میدان ترافالگار، شاهد مکان‌ ها و رویدادهای مهم لندن

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/12/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان ترافالگار، محل تجمع مردم به مناسبت‌های گوناگون است و به خیابان‌های مهم شهر لندن راه دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از بعضی از جاذبه‌های زیبا و معروف واقع در این میدان دیدن کنند.

تور اروپا

«میدان ترافالگار» (Trafalgar Square) در لندن، در ناحیه‌ وست مینستر قرار گرفته که قبلاً با نام «چرینگ کراس» شناخته می‌شد. این منطقه از قرن 13 میلادی اهمیت بالایی داشته و ابتدا از آن به عنوان اصطبل «کاخ وایت هال» (Palace of Whitehall) استفاده می‌کردند. بعد از انتقال این اصطبل به کاخ باکینگهام، نوسازی این میدان در سال 1820 به «جان نَش» (John Nash) واگذار شد؛ اما ساخت آن به علت فوت او به کندی پیش می‌رفت و درنهایت در سال 1844 به طور رسمی شروع به کار کرد. این میدان، نام خود را از «جنگ ترافالگار» می‌گیرد که نیروی دریایی بریتانیا به فرماندهی «هوریشیو نلسون» (Horatio Nelson) در جنگ با فرانسه و اسپانیا در سال 1805 به پیروزی رسید. هرچند که دریادار نلسون در این جنگ کشته و به قهرمان ملی این کشور تبدیل شد.

میدان ترافالگار لندن

میدان ترافالگار، هم محلی برای جذب توریست است و هم مکانی برای تظاهرات سیاسی یا گردهمایی برای مناسبت‌هایی از جمله «یکشنبه‌ی خونین»، کمپین اعتراض به تغییرات آب و هوایی و برگزاری جشن سال نو به شمار می‌رود. دولت نروژ هر سال در ماه دسامبر، یک درخت کریسمس تماشایی را به عنوان هدیه به این میدان اهدا می‌کند تا قدردانی خود را از کشور انگلستان به خاطر کمک آن‌ها در آزاد شدن کشورشان از سلطه‌ی نازی‌ها نشان بدهد. علاوه بر آن، جاذبه‌های دیدنی معروفی از جمله «گالری ملی پرتره» (National Portrait Gallery)، سفارت آفریقای جنوبی (South Africa House) و سفارت کانادا (Canada House) در این میدان وجود دارد و یک خروجی «ایستگاه مترو چرینگ کراس» (Charing Cross station) نیز به میدان ترافالگار ختم می‌شود.

میدان ترافالگار لندن

«ستون نلسون» (Nelson's Column) در مرکز این میدان، از مشهورترین جاذبه‌های این ناحیه است و آن را به افتخار شجاعت و پیروزی دریادار نلسون در جنگ ترافالگار و کشته شدن او در این راه بنا کرده‌اند. «ویلیام ریلتون» (William Railton)، طراحی این ستون را انجام داده که ارتفاع آن به 52 متر می‌رسد و مجسمه‌ی نلسون را بر فراز آن قرار داده‌اند. فواره‌های آب و 4 مجسمه‌ی شیر، این ستون را احاطه کرده‌اند که «ادوین لندسر» (Edwin Landseer) طراحی شیرها را برعهده داشته است. او برای طراحی این مجسمه‌ها درخواست کرد تا شیری که به تازگی در «باغ وحش لندن» (London Zoo) مرده بود را به استودیوی این میدان بفرستند تا از آن کمک بگیرد.میدان ترافالگار لندن

«کلیسای سنت مارتین این د فیلدز» (St Martin-in-the-Fields) در بخش شمال شرقی میدان ترافالگار قرار گرفته و از قرن 13 در این مکان قرار داشته، اما در سال 1726 به شکل امروزی‌اش درآمده است. این کلیسا را به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته و از شیوه‌ی «کورینتی» برای ستون‌های آن کمک گرفته‌اند. داخل این کلیسا، یک پناهگاه برای بی‌خانمان‌ها و یک کافه نیز وجود دارد. همچنین پایه‌های ستون متعددی را در بخش‌های مختلف میدان ترافالگار ایجاد کرده‌اند تا از آن‌ها برای نورپردازی و قرار دادن مجسمه‌ها استفاده شود. در این میان، فقط یک مورد از آن‌ها خالی مانده که «پایه‎ی ستون چهارم» نام دارد.میدان ترافالگار لندن

«پایه ستون چهارم» (The Fourth Plinth) در قسمت شمال غربی میدان واقع شده و طراحی آن را «چارلز بری» (Charles Barry) در سال 1841 برعهده داشته است؛ یعنی همان فردی که طراحی بیگ بن و خانه پارلمان بریتانیا را انجام داده بود. ابتدا تصمیم داشتند تا مجسمه‌ی سوار بر اسبی را بر روی آن بگذارند؛ اما به دلیل نداشتن سرمایه‌ی کافی، نتوانستند مجسمه‌ی مناسبی را برای آن تهیه کنند. بنابراین این پایه‌ی ستون تا سال 1999 خالی ماند. امروزه آثاری را که بر روی آن قرار می‌دهند، از میان آثار معاصر هنرمندان ملی و بین‌المللی بزرگ انتخاب شده و هر 2 سال تغییر می‌کند. 2 مجسمه‌ای که میان چمن‌های روبروی «نگارخانه‌ی ملی لندن» قرار دارند، مجسمه‎‌ی «جرج واشینگتن» و «جیمز دوم» هستند.میدان ترافالگار لندن

خیابان «وایت هال» در بخش جنوبی میدان ترافالگار، این منطقه را به «میدان پارلمان» متصل می‌کند و از آنجا می‌توانید به دورنمای برج ساعت یا همان بیگ بن دسترسی داشته باشید. از قرن 16 میلادی به بعد، تقریباً بیشتر ساختمان‌های دولتی مهم در این خیابان واقع شده‌اند. «نگارخانه ملی لندن» (The National Gallery) را در سال 1824 به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته‌اند. این گالری، تمام بخش شمالی میدان را به خود اختصاص می‌دهد و آثار مختلفی از هنرمندانی معروف همچون «کاراواجو»، رامبراند، «بوتیچلی»، «تیسین»، میکل آنژ، رافائل و «سزان» را به نمایش می‌گذارد. از طریق خیابان «مال» (The Mall) در این میدان به «ادمیرالتی آرک» (Admiralty Arch) یا همان «طاق دریاسالار» می‌رسید؛ دروازه‌ای که 3 طاق دارد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا در سال 1910 بنا کردند که به کاخ باکینگهام، در کنار «پارک سنت جیمز» (St. James's Park) راه دارد. گذرگاه میانی این بنا مختص به رفت و آمد خاندان سلطنتی می‌باشد و در مواقع دیگر معمولاً آن را می‎‌بندند و باید از 2 گذرگاه دیگر استفاده کنید.

میدان ترافالگار لندن

قبلاً میدان ترافالگار به خاطر کبوترهایش نیز معروف بود و هر زمان که به این محل می‌آمدید، مردم را درحال غذا دادن به آن‌ها می‌دیدید. حتی این کبوترها را به فروش هم می‌رساندند؛ اما به دلیل صدمه‌ای که فضولات آن‌ها به ستون نلسون می‎زد، مجبور شدند فروش و غذا دادن به آن‌ها را منع و هزینه‌ی بالایی را خرج تعمیرات این ستون کنند. از این میدان در فیلم‌های معروفی از جمله «داکتر هو» و «انتقام‌جویان» یا همان «اَوِنجرز» استفاده شده و حتی نمایش افتتاحیه‌ی جهانی سری هفتم فیلم هری پاتر را نیز در این میدان برگزار کردند.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}