طعم غذاهای دریایی تازه در بهترین رستوران های زنگبار

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/12/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

زنگبار جزیره‌ای گرمسیری در آب‌های گرم اقیانوس هند است که در نزدیکی سرزمین اصلی تانزانیا با تاریخی غنی و میراثی چند فرهنگی واقع شده و گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

تور اروپا

در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی مختلف زنگبار، برای شکم‌گردی در آن هم تجربه‌های پرشماری را خواهید یافت. گردشگران می‌توانند در خانه‌های با سبک عربی، تراس‌هایی روی سقف یا حتی صخره‌ای در اقیانوس غذا نوش جان کنند. پس برای استراحت بعد از دیدنی های زنگبار ، به ده رستورانی که به شما در این مطلب معرفی می‌کنیم بروید.

۱. راک

رستوران «راک» (The Rock) را می‌توان یکی از خوش‌منظره‌ترین رستوران‌های آفریقا دانست. همانطور که از نامش پیداست این رستوران بر تخته سنگی در آب‌های آبی رنگ اقیانوس هند واقع شده و یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زنگبار است. معمولاً در زنگبار کسانی که دلشان می‌خواهد غذاهای دریایی تازه را در محیطی دل‌انگیز نوش جان کنند رستوران راک در صدر انتخاب‌هایشان قرار می‌دهند. این رستوران ۱۲ میز دارد و به سرعت پر می‌شود، پس حتماً باید از قبل میز رزرو کنید. منوی رستوران بر پایه‌ی خوراکی‌های دریایی موجود تدارک دیده شده و غذاهای خوشمزه‌ای مانند سالاد اختاپوس، اسپاگتی دریایی، ماهی مرکب و میگو همراه با منوی گیاه‌خواران و منوی مخصوص کودکان در آن یافت می‌شود.
رستوران های زنگبار

۲. لا تاورنا

برای گردشگرانی که هوس یک غذای ایتالیایی دلچسب را کرده باشند، رستوران «لا تاورنا» (La Taverna) یک انتخاب عالی است. پیتزاهای ترد و پاستاهای خانگی این رستوران با موادغذایی تازه که برخی از آن‌ها از ایتالیا وارد می‌شوند، تهیه شده و طعم و عطر اصیل ایتالیایی را برای شما تداعی می‌کنند. منو همه‌ی غذاهای کلاسیک ایتالیایی را در برمی‌گیرد. در صدر منو «تالیاتله بلونیز» (tagliatelle bolognese)، «پنینی» (panini) و پیتزاهایی که با دستور خانوادگی و در فر چوبی پخته می‌شوند قرار دارند که تنها نمونه در زنگبار هستند.

رستوران های زنگبار

۳. مجتمع سرنا زنگبار

«مجتمع سرنا زنگبار» (Zanzibar Serena Inn) در نزدیکی ساحل، کاخ سلطان و بقایای معماری پرتغالی‌ها که بخش قدیمی زنگبار یعنی «شهر سنگی» (Stone Town) را نشان می‌دهد، قرار دارد. این هتل لوکس کوچک مقصد کسانی است که به دنبال امکانات سطح بالاتر در این شهر رنگارنگ آفریقایی می‌گردند. رستوران هتل در تراس روی بام واقع شده و چشم‌اندازی رؤیایی از خلیج ارزانی می‌دارد. غذاهای دریایی از مواد تازه‌ای که روزانه از آب گرفته می‌شوند، تهیه شده و خوراک‌های متنوعی از شاه‌ ماهی، ماهی پورگی، ماهی سرخو، ماهی باراکودا، ماهی کوبیا، ماهی تن، خرچنگ دریایی، میگو و غیره را در برمی‌گیرند.

رستوران های زنگبار

۴. امرسون اسپایس کافه

«امرسون اسپایس کافه» (Emerson Spice Cafe) در کاخ سواحیلی سلطان سابق با قدمت قرن نوزدهم قرار دارد که امروزه تبدیل به هاستلی به‌روز شده و گاهی سلبریتی‌ها هم به آن سر می‌زنند. این کافه یکی از بهترین رستوران‌های زنگبار بوده و چون به سرعت پر می‌شود، باید از قبل میزتان را رزرو کنید. صرف شام در چای‌خانه‌ی روی بام این امکان فوق‌العاده را به شما می‌دهد که از رنگ‌های گرم و خیره‌کننده‌ی غروب آفتاب لذت ببرید. غذاهایی از قبیل شاه میگو در سالاد پاپایای سبز، «تامپی پراون» (Tambi prawn) با انبه گریل شده یا شاه ماهی چیلی نارگیلی که در برگ موز طبخ شده، را می‌توانید از منوی این رستوران سفارش دهید.
رستوران های زنگبار

۵. هاوس آو اسپایسز

«خانه ادویه‌جات» یا «هاوس آو اسپایسز» (House of Spices) یکی از پرطرفدارترین رستوران‌ها در شهر سنگی است که نام آن صنعت قدیمی ادویه‌ی زنگبار را یادآوری می‌کند. رستوران در یکی از تراس‌هایی واقع شده که ادویه‌ها قبل از بسته‌بندی در آن‌جا خشک می‌شدند. در گذشته دیگر اتاق‌های این خانه‌ی قرن هجدهمی برای تولید و فروش این کالای ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در منوی این رستوران غذاهای بین‌المللی مانند خوراک‌های مدیترانه‌ای و پیتزاهای اشتها برانگیز را مشاهده خواهید کرد.

رستوران های زنگبار

۶. امرسون آن هارومزی

«امرسون آن هارومزی» (Emerson on Hurumzi) از رستوران‌هایی در زنگبار است که حتماً باید آن را امتحان کنید. این رستوران بر بام دومین بنای بلند شهر سنگی بعد از کاخ سلطان، یعنی «خانه عجایب» (House of Wonders) واقع شده است و چشم‌انداز پانورامای بی‌همتایی از اقیانوس هند و مساجد اطراف ارائه می‌دهد. نام «خانه هارومزی» (House of Hurumzi) به آزادی برده‌های سیاه برمی‌گردد و بدین ترتیب در افسانه‌ها و رمز و رازها شریک می‌شود. خانه‌ی هارومزی در دهه‌های اخیر به فراموشی سپرده شده بود، اما اکنون به شکوه و جلال خود بازگشته و به عنوان هتلی کوچک فعالیت می‌کند و رستوران روی بام آن زبانزد شده است. رستوران خانه هارومزی یکی از بهترین مکان‌ها در شهر به شمار می‌رود که در آن می‌توان به تماشای چشم‌انداز فراموش نشدنی شهر سنگی نشست و غذاهای دریایی تازه میل کرد.

رستوران های زنگبار

۷. اوپندو

«اوپندو» (Upendo) هر آن‌چه را که از یک جزیره بخواهید تجربه کنید در اختیار شما قرار می‌دهد: ماسه‌های سفید، درختان نارگیل و نماهایی رؤیایی و چشمگیر. این رستوران بخشی از استراحتگاهی مجلل در ساحل «شبه جزیره میچاموی» (Michamvi Peninsula) در جنوب شرقی زنگبار است و آن را قسمتی از یک بهشت گرمسیری خواهید یافت. اگر دلتان خواست خرچنگ پهن، میگو، لابستر و ماهی‌های متنوع را همراه با تماشای یکی از بهترین مناظر این جزیره‌ی آفریقایی نوش جان کنید، حتماً سری به اوپندو بزنید.

۸. لولو

کسانی که ذائقه‌شان به ترکیب غذاهای دریایی زنگبار با دستپخت اروپایی نزدیک است، رستوران «لولو» (Loulou) انتخاب خوبی به شمار می‌آید؛ این قطعه‌ی کوچک بهشت گرمسیری را از این لحاظ در بین غذاهای زنگبار می‌توان منحصر به فرد دانست. منوی آن عمدتاً غذاهای بلژیکی را شامل می‌شود و برخی از معروف‌ترین غذاهای آن‌جا را برای شما تدارک می‌بینند؛ از کلوچه‌های کلاسیک گرفته تا موس‌های شکلاتی که با شکلات‌هایی که از بلژیک وارد می‌شوند یا «استیک بلژیکی بلان بلو» (Blanc Bleu Belge steak).

رستوران های زنگبار

۹. استون تاون کافه

در نزدیکی پرطرفدارترین جاذبه‌های زنگبار در مرکز تاریخی آن، «کافه شهر سنگی» یا «استون تاون کافه» (Stone Town Cafe) را خواهید یافت. کسانی که می‌خواهند وقتشان را بیشتر در همان منطقه بگذرانند، این رستوران را ترجیح می‌دهند. به همین جهت به شدت مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. توریست‌ها می‌توانند در کنار صرف غذا در طرح خیریه کافه شرکت کرده و از خانواده‌های نیازمند بومی حمایت کنند.

رستوران های زنگبار

۱۰. آبیسینیان مریتایم

«آبیسینیان مِریتایم» (Abyssinian Maritime) یک رستوران سنتی اتیوپیایی در قلب شهر سنگی است و به گردشگرانی که علاقه دارند هر چه بیشتر طعم غذاهای آفریقایی را بچشند، توصیه می‌شود به آن سر بزنند. در این رستوران تِم‌دار می‌توانید فرهنگ‌های اتیوپیایی مانند غذا خوردن با دست یا غذا خوردن در بشقاب مشترک که نمادی از دوستی و مودت در فرهنگ سنتی آن است را تجربه کنید. در بین همه‌ی تجربه‌های ناب آن نان اتیوپیایی «اینجرا» (injera) و قهوه‌ی تازه برشته شده‌ی مریتایم را از دست ندهید.

رستوران های زنگبار

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}