معبد غارهای چین سو در دل مناظر جنگلی

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

معبد غارهای چین سو یا چین سوی یا معبد بهشت و جهنم، در دامنه‌ای صخره‌ای با شیب تند در ارتفاعات جنتینگ کشور مالزی واقع شده است.

تور اروپا

«معبد غارهای چین سو» (Chin Swee Caves Temple) یک معبد آیین تائو است که در «ارتفاعات جنتینگ» (Genting Highlands) مالزی واقع شده و مناظر شگفت انگیزی آن را احاطه کرده‌اند. داخل معبد مجسمه‌ای از «کینگ شوی» (Qingshui) نصب شده است. او یک راهب بودایی بود که به خاطر قدرت‌های ماورا الطبیعه‌اش برای ریزش باران و دور کردن ارواح خبیث، مدت‌های مدیدی به عنوان خدای استان «فوجیان» (Fujian) در کشور چین شناخته می‌شد. این معبد، مردم بومی و عبادت‌کنندگان خارجی زیادی را از سنگاپور، تایوان، اندونزی، تایلند و چین به سمت خود می‌کشاند. معبد غارهای چین سو در محوطه‌ای ۱۱/۵ هکتاری از زمین‌های صخره‌ای و جنگلی قرار گرفته که توسط گروه مؤسس جنتینگ اهدا شد. این معبد در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا قرار داشته و برای دسترسی به آن باید از قله حدود ۵-۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

معبد چین سوی در مالزی

تاریخچه

بعد از تمام شدن ساختمان تفریحی ارتفاعات جنتینگ در سال ۱۹۷۵ که در آن زمان تنها هتلی با تفریحگاهی کوچک بود، ساخت معبد غارهای چین سو آغاز شد. «تان سری لیم» (Tan Sri Lim) با همان هدفی که برای توسعه تفرجگاه ارتفاعات جنتینگ داشت، گروهی از دوستان خود را که اکثراً از گروه و قبیله دهکده خودش در استان فوجیان چین بودند جمع کرد و نام آن را انجمن معبد غارهای چین سوی گذاشت. او برای ساخت معبد زمینی چند هکتاری را وقف کرد و شرکت‌هایش نیز مبالغ هنگفتی برای این پروژه اهدا کردند. معبد غارهای چین سو در نهایت به طور رسمی توسط وزیر حمل و نقل در ۲۹ مارس سال ۱۹۹۴ افتتاح شد. منظره‌ای که این مکان رو به تپه‌های سرسبز و جنگلی بکر داشت، با تصویر جاده‌ای پیچ در پیچ که به سمت ارتفاعات بالا می‌رفت کامل می‌شد. این منظره چنان آرامشی داشت که حتی ایستادن و تماشا کردن آن نیز بیننده را پر از صلح و صفا می‌کرد. ساخت این معبد به خاطر شیب زمین و صخره‌ای بودن آن بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود و استفاده از ماشین‌های معمولی برای ساخت پی را ناممکن می‌ساخت. با توجه به این مسئله کارگران برای کندن پی از نیروی دستی استفاده کرده و حفره‌هایی عمیق ایجاد کردند که ساختمان را از شیب زیاد دامنه در امان نگه می‌داشت. این پروژه ۱۸ سال به طول انجامید.

معبد چین سوی در مالزی

ساختمان معبد

در همان بدو ورود به معبد با یک پاگودای ۹ طبقه‌ای روبه‌رو می‌شوید که با مجسمه‌هایی از بودا تزئین شده است. داخل معبد ۱۰,۰۰۰ «چراغ طلب آمرزش» (blessing lamp) نیز قرار دارد که توسط عبادت‌کنندگان برای درخواست دعایی که دارند روشن می‌شود. مجسمه کینگ‌شوی را بر اساس قوانین فنگ شویی در قسمت شمالی تالار اصلی قرار داده‌اند و نگاه آن به سمت جنوب است. در زیر مجسمه صخره‌ای طبیعی به چشم می‌خورد که جریانی مصنوعی از آن عبور می‌کند. این صخره از مجسمه حمایت می‌کند و جریان آب هم در سرتاسر سال آب خنک و تمیز را در اختیار عبادت‌کنندگان می‌گذارد.

معبد چین سوی در مالزی

اولین فاز معبد که در سال ۱۹۷۵ آغاز شد، از سازه‌ای پر ابهت و سنتی تشکیل می‌شود. این سازه ستون‌هایی بلند و قرمز دارد که سقفی تزئینی را حمل می‌کنند. دیوار خارجی کتیبه‌های زیادی دارد که زندگی کینگ‌شوی بزرگوار و کارهای ماورایی و انسان دوستانه‌اش را به تصویر می‌کشند. جدای از کینگ‌شوی، بازدیدکنندگان می‌توانند به نیایش با بودا و «کوان یین» (Kwan-Yin) هم بپردازند که مجسمه‌هایشان در پشت معبد ۵ طبقه قرار گرفته است. علاوه بر این امکان سفری اکتشافی در فرهنگ این سرزمین و سفری از دوزخ به بهشت در زندگی پس از مرگ بر اساس باورها و سنت‌های چینی هم وجود دارد.

معبد چین سوی در مالزی

دسترسی

برای دسترسی به این جاذبه زیبای مذهبی با مناظر خیره‌کننده‌اش می‌توانید از «اسکای وی» (SkyWay) یا جاده‌ای که به سمت آن کشیده شده استفاده کنید. البته برای تجربه‌ای دلپذیرتر توصیه می‌کنیم ماشینتان را در «پارکینگ آوانا اسکای وی» (Awana SkyWay Car Park) گذاشته و از آنجا سوار اسکای وی شوید تا از مناظر زیبای اطراف معبد نیز لذت ببرید. برای آنکه بتوانید به رایگان سفرتان را تا قله یا ایستگاه آوانا ادامه دهید، باید در زمان بازدید از معبد بلیطتان را سالم نگه دارید. آوانا اسکای وی هفت روز هفته از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب کار کرده و اگر بخواهید سوار کابین‌هایی با کف شیشه‌ای شوید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}