فرودگاه بین المللی ونوکووا؛ سومین فرودگاه شلوغ روسیه

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/2/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه ونوکووا در مسکو، فرودگاهی بین‌المللی است که توانسته عنوان سومین فرودگاه شلوغ در کشور روسیه را به خود اختصاص دهد.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه بین‌المللی ونوکووا» (Vnukovo International Airport) در 28 کیلومتری جنوب غربی شهر مسکو قرار دارد. این فرودگاه، سومین فرودگاه پر رفت و آمد در کشور روسیه محسوب می‌شود و در کنار فرودگاه داماددوا، شرمتیوو و «فرودگاه رامنسکویه» (Ramenskoye Airport)، جزو 4 فرودگاه اصلی مسکو به حساب می‎آید. از میان خطوط هوایی فعال در این فرودگاه می‌توان به «ایرفلوت»، «پابیدا» (Pobeda)، «یوتی‌ایر» (Utair) و «روسیه ایرلاینز» (Rossiya Airlines) اشاره کرد.

فرودگاه ونوکووا مسکو

تاریخچه

فرودگاه ونوکووا، قدیمی‌ترین فرودگاه مسکو است که هنوز هم از آن استفاده می‌کنند. فرودگاه قدیمی «خودینکا» (Khodynka Aerodrome) به قدری شلوغ شده بود که در طول جنگ جهانی دوم، فرودگاه جدید ونوکووا به قصد استفاده‌ی نظامی در سال 1941 تأسیس شد و بعد از پایان جنگ، کاربری آن به پروازهای شهری تغییر پیدا کرد. این فرودگاه را برای بازی‌های المپیک تابستانی 1980 گسترش دادند که قرار بود مسکو آن را میزبانی کند.فرودگاه ونوکووا مسکو

ترمینال ها

در حال حاضر، فقط از ترمینال A این فرودگاه استفاده می‌شود که فعالیت خود را در سال 2010 شروع کرد و هم پروازهای داخلی و هم بین‌المللی را برعهده دارد. ترمینال B آن در سال 2004 ساخته شده بود و به همراه ترمینال D، از سال 2017 به بعد تصمیم گرفتند فعلاً از آن‌ها استفاده نکنند. همچنین برای گسترش این فرودگاه برنامه‌هایی دارند که با اتمام آن‌ها، ترمینال‌های قدیمی و اولیه‌ی فرودگاه ونوکووا را خراب می‌کنند تا شکلی یکدست به خود بگیرد و جا برای فعالیت ایرلاین‌های بیشتری باز شود.فرودگاه ونوکووا مسکو

دسترسی به مرکز شهر

ایستگاه قطار این فرودگاه از سال 2005 شروع به کار کرده و آن را به «ایستگاه ترمینال کیفسکایا» (Moscow Kiyevskaya railway station) در مسکو متصل می‌کند. تقریباً 35 دقیقه در راه خواهید بود و برای تهیه‌ی بلیت یک‌طرفه‌ی آن باید حدود 500 روبل هزینه کنید و درصورت خرید آنلاین، این مبلغ کمتر می‌شود. البته از آنجایی که قیمت‌ها ثابت نیستند، بهتر است خودتان هزینه‌ی به روز آن را به صورت آنلاین چک کنید. اتوبوس‌های خط 611 فرودگاه ونوکووا هم شما در عرض 20 تا 35 دقیقه به مرکز شهر مسکو می‌رسانند. علاوه بر آن، اتوبوس‌های خط 45 نیز در این مسیر فعالیت دارند؛ اما ممکن است در ترافیک مسیر گیر بیفتید. همچنین کمپانی‌های تاکسی مختلفی در این فرودگاه فعال هستند و برای رفتن به مسکو یا حومه‌ی شهر می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. قرار است خط 8 مترو مسکو را نیز راه‌اندازی کنند و درصورتی که این طرح عملی شود، فرودگاه ونوکووا عنوان اولین فرودگاه روسیه را به خود اختصاص می‎دهد که به خط مترو متصل است.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}