شهر بخارست و جاذبه های خیره کننده آن

    صبا صفری
    • صبا صفری
    • 1396/11/24
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    جاذبه‌های شهر زیبای بخارست، پایتخت رومانی به اندازه سایر پایتخت‌های اروپایی آشکار نیستند اما با کمی کنجکاوی گنجینه‌های ارزشمندی را در آن می‌یابید.

    تور اروپا

    همه مردم تقریباً می‌دانند که به هنگام بازدید از پاریس، لندن، برلین، پراگ یا بوداپست باید انتظار چه چیزی را داشته باشند؛ اما اینکه چه چیزی در بخارست، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپایی و مقاصد رو به رشد این سال‌ها منتظر آن‌ها است، خیلی برایشان روشن نیست. با کمک این راهنما می‌توانید بهترین تجربه گردشگری در بخارست را برای خود رقم بزنید.

    ۱. محله قدیمی

    محله قدیمی بخارست (Centrul vechi) محله تولد این شهر بوده و به عنوان منطقه‌ای بی‌رقیب در جشن شناخته می‌شود. رستوران‌ها، کافه‌ها و تراس‌ها همگی در ساختمان‌هایی قدیمی متعلق به قرن هفدهم واقع شده‌اند و تماشای ورودی‌های خیره‌کننده این ساختمان‌ها و تزئیناتشان یکی از چشم‌نوازترین تجربه‌های گردش در بخارست خواهد بود.

    محله قدیمی بخارست

    ۲. ساختمان پارلمان

    بخارست بدون شک شهر تضادها به شمار می‌آید. در نزدیکی مرکز شهر قدیمی و شگفت‌انگیز و «رودخانه دِمبوویتسا» (Dâmbovița) ساختمان پارلمان، سنگین‌ترین و دومین بنای اداری جهان بعد از پنتاگون، قد برافراشته است. این بنای عظیم که ۱۱۰۰ اتاق دارد و دفتر مرکزی پارلمان رومانی محسوب می‌شود، در زمان دیکتاتور سابق «نیکولا چائوشسکو» (Nicolae Ceaușescu) ساخته شد.

    ساختمان پارلمان بخارست

    ۳. معماری خیره کننده

    بخارست هم رؤیای فراواقعی یک معمار و هم بدترین کابوس او را در خود جای داده است. این شهر از نظر معماری تنوع زیادی دارد؛ از یادمان‌های استالینی بزرگی که از دوران کمونیست بلوارهای مهم را احاطه کرده‌اند گرفته تا خیابان‌های ساکت و افسونگر با ردیف درختان و ویلاهای آرت‌دکویی. بخارست نقطه تلاقی سبک‌های معماری شرقی و غربی بوده و هویت معماری بی‌همتایی دارد که با عنوان «تنوع» شناخته می‌شود.

    معماری بخارست

    ۴. موزه های بخارست

    بخارست بیش از ۶۰ موزه و خانه یادمانی دارد. اگر چه بازدید از «موزه ملی هنر رومانی» (MNAR)، «موزه ملی هنر معاصر» (MNAC) و موزه فضای آزاد «ویلِج» (Village) جزو بایدها به شمار می‌روند، توصیه می‌کنیم از مسیر معمول گردشگری کمی فاصله گرفته و تجربه‌هایی بی‌همتا را رقم بزنید. برای تماشای هنر تزئینی منحصر به فرد رومانی به «موزه مجموعه‌های هنری»، برای دیدن نقاشی‌های افسونگر دیواری به «موزه استورک» (Storch Museum) سر زده و در «کاسا ملیک» (Casa Melik) هم روح حاکم در قدیمی‌ترین خانه بخارست را تجربه کنید. موزه ویلج گنجینه‌هایی از سنت‌ها و آداب و رسوم باستانی رومانی را در کنار سبک‌های گوناگون معماری به نمایش می‌گذارد. بهترین راه برای آشنایی با تنوع دهکده‌های رومانیایی بازدید از این موزه هیجان انگیز است. موزه ویلج را می‌توانید در «پارک هِراسترو» (Herăstră) پیدا کنید. این موزه که در سال ۱۹۳۶ افتتاح شده در واقع مجموعه‌ای بزرگ از خانه‌ها، آسیاب‌ها و کلیساهای مختلف کشور است.

    موزه ملی هنر رمانی

    ۵. گورستان بلو

    اگر پاریس «قبرستان پرلاشز» را دارد، گورستان «بِلو» (Bellu) در بخارست همتای آن است. این قبرستان تاریخی آرامگاه بسیاری از هنرمندان، بازیگران، دانشمندان و ورزشکاران مشهور رمانیایی را در خود جای داده؛ ولی جذاب‌ترین گورها متعلق به اعضای خانواده‌های اشرافی هستند. این گورها که اغلب به رویدادی دراماتیک اشاره می‌کنند، با مجسمه‌های زیبای مرمری فرشتگان و مریم مقدس همراه بوده و یادبودهای بزرگی دارند.

    گورستان بلو بخارست

    ۶. محله های متنوع

    محله‌های بخارست بیشترین تنوع را دارند. از بلوارهای بزرگ مرکز شهر که از بازدید منحوس «نیکولا چائوشسکو» از کره شمالی الهام گرفته شدند، دیدن کنید و در خیابان‌های سنگفرش پیچ در پیچ «لیپسکان» (Lipscani)، مرکز مهمانی‌های شهر، به گشت و گذار بپردازید. در محله «کوتروچنی» (Cotroceni) هم می‌توانید ویلاهای باشکوه را تماشا و تحسین کرده و در یکی از رستوران‌های «فلورسکا» (Floreasca) غذایی بخورید. البته با تمام این گردش‌ها باز هم چیز زیادی از بخارست را ندیده‌اید.

    محله لیپسکان بخارست

    ۷. کاخ پریماوری

    همانطور که همیشه از داستان دیکتاتورها برمی‌آید، در جایی از بخارست مردم از کمبود برق و وسایل گرمایشی رنج می‌بردند، ولی در یک ویلای ویژه در شمال شهر، همیشه آب کافی برای پر کردن استخر موزاییک کاری‌شده و گرمای لازم برای گلخانه گیاه‌های نادر وجود داشت. به علاوه «کاخ پریماوِری» (Primăverii Palace)، اقامتگاه دیکتاتور سابق و خانواده‌اش، حتی در توالت شیرهای طلایی داشت. امروزه این کاخ تبدیل به یک موزه شده که می‌توانید به صورت شخصی یا گروهی از آن دیدن کنید.

    کاخ پریماوری بخارست

    ۸. دومنیتا بالاشا

    چیزی که کلیسای قرن نوزدهمی «دومنیتا بالاشا» (Domnița Bălașa) را با طراحی داخلی برگرفته از سنت معماری غربی جدا می‌کند، پنجره‌ای با شیشه‌های رنگی است که در آلمان ساخته شد. همچنین مجسمه‌های مرمری که از سنت مسیحیت ارتدکس به دور هستند نیز از ویژگی‌های متمایز این کلیسا به شمار می‌روند. این کلیسا به خاطر آکوستیک منحصر به فرد و نقاشی‌های رنگ روغن از هنرمندان وینی هم شهرت دارد. در حیاط یک مجسمه از شاهزاده بالاشا نیز نصب کردند که یکی از بهترین آثار مجسمه‌‌ساز رومانیایی «فردریک استورک» (Frederic Storck) محسوب می‌شود.

    کلیسای دومنیتا بالاشا بخارست

    ۹. کارو کو بره

    هم نمای خارجی بازمانده از دوران گوتیک و هم طراحی داخلی آرنوویی «کارو کو بره» (Caru’ cu Bere) یکی از معروف‌ترین رستوران‌های بخارست، بسیار خیره‌کننده هستند. این رستوران در محله قدیمی در «خیابان استاوروپولئوس» (Stavropoleos) واقع شده است و ساختمانش را معماری اتریشی به نام «زیگفرید کوفچینسکی» (Siegfrid Kofczinsky) طراحی کرد. اینجا بدون شک یکی از بهترین نقاط برای ورود به آشپزی و فرهنگ غذای رومانی است. هر چیزی که انتخاب کنید، پشیمان نخواهید شد. فقط به خاطر داشته باشید که حتماً از قبل میز رزرو کنید، زیرا این رستوران بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

    رستوران کارو کو بره بخارست

    ۱۰. کاخ کوتروچنی

    «کاخ کوتروچنی» (Cotroceni Palace) از سال ۱۹۹۱ اقامتگاه رئیس جمهور رومانی بوده و در تاریخ پرفراز و نشیب شهر نقش داشته است. این بنا که سابقاً اقامتگاه سلطنتی شاه کارول اول بود، بلافاصله بعد از تأسیس حکومت کمونیستی در سال ۱۹۴۷ تسخیر شد و به عنوان دفتر مرکزی حزب کمونیست مورد استفاده قرار گرفت. امروزه بخشی از این کاخ که موزه شده، به روی مردم باز است. در این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از کتاب‌ها، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و تمثال‌ها را به نمایش گذاشته‌اند.

    کاخ کوتروچنی بخارست

    ۱۱. باغ گیاه شناسی بخارست

    «باغ گیاه شناسی بخارست» (Bucharest Botanical Gardens) یکی از زیباترین فضاهای سبز شهر است. اینجا به نسبت پارک‌های معمولی خلوت‌تر بوده ولی فضایی به مساحت ۱۸ هکتار با بیش از ۱۰,۰۰۰ گیاه خارجی و بومی را به نمایش می‌گذارد. در تابستان باغ گل رز را نباید به هیچ عنوان از دست داد. در زمستان هم جنگل استوایی که در گلخانه قدیمی قرار دارد، بسیار دیدنی است. در اینجا تضاد جالبی با منظره برفی بیرون شکل می‌گیرد.

    باغ گیاه شناسی بخارست

    ۱۲. ترم بخارست

    «ترم بخارست» (Therme Bucharest) با مساحتی به اندازه ۲۵۰,۰۰۰ متر مربع، بزرگ‌ترین پارک آبی اروپا به شمار می‌رود که از آبگرم استفاده می‌کند. فضای سبزی شامل درختان نخل، ارکیده و سایر گیاهان غیربومی در این ناحیه در نظر گرفته شده و دمای محیط اغلب حوالی ۳۰ درجه سلسیوس است. البته دمای آب ۳ درجه گرم‌تر از این خواهد بود. به خاطر سرسره‌های آبی بزرگ، شاید بتوان این جاذبه‌های از همه بیشتر مناسب کودکان دانست.

    ترم بخارست


    صبا صفری صبا صفری
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}