چطور شهر مراکش را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/2/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر برای بازدید از شهر مراکش تنها ۲۴ ساعت وقت دارید، خود را به مسیری که برایتان آورده‌ایم بسپارید و بیشترین تجربه را رقم بزنید.

تور اروپا

واژه فن در زبان عربی به معنی هنر است و به خوبی می‌توانید معنی آن را در مراکش، «گوهر جنوب» تجربه کنید. از گذرگاه‌های هزارتوی باریک و بازارهای محله قدیمی گرفته تا بلوارهای مدرن منطقه «گِلیز» (Gueliz)، موزه‌های جدید، گالری‌ها، باغ‌ها و فضاهای خلاق مستقل که آثار هنرمندان بین‌المللی و مراکشی را به نمایش می‌گذارند، چیزهای زیادی برای بازدید در این شهر وجود دارد. البته این هنر را در دستور پخت‌های کلاسیک مراکشی و صنایع دستی هم به خوبی می‌توانید ببینید. برای سفر یک روزه به این شهر با راهنمای سفر ما به مراکش همراه باشید.

صبح را در باغ مخفی آغاز کنید

خیابان‌های باریک و شلوغ محله قدیمی مراکش بسیار پر سر و صدا و پر جنب و جوش هستند و فروشندگان و دوره‌گردهای زیادی را در آن‌ها می‌بینید. البته این شلوغی تا قبل از ورود به «باغ مخفی» (Le Jardin Secret) ادامه پیدا می‌کند که سال گذشته افتتاح شد. اینجا را از ویرانه‌های یک کاخ باشکوه قرن نوزدهمی ساختند. زمین‌های به دقت پیراسته شده از گل‌های خارجی، درختان میوه، پاویون‌ها، استخرها و آبنماها همگی از شعر «کارونیک» Karonic درباره بهشت الهام گرفته شده‌اند. برای تماشای مناظری از بالای محله قدیمی و مناره بلند مسجد کتبیه باید بالای برج بروید. هزینه ورودی باغ و برج روی هم ۸۰ درهم خواهد بود.

باغ مخفی در مراکش

در محله قدیمی مراکش و بازارهای آن خرید کنید

محله قدیمی مراکش را می‌توان در میان قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین، متنوع‌ترین و جذاب‌ترین بازارهای روباز جهان هم برشمرد. به لطف دکه‌هایی که طیف وسیعی از اقلام از لوله آب گرفته تا لباس عروس می‌فروشند، اینجا حال و هوای یک بازار رنگارنگ را به خود گرفته است. اگر به صورت هدفمند برای کشف گنج به اینجا وارد شوید، با هزارتویی پر از کالاهای نوآورانه یا سنتی روبرو خواهید شد. یک منطقه دیزاین نوظهور در «سوک شریفیه» (Souk Cherifia) را نیز می‌توانید پیدا کنید که کالاهایی با حال و هوای مد دهه ۱۹۶۰ را به فروش می‌رساند. برای خریدن لیوان چای، سرامیک، حوله، کوسن و سایر موارد دکوری باید به سراغ «شابی شیک» (Chabi Chic) بروید که درست در جنوب بازار خوش عطر ادویه‌جات واقع شده است.

محله قدیمی مراکش

ناهار را در کافه کلاک نوش جان کنید

زمان در «کافه کلاک» (Café Clock) به آرامی می‌گذرد. اینجا برای معاشرت در فضایی هنری در منطقه جنوبی محله قدیمی یا «قصبه» (Kasbah) ایده‌آل است. کتاب‌ها، مبلمان جذاب و دیوارهای پر از گرافیتی این کافه را تزئین کرده‌اند و منویی از غذاهای گلچین شده و خوب هم در اختیارتان می‌گذارند که از صبحانه تمام روز مراکشی تا برگر شتر یا کیش بادمجان و پنیر بز متغیر هستند. اگر دنبال غذا‌های نیمه شیرین هستید حریره، سوپی تهیه شده از گوجه فرنگی، نخود فرنگی و ورمیشل را به همراه خرما و شیرینی در کنارش توصیه می‌کنیم. اینجا به طور منظم کلاس‌های آشپزی، نمایشگاه، کنسرت و شب‌های داستان خوانی عربی برگزار می‌کند.

کافه و رستوران های مراکش

به موزه هنر معاصر آفریقا بروید و آثار هنرمندان آفریقایی را تحسین کنید

مقصد بعدی شما «موزه هنر معاصر آفریقا» (Museum of African Contemporary Art Al Maaden) خواهد بود. این مرکز جدید‌ترین پیشنهاد فرهنگی مجموعه گلف «ال مادن» (Al Maaden) بوده و علاوه بر آن می‌توانید مجسمه‌های فضای باز هنرمندان بین‌المللی را هم در محیطش ببینید. در این موزه چندین اثر از هنرمندان آفریقایی با موضوع طبیعت به نمایش در آمده است. بازدید از این موزه تنها حدود ۱۱ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

موزه های مراکش

در محله گلیز بگردید و غذاهای جدید و عالی بخورید

یک راهروی خلاق در امتداد «خیابان یوگوسلاوی» در محله «گلیز» (Gueliz) وجود دارد که توسط یک حراجی «کازابلانکا» به نام «Cmooa» اداره می‌شود. این فضای هنری جدید که ساختمان سابق اداره پست را نیز اشغال کرده دیدنی‌های زیادی برای شما دارد. مجموعه دائمی اینجا از دست سازه‌های مراکشی و شرق‌گرایان اروپایی تشکیل شده و شامل آثار چاپی از نقاشی‌های «دلاکوا» (Delacroix)، «دوفی» (Dufy) و سرامیک‌های «فز» (Fez) می‌شود. این آثار در گذشته جزو دارایی‌های «ایو سن لوران» (Yves St. Laurent) طراح مد معروف بودند. همچنین بهترین گنج پنهان محله گلیز رستوران «لیبزار» (L’ibzar) است. جمعیت خیلی زیادی را در اینجا نمی‌بینید اما غذاها عالی و نوآورانه هستند. در میان سالن غذاخوری خاکستری رنگی که با قالیچه‌های سرخ تزئین شده می‌توانید غذایتان را با گلچینی از سالادهای کوچک تاپاس شکل آغاز کنید که بیشتر شبیه جواهرات رنگارنگ هستند. این تجربه لذت بخش با خوراک گوشت گوساله و لیمو یا تاژین مرغ ادامه پیدا می‌کند و در نهایت با ژله سیب زمینی شیرین و کنجد و بادام به پایان می‌رسد. دسر کرم بروله زعفران و هل هم از دیگر موارد جذاب منو هستند.

رستوران های مراکش

شب را با موسیقی و تفریح به پایان برسانید

یک شب تفریح و گردش در گلیز می‌تواند شما را به مسیر بورژواها یا بوهمی‌ها بکشاند. برای تجربه مورد اول به مراکشی‌های جوان و شیکی ملحق شوید که در «پوینت بار» (Pointbar) جمع می‌شوند. این محیط دلپذیر و کم نور با موسیقی‌هایی از سبک‌های مختلف شبی عالی را برایتان می‌سازد. برای تجربه سبک بوهمی هم می‌توانید به «لو ۶۸» (Le 68) سر بزنید. اینجا پر از مشتریان مراکشی و اروپایی بوده و حال و هوایی هنری-روشن‌فکری دارد.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}