قلعه هوهن شوآنگائو، اقامتگاه تابستانی خاندان باواریا در آلمان

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/2/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قلعه‌ی هوهن شوآنگائو یا هوهن شوانگو، بر فراز تپه‌ای خوش آب و هوا در آلمان واقع شده و طبیعت اطراف آن به قدری زیبا است که خاندان سلطنتی ایالت بایرن از آن به عنوان اقامتگاه تابستانی خود استفاده می‌کردند.

تور اروپا

ظاهر افسانه‌ای دو قلعه‌ی «هوهِن شوآنگائو» (Hohenschwangau Castle) و «نوی شوان اشتاین»، چنان شهرتی به آن‌ها بخشیده که روزانه حدود 6،000 نفر از آن بازدید می‌کنند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این دو بنا این است که در منطقه‌ای رؤیایی در «باواریا» یا همان ایالت بایرن واقع شده‌اند و شاید در نگاه اول باورتان نشود که همچین جایی واقعاً وجود دارد. درواقع قلعه‌ی هوهن شوآنگائو، اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی ایالت بایرن بوده و به دستور پادشاه «ماکسیمیلیان دوم» (Maximilian II of Bavaria) ساخته شده است. این قلعه بر فراز تپه‌های منطقه‌ی «شوانگاو» در شهر «فوسن» (Füssen) قرار گرفته و از آن بالا می‌توانید به دورنمای «دریاچه‌ی آلپسی» (Alpsee) نیز دسترسی داشته باشید.

قلعه‌ی هوهن شوآنگائو در تمامی فصل‌ها، زیبایی خاص خودش را دارد؛ اما شاید بتوان گفت که افسون آن در فصل پاییز به اوج خود می‌رسد. به خصوص که اطراف این مکان را جنگل‌های انبوه فراگرفته‌اند و ساختمان خردلی رنگ این قلعه در میان رنگ برگ‌های پاییزی، خودنمایی می‌کند. همچنین مه غلیظی که هنگام صبح این بنا را می‌پوشاند، حالتی سحرآمیز به آن می‌دهد. قلعه‌ی نوی شوان اشتاین، معروف‌ترین قلعه در جهان به شمار می‌رود و تعداد بسیاری از گردشگران، صرفاً به دلیل بازید از آن به این روستا می‌آیند و وقتی را به دیدن قلعه‌ی هوهن شوآنگائو اختصاص نمی‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم شما این اشتباه را انجام ندهید و حتماً در تور راهنمای آن ثبت نام کنید که تقریباً 35 دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید شکوه دیزاین داخلی این کاخ را به چشم خود ببینید.

قلعه هوهن شوانگو در آلمان

ماکسیمیلیان دوم، این مکان رؤیایی را اولین بار در سال 1829 کشف کرد. او در آن زمان هنوز ولیعهد بود و هیچ چیزی به جز خرابه‌های «قلعه‌ی شوان اشتاین» در آن ناحیه وجود نداشت که قدمت آن هم به قرن 12 میلادی برمی‌گشت. با این حال زیبایی طبیعی این محل، او را به قدری مجذوب خود کرد که تصمیم گرفت قلعه‌ی خودش را در سال 1833 در آنجا بسازد. قلعه‌ی هوهن شوآنگائو را بر اساس معماری «تودور» (Tudor Style) و نئوگوتیکِ یکی از کاخ‌های انگلیسی طراحی کرده‌اند و نمای بیرونی آن به قلعه‌های دوران قرون وسطی شباهت دارد و از طراحی داخلی مرتبط با قرن 19 آن به خوبی محافظت شده است. برای دکور اتاق ملکه از رنگ قرمز، صورتی و آبی روشن استفاده شده و دیزاین آن، سفر ماکسیمیلیان دوم به ترکیه و یونان را یادآور می‌شود و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.قلعه هوهن شوانگو در آلمان

اتاق فرزند پادشاه، یعنی «لودویگ دوم» (Ludwig II) کمی با قسمت‌های دیگر فرق دارد. او یک آسمان نما برای سقف اتاق خوابش کار گذاشته بود تا بتواند ستاره‌ها و ماه را تماشا کند. گذراندن تابستان در قلعه‌ی هوهن شوآنگائو، تأثیر بسیاری بر لودویگ دوم داشت و از همین جا بود که به افسانه‌ها، حماسه‌های آلمانی و اپراهای «ریچارد واگنر» علاقه‌مند شد. بنابراین از همان زمان برای خودش رؤیاپردازی می‌کرد تا هنگامی که به پادشاهی رسید، قلعه‌ی شگفت انگیزی برای خود بسازد. درنهایت هم به آرزویش رسید و در زمان پادشاهی‌اش، به کمک تلسکوپ اتاقش در قلعه‌ی هوهن شوآنگائو، روند ساخت قلعه‌ی افسانه‌ای خود یعنی همان نوی شوان اشتاین را تماشا می‌کرد که امروزه به معروف‌ترین قلعه‌ی دنیا تبدیل شده است. یادتان باشد برای فرار از صف شلوغ بلیت قلعه‌ی هوهن شوآنگائو، بهتر است آن را حداقل 2 روز قبل از مراجعه به صورت اینترنتی تهیه کنید. همچنین 2 فواره‌ی قو در باغ‌های این قلعه وجود دارد که حواستان باشد بازدید از آن‌ها نیز از زیر دستتان در نرود.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}