سوغاتی های منحصر به فرد دانمارک

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/12/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

چیزهای زیادی وجود دارد که از سفر خاطره‌انگیزتان به دانمارک در چمدان بگذارید و با خود بازگردانید.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که دانمارک یکی از مقاصد آن‌هاست

مردم دانمارک با علاقه از تاریخشان یاد کرده و به فرهنگ خود افتخار می‌کنند و این را در فروشگاه‌های پرشماری که جواهرات وایکینگ‌ها و اشیای کوچک تاریخی می‌فروشند خواهید فهمید. اگر به دنبال سوغاتی‌هایی منحصر به فرد از این کشور اسکاندیناوی هستید، این مطلب را بخوانید تا با ده مورد از بهترین‌های آن‌ آشنا شوید و تکه‌ای از فرهنگ دانمارک را با خود به یادگار ببرید.

۱. کپنهاگ سلطنتی

«کپنهاگ سلطنتی» (Royal Copenhagen) برای تولید محصولات چینی آبی و سفید ظریفش در جهان شناخته شده است که مجموعه‌ای متنوع از بشقاب‌، لیوان، قوری و کاسه در کارهای آن خواهید دید. «ملکه جولیان مری» (Queen Juliane Marie) کارخانه‌ی «چینی سلطنتی دانمارک» (The Royal Danish Porcelain) را در سال ۱۷۷۵ تأسیس کرد و امروز که حدود ۲۴۰ سال از آن می‌گذرد، اشیای چینی را تقریباً در همه‌ی خانه‌های دانمارک می‌توان یافت.

سوغات دانمارک

۲. جواهرات وایکینگ ها

دانمارک را می‌توان بهترین مقصد برای علاقمندان به تاریخ وایکینگ‌ها معرفی کرد. موزه‌ها و آثاری که بخش‌ها و دوره‌های زمانی مختلف از زندگی این جنگجویان بی‌باک را روایت می‌کنند، این کشور را در بر گرفته‌اند. از آن‌جایی که جواهرات قسمت مهمی از فرهنگ آن‌ها و نشانه‌ی ثروت بود و برای بستن لباس‌ها استفاده می‌شد، موزه‌های زیادی هم اکنون جواهرات اصل وایکینگ‌ها را به نمایش گذاشته‌اند. نمونه‌های مشابه جواهرات اصل در فروشگاه‌های دایر در موزه‌ها و دیگر مغازه‌های کشور یافت می‌شوند. پس اگر دلتان می‌خواهد قسمتی از تاریخ اسکاندیناوی را سوغاتی ببرید به سراغ این جواهرات بروید.

سوغات دانمارک

۳. اشیای طراحی داخلی اسکاندیناوی

حتماً می‌دانید که دانمارک تاریخچه‌ای طولانی در معماری و طراحی دارد. همچنین تعدادی از مشهورترین و خوش‌ذوق‌ترین طراحان دنیا در قرن بیستم از این کشور کوچک اسکاندیناوی پا به عرصه‌ی ظهور گذاشته‌اند. امروزه طراحان مستعد بسیاری در کشور وجود دارند که میراث اجداد خود را به دوش می‌کشند و بدین ترتیب طراحی اسکاندیناوی همچنان جلودار است. در سراسر دانمارک، به خصوص در کپنهاگ، فروشگاه‌های طراحی را خواهید دید و می‌توانید اشیایی شیک به سبک اسکاندیناوی از آن‌ها با خود به خانه ببرید.

سوغات دانمارک

۴. شال

یکی از پوشاکی که دانمارکی‌ها قبل از خارج شدن از خانه آن را فراموش نمی‌کنند، شال است. به دلیل دمای پایین و استفاده از دوچرخه برای عبور و مرور، شال یک اکسسوری بسیار ضروری و گرانبها برای مردم محلی به شمار می‌آيد. شال نه تنها از نظر کاربرد، بلکه از نظر زیبایی و شیک بودن مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. استایل برای دانمارکی‌ها بسیار مهم بوده و اجازه نمی‌دهند هوای سرد این کشور استایلشان را خراب کند. پس از خلق مجموعه‌ی شال و روسری‌های تحسین‌برانگیز «هنریک ویبسکو» (Henrik Vibskov)، شال‌های پفی و قلنبه‌ی رنگارنگ به مُدی فراگیر در دانمارک تبدیل شدند. پس به خصوص وقتی در زمستان به دانمارک سفر می‌کنید، برای خرید این شال‌ها چشم از فروشگاه‌ها برندارید.

سوغات دانمارک

۵. سوغات شهرک آزاد کریستیانیا

کپنهاگ تنها شهری است که از آن می‌توانید سوغاتی از شهرک آزاد کریستیانیا گیر بیاورید. پرچم این بخش خودمختار بنری سه نقطه‌ی زرد با در پس‌زمینه قرمز دارد که هر دایره نشان دهنده‌ی یکی از نقاط حرف انگلیسی (i) در کلمه‌ی «کریستیانیا» (Christiania) است. دلیل وجود این رنگ‌ها شاید برایتان سؤال باشد؛ افرادی که اولین بار پایگاه نظامی سابق را در سال‌های ۱۹۷۰ اشغال کردند عنوان نمودند نقاشی‌های قرمز و زرد بسیاری در آن زمان در این ناحیه وجود داشت. لوگوی کریستیانیا هم اکنون بر مدادها، زیر سیگاری‌ها، چترها و تی‌شرت‌ها چاپ شده و به عنوان سوغاتی به هزاران توریستی که سالانه از این منطقه بازدید می‌کنند، فروخته می‌شود.

سوغاتی فروشی در کریستیانیا کپنهاگ

۶. اِلف دانمارکی به نام نیزه

هر کشور بازار کریسمس مخصوص به خود را دارد که در آن‌ عروسک‌های موجودات خیالی و الف‌های افسانه‌ای آن کشور را می‌توان یافت. در دانمارک الف شیطانی که در کریسمس دردسر درست می‌کند، به نام «نیزه» (Nisse) شناخته می‌شود. نیزه الفی خوب و بازیگوش به حساب می‌آید که از شلوغ‌کاری لذت می‌برد. درنتیجه در ایام کریسمس برخی از مردم فرنی برای او بیرون می‌گذارند و امیدوار هستند که با آن‌ها خوش‌رفتارتر باشد. این مرد کوچک با لباس‌ پشمی طوسی، کفش سفید، کلاه قرمز و جوراب‌های ساق بلند را در قفسه‌های هر فروشگاه سوغاتی می‌یابید. پس اگر افسانه‌ی این موجود بامزه را دوست دارید، یکی از عروسک‌های آن را از دانمارک سوغاتی بخرید چون در هیچ کشور دیگری پیدا نخواهید کرد.

سوغات دانمارک

۷. لاکریدها

دانمارکی‌ها آنچنان به شیرین‌بیان علاقمند هستند که می‌توان آن را ماده‌ی ملی آن‌ها دانست. شیرین‌بیان به دو صورت شیرین و شور در بستنی، آب نبات، نوشیدنی‌ها و سایر محصولات استفاده می‌شود. در سال ۲۰۰۷ «ژوهان بیلو» (Johan Bülow) به ساخت شکلات‌هایی خوشمزه با طعم‌های مختلف اندیشید که شیرین‌بیان ماده‌ی اصلی آن باشد. ده سال بعد از آن می‌بینیم که «لاکرید» (Lakrid) به موفقیت دست یافته است و هدیه‌ای فوق‌العاده برای کسانی است که بخواهند طعمی از دانمارک برای عزیزانشان ببرند.

سوغات دانمارک

۸. اشیای هانس کریستین آندرسن

در «موزه‌ی هانس کریستین آندرسن» (Hans Christian Andersen museum) در «اودنسه» (Odense) درباره‌ی سفر این نویسنده‌ی مشهور از کودکی تا زندگی در «نیهاون» (Nyhavn) اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد. در فروشگاه موزه مجسمه‌های کوچکی از کاراکترهای خیالی آندرسن وجود دارد. همچنین نسخه‌هایی از اشیایی که او در طول زندگی استفاده می‌کرد ساخته شده است. به عنوان مثال گفته می‌شود آندرسن عادت داشت برای سرگرم کردن مهمانان در دورهمی‌ها برش‌های کاغذی درست کند. بازدیدکنندگان در فروشگاه موزه، اشیای متنوع تزئینی کریسمس را با هنر برش کاغذ خواهند یافت که شرکت دانمارکی «نوردایل آندرسن» (Nordahl Andersen) آن‌ها را تولید می‌کند.

سوغات دانمارک

۹. تامس اسکیلپد

«تامس اسکیلپد» (Toms Skildpadde) یکی از پرطرفدارترین شکلات‌ها در دانمارک است. تامس اسکیلپد به معنی «تامس لاک‌پشتی» است و همانطور که می‌توان حدس زد این شکلات به شکل لاک‌پشت تهیه شده و با کارامل، خامه یا کرم‌های دیگر پُر می‌شود. این شکلات از اولین باری که در سال ۱۹۴۸ به بازار آمد مورد توجه مردم بومی قرار گرفت و هنوز هم محبوب است. این شکلات را در هر سوپرمارکتی در کشور می‌توانید پیدا کنید و توصیه می‌کنیم تعداد بیشتری از آن خریداری کنید، چرا که وقتی به خانه بازگردید دلتان برای طعم فریبنده‌ی آن تنگ خواهد شد.

سوغات دانمارک

۱۰. کوکی کره ای

از هر کسی که بپرسید این ظرف حلبی آبی که در آن دو لایه کوکی کره‌ای خوشمزه‌ی دانمارکی قرار دارد را می‌شناسد. در نتیجه این کوکی‌ها را می‌توانید در کشورهای دیگر هم خریداری کنید؛ اما چون در پنجاه سال اخیر جزئی از فرهنگ دانمارک بوده، نباید از لیست خریدهای شما جا بماند. این جعبه‌ها نقاشی‌های مختلف از مکان‌های برجسته‌ی دانمارک دارند و پس از نوش جان کردن کوکی می‌توانید از بسته‌ی آن به صورت تزئینی استفاده کنید.

کوکی کره ای سوغات دانمارک

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}