چطور شانگهای را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شانگهای یکی از شلوغ‌ترین و در عین حال هیجان‌انگیزترین شهرهای چین است. اما چطور می‌توانید یک‌روزه از این شهر شلوغ و جاذبه‌های آن دیدن کنید؟

تور اروپا

سفر به شانگهای تاریخی در تور ۱۵ روزه دور چین

سواری با سریع‌ ترین قطار جهان

در شانگهای دو فرودگاه بین‌المللی وجود دارد، اما احتمال آن که در «فرودگاه پودونگ» (Pudong) فرود بیایید بیشتر است. این فرودگاه بسیار مدرن در وسط ناکجا قرار دارد. توریست‌ها فکر می‌کنند اگر در موقع انتظار پرواز بعدی از فرودگاه خارج شوند وسط شهر هستند. ولی حداقل اکنون چنین وضعیتی وجود ندارد. البته لازم نیست نگران باشید، چون می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس به مرکز شهر برسید. اما هیچ چیزی به اندازه قطارهای «ماگلو» (Maglev) که همه روزه تا ساعت ۹:۳۰ شب از فرودگاه به سمت ایستگاه متروی «خیابان لانگ یانگ» (Longyang) حرکت می‌کنند و سرعتی بیش از ۴۳۱ کیلومتر در ساعت دارند نمی‌تواند تجربه خاصی باشد. این قطارها شما را به خوبی برای شهری که انتظارش را می‌کشید آماده می‌کنند.

قطارهای ماگلو شانگهای

تماشای مناظری عالی از ناحیه باند

«باند» (Bund) شاید برای مردمی که در شانگهای زندگی می‌کنند تکراری و معمولی باشد، اما برای گردشگران یکی از اولین جاهایی محسوب می‌شود که باید در بدو ورود به شهر ببینند. در کرانه دست چپی خیابان ساحلی، ساختمان‌های اروپایی قدیمی دوران استعمار را می‌بینید و در کرانه راستی برج‌هایی قرار دارند که در کارت پستال‌های شانگهای در سرتاسر جهان دیده‌اید. اگر به دنبال منظره‌ای ایده‌آل از هر دوی این نقاط هستید، به سراغ کافه پشت بام «فلر» (Flair) در قسمت پودونگ «رودخانه هوانگ‌پو» (Huangpu) بروید.

ناحیه باند در شانگهای

قدم زدن در قلب شهر

بعد از آن که تمام عکس‌هایتان را از فلر گرفتید، سوار متروی خط ۲ شانگهای شده و به سمت خیابان نانجینگ شرقی (East Nanjing) بروید. این خیابان پیاده‌رو در دوران استعمار، قلب شانگهای به شمار می‌رفت و امروزه یکی از مناطق خرید و رستوران های بزرگ شهر است که گردشگران و مردم بومی به یک اندازه در آن حضور دارند. این ناحیه زیبایی‌های خاص خود را دارد، اما مراقب دزدهایش باشید. این خیابان از باند آغاز شده و تا «میدان مردم» امتداد دارد. در آنجا می‌توانید برخی از موزه‌های خوب شهر را بازدید کنید.

خیابان نانجینگ شرقی در شانگهای

بازدید از یک موزه در خیابان مردم

در طی تاریخ کوتاه شانگهای، میدان مردم هسته فرهنگی و فعالیت‌های مردمی بوده است. به خاطر مرکزیت و نزدیکی به باند، این منطقه گردشگران زیادی را از نقاط گوناگون جهان به سمت خیابان‌های شلوغش می‌کشاند. این میدان پر از رستوران‌های هیجان‌انگیز و ارزان و غرفه‌های غذای خیابانی است. جدای از قسمت غذایی، پارک‌ها و موزه‌هایی هم در آن وجود دارند. برای یک تجربه بی‌همتا از میدان مردم، به «مرکز نمایشگاهی طراحی شهری» (Shanghai Urban Planning Exhibition Center) بروید. این ساختمان شش طبقه که در «خیابان مردم» (People’s Avenue) قرار گرفته اطلاعات دقیقی از تحولات شانگهای را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

مرکز نمایشگاهی طراحی شهری در شانگهای

خوردن غذاهای بومی

نباید شانگهای را بدون تجربه کردن شگفتی‌های غذایی‌اش ترک کرد. از غذاهای خیابانی بسیار ارزان گرفته تا رستوران‌های لوکس و ستاره‌دار میشلن، شانگهای برای شکم‌گردان گزینه‌های جذابی دارد. خوشبختانه برخی از بهترین غذاخوری‌های بومی در همان حوالی میدان مردم قرار دارند. پس نیاز نیست برای غذا راه دوری بروید. یکی از گزینه‌های پیشنهادی ما رفتن به «جیا جیا تانگ بائو» (Jia Jia Tang Bao) با غذای معروف «ژیائو لانگ بائو» (Xiao Long Bao) است. صف‌ها طولانی هستند و ساعت بسته شدن تغییر می‌کند، اما آشپزها به خوبی در طبخ این غذای سنتی خبره بوده و می‌توانید رویشان حساب کنید. اگر بیشتر طرفدار غذای خیابانی هستید به انتهای جنوبی «خیابان یوننان» (Yunnan) بروید و هر چیزی از کباب‌های حلال تا نودل‌های شانگهایی را پیدا کنید.

غذاهای چین

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}