.

گردش یک روزه در استانبول

بازدید از موزه بی گناهی

بازدید از محله چوکورجوما بدون دیدن موزه نویسنده برنده جایزه نوبل «اورهان پاموک» (Orhan Pamuk) کامل نخواهد شد. «موزه بی‌گناهی» (The Museum of Innocence) برگرفته از رمانی به همین نام بوده و مجموعه‌ای از عتیقه‌های تند و تلخ متعلق به دهه ۱۹۷۰ است که نه تنها داستان عشقی بی‌حاصل و درمانده را حکایت می‌کنند، بلکه همچنین دوره‌ای کاملاً متفاوت از کشور ترکیه را نیز به نمایش می‌گذارند. اگر این کتاب را خوانده باشید جزئیات هر شی‌ء به نمایش درآمده را به خوبی درک می‌کنید و اگر نه باز هم با تماشای استانبول دهه ۱۹۷۰ به شوق خواهید آمد.

موزه بی‌گناهی در استانبول

خرید و ناهار در کاراکو

اگر از چوکورجوما پایین بروید، به جذاب‌ترین محله استانبول در نزدیکی «بوسفوروس» (Bosphorus) خواهید رسید. اینجا سابقاً یکی از مهم‌ترین بنادر شهر و مرکزی تجاری بود که امروزه با کافه‌ها و بوتیک‌های مد روز پر شده است. البته چند کلیسای تاریخی و مدرسه قدیمی هم در نقاط مختلف آن پنهان شده‌اند. حتماً در «بی کاراکو» (Bey Karaköy) توقف کنید و از میان پوشاک زیبای مخصوص آقایان، جواهرآلات و اکسسوری‌هایی از بهترین طراحان ترکیه خرید کنید. احتمالاً بعد از این گردش‌ها گرسنه شده‌اید و اشتهایتان باز شده است؛ پس به سمت «کاراکو یوکانتسه» (Karaköy Lokantası)، یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول، رفته و برخی از غذاهای اصیل ترکی را در محیطی مدرن تجربه کنید. یکی از غذاهایی که حتماً باید سفارش دهید، «هونکر بیَندی» (hunker beğendi) است که از تکه‌های گوشت بره آرام پز بر روی پوره دودی و پنیری بادمجان تشکیل می‌شود.

بهترین رستوران های استانبول

عبور از پل گالاتا

حال که گرسنگی خود را برطرف کردید، می‌توانید برای عبور از «پل گالاتا» (Galata Bridge) آماده شوید. این پل مکانی عالی برای گرفتن عکس‌های زیبای یادگاری بوده و از آن افق منحصر به فرد استانبول را پیش چشمانتان می‌بینید. از روی پل می‌توانید ماهیگیران و کشتی‌هایی را تماشا کنید که هر ساعت از آنجا عبور می‌کنند. وقتی به آن طرف پل رسیدید، باید به کاوش در محله‌های کمتر شناخته شده اما بسیار تاریخی استانبول بپردازید. به سمت «گلدن هورن» (Golden Horn) رفته و از مناظر لذت ببرید و پس از آن به طرف «بلات/فنر» (Balat/Fener) بروید که به خاطر «کلیسای سنت جرج» (Church of St. George) بسیار قابل توجه است. از آنجا می‌توانید محله تاریخی را بگردید. این محله را بیشتر خانواده‌های بورژوای ارتدوکس یونانی تشکیل می‌دهند.

پل گالاتا در استانبول

صرف شام در آگورا میهانسی

برای به پایان بردن روز زیبایتان در استانبول، به «آگورا میهانسی» (Agora Meyhanesi) بروید که از سال ۱۸۹۰ تاکنون به مشتریان خود غذاهایی عالی ارائه کرده است. آشپزهای ارمنی، یونانی ارتدوکسی و ترکی که داخل آشپزخانه کار می‌کنند دلیل واضح پشت یک منوی گلچینی عالی هستند که برای شما تجربه شامی دلپذیر را رقم می‌زند.

بهترین رستوران های استانبول

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}