برترین جاذبه های کشور صربستان

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/13
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

کشور زیبای صربستان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیزی دارد که در این راهنما به شما معرفی خواهیم کرد.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که صربستان یکی از مقاصد آن‌هاست

در این راهنما به دنبال آن هستیم که بهترین جاذبه‌هایی که در سرتاسر صربستان وجود دارند را به شما معرفی کنیم. از «سوبتیتسا» (Subotica) گرفته تا «نیش» (Niš) و از «تارا» (Tara) تا «جرداپ» (Đerdap) صربستان پر از نقاط خیره‌کننده با جاذبه‌های باشکوه است که انتظار کشف و ثبت شدن در عکس‌های گردشگران را می‌کشند.

۱. کاله مگدان

چه جایی از پایتخت برای شروع یک سفر اکتشافی در صربستان مناسب‌تر خواهد بود؟ «کاله مگدان» یکی از برترین جاذبه‌های بلگراد است. قلعه معروف شهر یکی از بهترین پارک‌ها را در خود جا داده و موزه‌ها و یادمان‌هایی هم درون آن وجود دارند. یکی از رمانتیک‌ترین نقاط پایتخت را می‌توانید در اینجا پیدا کنید که شاهد قرن‌ها نزاع و درگیری بوده است. هیچ سفری به پایتخت بدون دیدن کاله مگدان کامل نمی‌شود.

کاله مگدان بلگراد

۲. کلیسای سنت ساوا

همانطور که نمی‌توان بدون دیدن کاله مگدان از پایتخت گذشت، وقتی پای معماری در میان باشد نباید از «کلیسای سنت ساوا» به سادگی عبور کرد. این سازه سنگی در افق شهر نقش مهمی داشته و با ابهت و شکوهی که دارد بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کلیسا را در جایی که نیروهای اشغالگر عثمانی عتیقه‌های مذهبی سنت ساوا را سوزاندند ساخته شد.

کلیسای سنت ساوا بلگراد

۳. خانه ای در رود درینا

«خانه ای در رود درینا» (House on the Drina) گونه‌ای دیگر از معماری صربستان را به نمایش می‌گذارد. این خانه در سال ۱۹۶۹ ساخته شد تا گروهی از شناگران، نقطه راحت‌تر و آرامی برای استراحت داشته باشند. این خانه به سایر جاذبه‌های رودخانه درینا می‌افزاید. خانه‌ای روی درینا جزو معروف‌ترین سوژه‌های عکس گردشگرانی است که به دیدن این ناحیه می‌آیند.

خانه ای در رود درینا صربستان

۴. صومعه استودنیتسا

صربستان کشوری پر از صومعه‌های مختلف است که بسیاری از آن‌ها به لحاظ معماری و معنوی ارزش دیده شدن را دارند. «استودِنیتسا» (Studenica Monastery) را شاید بتوان یکی از بهترین صومعه‌های کشور دانست که از عالی‌ترین نمونه‌های معماری قرون وسطایی این سرزمین نیز به حساب می‌آید. کلیساهای مرمری سفید به اندازه کافی شگفت‌انگیز هستند، اما نقاشی‌های دیواری باشکوه و زیبایی که در داخل این صومعه قرار دارند نیز به همان میزان ارزشمندند.

صومعه استودنیتسا صربستان

۵. ساختمان شهرداری سوبتیتسا

سوبتیتسا یکی از شهرهای کشور صربستان است که از همه بیشتر دست کم گرفته می‌شود. ساختمان شهرداری اینجا یکی از بهترین نمونه‌های معماری آرنوویی کشور بوده و به عنوان یک سازه قرن بیستمی به طرز شگفت‌انگیزی توجه به جزئیات را به نمایش می‌گذارد. اگر امکانش را داشتید حتماً از این شهر مرزی دیدن کنید.

ساختمان شهرداری سوبتیتسا صربستان

۶. تنگه جرداپ

«تنگه جرداپ» (Đerdap Gorge) بیشتر به یک رودخانه شباهت دارد و اغلب از آن به عنوان «مرزی که توسط خدایان ساخته شده» یاد می‌کنند. بیشتر منظره پیش رویتان را آب گرفته و از دو طرف پرتگاه‌های پر ابهتی رودخانه را احاطه کرده‌اند. اینجا یکی از زیباترین مناظر کشور صربستان را به شما نشان می‌دهد. اگر به طبیعت علاقه دارید نباید تماشای این منطقه را فراموش کنید.

تنگه جرداپ صربستان

۷. دره اوواتس

صربستان طبیعت شگفت‌انگیزی دارد که به همان اندازه که شما را شگفت‌زده می‌کنند در لذت و آرامش فرو می‌برند. کمتر جایی می‌تواند از این نظر با «دره اوواتس» (Uvac Canyon) رقابت کند. پیچ و خم رودخانه سبزی که در ته دره جریان دارد در کنار صخره‌هایی جنگلی منظره‌ای منحصر به فرد را ساخته‌اند. در این ناحیه اوج افسون رودخانه درینا را تماشا خواهید کرد.

دره اوواتس صربستان

۸. سرمسکی کارلوفتسی

«سرِمسکی کارلوفتسی» (Sremski Karlovci) یکی از زیباترین شهرهای صربستان است که به خاطر اندازه کوچش می‌توان به تنهایی آن را یک جاذبه گردشگری نامید. تمام چیزهای جذابی که در این شهر کوچک وجود دارند در یک میدان خلاصه می‌شوند که شامل اولین دبیرستان صربستان و یکی از باشکوه‌ترین آبنماهای ایالت می‌شود.

سرمسکی کارلوفتسی صربستان

۹. خیابان کنز میخایلووا

یکی از قوی‌ترین قسمت‌های گردشگری در بلگراد مردمی است که در این شهر زندگی می‌کنند و هیچ جایی بهتر از شاهراه اصلی شهر نمی‌تواند به شما موقعیت تماشای عبور و مرور روزمره مردم را بدهد. «خیابان کنِز میخایلووا» (Knez Mihailova) معروف‌ترین خیابان بلگراد بوده و پر از مغازه، کافه و همه جور رستوران است. در این خیابان همه نوع قشری را می‌توانید ببینید.

خیابان کنز میخایلووا بلگراد

۱۰. زیتسا

دوباره به جاذبه‌های مذهبی باز می‌گردیم و این بار «صومعه زیتسا» (Žiča) را که به قرن سیزدهم تعلق دارد به شما معرفی می‌کنیم. این صومعه در اولین سال‌های صربستان اهمیت زیادی داشت. صومعه زیتسا را خود سنت ساوا ساخت و در ۳۴ سال اول ساختش به عنوان محل استقرار کلیسای ارتدکس صربستان استفاده شد. در ابتدا پادشاهان صربی تا قبل از تاجگذاری در اینجا رسمی نمی‌شدند. باید حتماً دیدن این صومعه سرخ و زیبا را نیز در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

صومعه زیتسا صربستان

۱۱. اوپلناتس

داستان خاندان‌های مخالف صربستان به همان اندازه که گیج‌کننده است، پر از رویداد نیز بوده و در نهایت این «خانه کارادیوردیِویچ» (House of Karadjordjević) بود که توانست از رقیب خود، یعنی «اوبرِنوویچ» (Obrenović) پیشی بگیرد. اعضای خاندان اوبرنوویچ در «اوپلناتس» (Oplenac) کلیسایی بیرون از مرکز شهر «توپولا» (Topola) دفن شده‌اند. این آرامگاه خود به تنهایی جذاب است اما موزایک‌کاری باورنکردنی‌ای که دیوارهای کلیسا را پوشانده نیز بسیار تماشایی بوده و هیچ کجا چنین شکوهی را نخواهید دید.

آرامگاه اوپلناتس صربستان

۱۲. نووی ساد

«نووی ساد» (Novi Sad) شهری زیبا در کرانه‌های رود دانوب است و برخی از بهترین سواحل رودخانه را در آن می‌یابید. با در نظر گرفتن استانداردهای اروپایی، نووی ساد که در قرن هفدهم تأسیس شده شهری جوان به حساب می‌آید. ولی با این وجود دومین شهر بزرگ صربستان بوده و مردم در پارک‌های متعددش به استراحت می‌پردازند. نووی ساد به خاطر قلعه‌ قدیمی که هرگز فتح نشد شهرت داشته و ساختمان‌های قابل توجهش شامل ساختمان قدیمی شهرداری در میدان اصلی، «دووراتس دوندیِرسکی» (Dvorac Dundjerski) یک قلعه قدیمی و «کلیسای ارتدکس شهید کبیر سنت جورج» (Great Martyr St. George) می‌شوند.

شهر نووی ساد صربستان               

لیست تور‌هایی که صربستان یکی از مقاصد آن‌هاست

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}