فرودگاه کپنهاگ؛ بزرگترین فرودگاه دانمارک

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/2/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه کپنهاگ، سومین فرودگاه شلوغ در اروپای شمالی به حساب می‌آید و عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه در دانمارک و کشورهای نوردیک نیز به همین فرودگاه تعلق دارد.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه کپنهاگ» (Copenhagen Airport)، فرودگاه بین‌المللی اصلی این شهر است و به دانمارک، «شیلند» (Zealand) و قسمت وسیعی از بخش جنوبی کشور سوئد نیز خدمت‌رسانی می‌کند. این فرودگاه در 8 کیلومتری شهر کپنهاگ واقع شده و بزرگ‌ترین فرودگاه در کشورهای نوردیک به شمار می‌رود. همچنین عنوان سومین فرودگاه پررفت و آمد در اروپای شمالی هم به فرودگاه کپنهاگ اختصاص دارد که یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی در اروپا و قطب ایرلاین «هواپیمایی اسکاندیناوی» (Scandinavian Airlines) به حساب می‌آید.

فرودگاه کپنهاگ

تاریخچه

فرودگاه کپنهاگ در سال 1925 ساخته شد و در آن زمان، یکی از اولین فرودگاه‌های شهری در جهان به شمار می‌رفت. این فرودگاه در منطقه‌ای به نام «کاستروپ» (Kastrup) قرار گرفته و به همین دلیل، ابتدا آن را با نام «فرودگاه کاستروپ» می‌شناختند. فرودگاه کپنهاگ در سال‌های اولیه‌ی فعالیتش، صرفاً یک ترمینال بسیار بزرگ و چوبی داشت و از زمین چمن اطرافش برای پرواز و فرود استفاده می‌کردند. ساخت ترمینال جدید آن در سال 1939 به پایان رسید که یکی از بهترین نمونه‌های معماری «کارکردگرایی» در کشورهای نوردیک محسوب می‎شد؛ به این معنی که در طراحی یک ساختمان، عملکرد، خدمت‎رسانی و آسایش مسافران نیز اهمیت دارد و صرفاً به زیبایی توجه نمی‌شود. در طول جنگ جهانی دوم، فقط پروازهایی مقطعی به سمت کشورهایی همچون آلمان، اتریش و سوئد انجام می‌گرفت. فرودگاه کپنهاگ از خرابی‌های زمان جنگ در امان مانده بود و به همین دلیل در سال 1945 و بعد از پایان جنگ، عنوان مدرن‌ترین فرودگاه بین‌المللی در اروپا را کسب کرد. برای گسترش این فرودگاه در سال 1982 برنامه‌ریزی دقیقی شد و هدفشان ساختن بزرگ‌ترین فرودگاه در اروپا نبود؛ بلکه همیشه آسایش مردم مدنظرشان بوده است و قصد داشتند بعد از پایان این پروژه، فرودگاه کپنهاگ به فرودگاه موردعلاقه‌ی مسافران تبدیل شود.فرودگاه کپنهاگ

ترمینال ها

فرودگاه کپنهاگ، دو ترمینال مسافربری اصلی با نام ترمینال 2 و 3 دارد که کنکورس مسافران و بخش پروازهای ورودی را به صورت مشترک با هم استفاده می‌کنند. بخش پروازهای ورودی، درواقع در ترمینال 3 واقع شده و قسمت گمرگ و تحویل گرفتن چمدان را دربرمی‌گیرد. جدیدترین قسمت این فرودگاه، CPH Go نام دارد که در سال 2010 تأسیس شد و به خطوط هوایی ارزان قیمت اختصاص داده شده است و ایرلاین‌های «ایزی جت» (EasyJet) و «رایان ایر» (Ryanair) در این ناحیه فعالیت می‌کنند. همچنین بخش C این فرودگاه را در سال 2015 گسترش دادند تا پرواز ایرباس A380 راحت‌تر انجام شود. علاوه بر آن، قرار بود ترمینال 4 را نیز به فرودگاه کپنهاگ اضافه کنند؛ اما درحال حاضر، این برنامه را به تعویق انداخته و گسترش تجهیزات فعلی در ارجحیت قرار گرفته است.فرودگاه کپنهاگ

دسترسی به مرکز شهر

برای رفت و آمد میان ترمینال‌های این فرودگاه می‌توانید به صورت رایگان از اتوبوس‌های آن کمک بگیرید. همچنین ایستگاه قطار فرودگاه در پایین ترمینال 3 واقع شده و به سمت مرکز شهر کپنهاگ حرکت می‌کند و از آنجا می‌توانید خودتان را به بخش‌های جنوبی کشور سوئد از جمله گوتنبرگ، «کالمار» (Kalmar) و «مالمو» (Malmö) برسانید. علاوه بر آن، خط 2 متروی کپنهاگ نیز فرودگاه را به مرکز شهر متصل می‌کند که حدوداً 15 دقیقه طول خواهد کشید. این متروها در ساعات اوج شلوغی، هر 4 دقیقه و در ساعات دیگر، هر 6 دقیقه حرکت دارند؛ اما این زمان در طول شب به هر 15 تا 20 دقیقه افزایش پیدا می‌کند. همچنین اتوبوس‌های این فرودگاه نیز علاوه بر حرکت به سمت نواحی داخلی، به سمت مسافت‌های طولانی‌تری همچون سوئد و نروژ نیز می‌روند.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}