جاذبه های پنهان بارسلون که مردم محلی هم از آن بی اطلاعند

مریم صمدی
  • مریم صمدی
  • 1396/11/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در شهر بارسلون مکان‌هایی وجود دارد که کمتر کسی از وجود آن‌ها مطلع باشد. حتی مردم محلی هم در مورد آن‌ها چیز زیادی نمی‌دانند.

تور اروپا

سفر به شهر افسونگر بارسلونا در تور ۸ روزه اسپانیا

در این شهر مشهور اسپانیا، سخت است محل جدیدی را پیدا کنید که همه در مورد آن اطلاعات نداشته باشند. اما ناامید نباشید! خوشبختانه هنوز تعدادی مورد انگشت‌شمار وجود دارد که در کتاب‌های راهنما هنوز چیزی در مورد آن‌ها نوشته نشده است. در این مطلب برخی از جالب‌ترین جاذبه‌های با ارزشِ مخفی در بارسلون معرفی شده،‌ که می‌توانید گشت و گذاری ماجراجویانه در آن داشته باشید.

۱. کارمل بانکرز

اگر می‌خواهید یکی از بهترین مناظر شهر را ببینید، «کارمل بانکرز» (Carmel Bunkers) بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این پناهگاه‌های زمان جنگ که در کوهپایه‌های اطراف شهر قرار گرفته، در حال حاضر به یک پاتوق مشهور و محبوب برای کسانی که به دنبال راهی برای فرار از شلوغی مرکز شهر هستند، تبدیل شده است. در کارمل، شما از دید شگفت‌انگیز ۳۶۰ درجه‌ای شهر لذت خواهید برد.

کارمل بانکرز بارسلون

۲. تئاتر آنتیک

تنها پیاده‌روی یک دقیقه‌ای از «پالا د لا موسیکا» (Palau de la Música) معروف لازم است تا به «تئاتر آنتیک» (Antic Theatre) برسید. این مکان یک پناهگاه دلچسب شهری بوده که در عدم جلب توجه افراد، موفق عمل کرده است. تئاتر آنتیک یک تراس بزرگ با فضای باز دارد  که ساختمان‌های قدیمی و خاص شهر آن را احاطه کرده‌اند. در میانه‌ی این تراس دل‌انگیز، درختی بزرگ قرار دارد که میز و صندلی‌های جمع و جور دورش را گرفته‌اند. نوشیدنی‌های دلچسب و غذاهای خوشمزه‌ی این مکان مخفی،‌ روزی دلپذیر برایتان خواهد ساخت. قیمت‌های کافه به نسبت پایین است و جمعیتی که جذب آن می‌شوند، اکثراً جوان هستند.

تئاتر آنتیک در بارسلون

۳. کافه کن دو سیویک سنتر

«کن دو سیویک سنتر» (Can Deu Civic Centre) در داخل ساختمان مدرنی در قلب محله‌ی «لس کورتس» (Les Corts)‌ قرار دارد. جایی که توریست‌ها کمتر به بازدید آن می‌آیند. این کافه‌تریا یک گنج مخفی است که حتی در شهر و بین محلی‌ها هم چندان شناخته شده نیست. با تراس بزرگ، پذیرایی داخلی عالی، نوشیدنی‌های متنوع و غذاهای خوش‌طعم که قیمت مناسبی هم دارند، این کافه آماده‌ی پذیرایی از همه است.

کافه کن دو سیویک سنتر بارسلون

۴. آمفی تئاتر گرک گاردن

آمفی تئاتر «گرک گاردن» (Grec Gardens) در کنار تپه‌ی مونتجوئیک (Montjuic)، در سال ۱۹۲۰ به عنوان نمایشگاه بین‌المللی بارسلونا ساخته شده است. امروزه از این فضا سالی یک بار و در ماه جولای، برای برگزاری فستیوال گرک استفاده می‌شود؛ اما در بقیه‌ی سال، باغ‌ها و سالن تئاتر به روی عموم باز بوده و انتخابی مناسب برای خواندن یک کتاب یا رفتن به پیک‌نیک به شمار می‌آید.

آمفی تئاتر گرک گاردن در بارسلون

۵. کافه رستوران ال خردی

فقط یک دقیقه پیاده‌روی از لا رامبلا (La Rambla) ‌لازم است تا به کافه-رستورانی جالب که در فضای باز ساخته شده و به طرز شگفت‌آوری از هجوم مردم در امان مانده، برسید. «اِل خَردی» (El Jardí) در حیاط ساختمان‌های قدیمی دانشگاه قرار گرفته و درختان زیبای پرتقال آن را احاطه کرده‌اند.

کافه رستوران ال خردی بارسلون

۶. هزارتوی اورتا

شما هم همیشه دوست داشتید که خودتان را در یک هزارتوی واقعی گم کنید؟ شبیه راه‌های پر پیچ و خم و گیج کننده‌ی قصه‌ها؛ شخصی به نام مارکوس جون آنتونی دسوالاس (Marquis Joan Antoni Desvalls) هم همین آرزو را داشته که دستور ساخت یک هزارتو به طول حدود ۷۵۰ متر، در حومه شهر بارسلون در قرن ۱۸ میلادی را داد. هر روز فقط ۷۵۰ بازدیدکننده با پرداخت تنها ۲ یورو اجازه ورود به «اورتا» (Horta) این مسیر هزارتو را خواهند داشت.

هزارتوی اورتا بارسلونا

۷. کافه بیستروت

اگر در اطراف محله‌ی «پوبلِنو» (Poblenou) قدم بزنید،‌ ممکن است در نگاه اول فکر کنید که در این مکان کار خاصی برای انجام دادن نخواهید داشت. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در داخل فضای مشترک شرکت «والکیریا» (Valkiria)، علاوه بر کارمندان، افراد دیگر، یعنی کارکنان کافه «بیستروت» (Bistrot) را هم می‌بینید. این کافه‌تریای مدرن، مجموعه‌ای از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های دلچسب را در فضایی جالب و خیره‌کننده برای پذیرایی از مهمانان مهیا کرده است. این فضا شما را به داشتن یک تفکر خلاق تشویق می‌کند.

کافه بیستروت بارسلون

 ۸. باغ د موسن کوستا آی یوبرا

در حالی که بسیاری از باغ‌های مونتجوئیک به خاطر نمایش گل‌های گران‌قیمت و باشکوه و باغ‌های بورژوایی معروف شده‌اند، «خاردین د موسِن کوستا آی یوبرا» (Jardins de Mossèn Costa i Llobera) میزبان بعضی از مقاوم‌ترین و غیرمعمول‌ترین مجموعه‌ی گیاهان است. این باغ کمتر شناخته‌شده که تأسیس آن به سال ۱۹۲۰ بر می‌گردد، صدها گونه کاکتوس و ساکولنت و گیاهان استوایی را در آن خواهید دید.

باغ دی موسن کوستا آی جوبریرا در بارسلون

۹. باغ شهری پالو آلتو

باغ شهری‌ جالب «پالو آلتو» (Palo Alto) در حیاط یک کارخانه‌ی قدیمی قرار دارد. جایی که اکنون به یک فضای همکاری مشترک در قلب محله‌ی پوبلنو تبدیل شده است. در این مکان به صورت ماهانه، «بازار پالو آلتو» برای فروش غذاهای متنوع و لباس‌های طراحی شده‌ی قدیمی برگزار می‌شود و همین بازار ماهانه توجه‌ها را به این منطقه جلب می‌کند.

بارسلونا اسپانیا

۱۰. سونا د بنز دل فوروم

رؤیای شنا در دریاهای آزاد، بدون ریسک مواجه شدن با یک جت اسکی یا گرفتار شدن با امواج بلند را دارید؟ پس به «سونا د بَنز دل فوروم» (Zona de Banys del Fòrum) بروید. در این تفریحگاه دنج، مزایای شنا در آب دریا با راحتی و امنیت بالا برای شنا کردن، دسترسی به پله‌ها و طراحی خاص مناطق شنا در هم آمیخته شده و این مکان را به انتخابی مناسب برای یک تفریح کوتاه تبدیل کرده است.

بارسلونا اسپانیا

مریم صمدی مریم صمدی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}