چطور کبک را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/2/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید برای ۲۴ ساعت به کبک سفر کنید، نگران نباشید. در این راهنما برجسته‌ترین جاذبه‌هایش را به شما معرفی می‌کنیم.

تور اروپا

کبک مقصدی پویا برای مسافرانی با سلیقه‌های گوناگون است. حتی اگر تنها یک روز برای بازدید از این شهر داشته باشید، باز هم می‌توانید محله‌ها و یادمان‌های جذابش را تجربه کنید. در این راهنمای فرهنگی به شما نشان می‌دهیم که چطور بیشترین استفاده را از سفرتان به تاریخی‌ترین شهر کانادا ببرید.

ماجراجویی صبحگاهی در کبک قدیم

کبک به خاطر معماری‌ تاریخی‌اش شهرت زیادی دارد و ماجراجویی در قدیمی‌ترین محله آن به معنی سفر به قلب این تاریخ دیدنی خواهد بود. برای بسیاری از مسافران، محله بالا و پایین دلیل اصلی بازدید از شهر کبک محسوب می‌شود. خیابان‌های سنگفرش، بوتیک‌های شیک، رستوران‌ها، اجراهای خیابانی و هنرمندانی که خلاقیت‌هایشان را در خیابان‌های باریک به نمایش گذاشته‌اند، بخشی جدایی ناپذیر از افسون این شهر بوده و باید حتماً از نزدیک تجربه‌شان کنید. در محله بالا یا همان «اوت ویل» (Haute Ville) کلیساها، صومعه‌ها و یادمان‌های تاریخی جذابی وجود دارند و همچنین باید محله «پتی شامپلن» (Petit Champlain) را هم که قدیمی‌ترین منطقه تجاری آمریکای شمالی به شمار می‌رود تماشا کنید.

محله اوت ویل در کبک

صرف ناهار در بازار دروازه قدیمی

وقتی که در کبک هستید حتماً باید با آشپزی محلی و محصولات منطقه‌ای و خوراکی‌های متنوعش آشنا شوید و برای این کار راهی بهتر از کاوش در قسمت شکم‌گردی شهر یا همان «بازار دروازه قدیمی» (Marché du Vieux-Porte) نیست. می‌توانید در این بازار میوه‌های تازه، سبزیجات گوناگون، خوراکی‌های آماده فوری، شیره افرا و نوشیدنی‌های مختلف را پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای غذا هم داخل خود بازار بمانید و هم به سمت دشت آبراهام بروید و از یک ناهار پیک نیکی لذت ببرید.

بازار دروازه قدیمی در کبک

دشت آبراهام اکنون شامل یک پارک تفریحی می‌شود که برای گردش و پیاده روی ایده‌آل است. البته این ناحیه در تاریخ کانادا هم نقش بسیار مهمی دارد. در سال ۱۷۵۹ این دشت محل شکست خوردن ارتش فرانسه در برابر نیروهای انگلیسی بود. این جنگ که کمتر از نیم ساعت به طول انجامید در تاریخ آمریکای شمالی نقش پر رنگی داشت.

دشت آبراهام کبک

گردش در میان موزه های معروف و محوطه های تاریخی

در این مدت کوتاهی که در کبک هستید نباید بازدید حداقل یکی از موزه‌های معروف یا محوطه‌های تاریخی‌اش را از دست بدهید. گزینه‌های زیادی برای این کار وجود دارند که شامل «موزه تمدن» (Musée de la Civilisation) یکی از پربازدیدترین موزه‌های کانادا می‌شوند. برای آشنایی با هنر این سرزمین هم می‌توانید به «موزه ملی هنرهای زیبای کبک» (Musée national des beaux-arts du Québec) بروید. علاوه بر این محوطه‌های تاریخی مهمی مانند «سیتادل» (La Citadelle)، «موزه اورسولین کبک» (Musée des Ursulines de Québec)، کلیسای جامع نتردام و «کاخ فرونتناک» (Château Frontenac) هم هستند.

لو شتو فرانتونک در کبک

تماشای آبشارهای مونمورانسی

اگر تنها برای زمان اندکی در شهر توقف دارید باید یکی از این جاذبه‌های تاریخی را انتخاب کنید و به جای آنکه همه آن‌ها را کوتاه ببینید در زیبایی و قدمت یکی عمیق‌تر غرق شوید. با این کار شانس این را خواهید داشت که به تماشای آبشار «مونمورانسی» (Montmorency) هم بروید. این آبشار در ارتفاع ۸۳ متری واقع شده و ۳۰ متر بلندی دارد که از نیاگارا بیشتر است. می‌توانید با ماشین به آنجا بروید و در ماه‌ها گرم‌تر امکان دوچرخه سواری هم وجود دارد. سر زدن به اینجا برای شناخت بهتر جغرافیای منطقه عالی خواهد بود.

آبشار مونمورانسی در کبک

تماشای دورنمای شهر از رصدخانه دو لاکپیتل

برای تماشای بهترین مناظر پانورامیک کبک سیتی، باید حتماً  رصدخانه «اوبسرواتوار دلا کپیتل» (Observatoire de la Capitale) را که در طبقه سی و یکم ساختمان «ماری گیار» (Marie-Guyart) واقع شده ببینید. اینجا در تمام طول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر باز بوده و اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید باید با رزرو قبلی، صبح زود یا اواخر بعد از ظهر برای تماشایش بروید. یادتان باشد که دوربینتان را همراه داشته باشید.

رصد خانه ابسرواتور دلاکپیتل در کبک

شام به سبک غذاهای سنتی کبک

بعد از یک روز کامل گردش در بین جاذبه های تاریخی و جغرافیایی کبک سیتی، وقت آن رسیده که خود را برای یک شام حسابی در رستوران‌های درجه یکش آماده کنید. خوشبختانه گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار دارند. می‌توانید «اوزانسین کانادین» (Aux Anciens Canadiens) را امتحان کنید که در قدیمی‌ترین ساختمان شهر متعلق به سال ۱۶۷۷ واقع شده و غذاهای اصیل کبکی را به شما ارائه می‌کند. «لو سنت آمور» (Le Sainte-Amour) هم یکی از رمانتیک‌ترین رستوران‌های شهر به حساب می‌آید. برای امتحان کردن منویی ماجراجویانه‌تر باید به «تست» (Toast!) سر بزنید.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}