چطور هاوانا را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/3/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر برای گردش در هاوانا تنها ۲۴ ساعت زمان دارید، لازم نیست نگران چیزی باشید زیرا ما برایتان از قبل مسیر سفر را آماده کرده‌ایم.

تور اروپا

هاوانا شهری با بیش از ۵۰۰ سال تاریخ است و جاذبه‌های زیادی برای گردش دارد که می‌توانید با یک برنامه ریزی خوب آن‌ها را در ۳ یا ۴ روز بگردید؛ اما اگر تنها یک روز برای این کار زمان داشتید، پیشنهاد می‌کنیم از راهنمای سفر یک روزه ما به هاوانا که در ادامه برایتان آورده‌ایم کمک گرفته و از میان جاذبه‌های تاریخی اصلی، رستوران‌ها، غذاهای سنتی، روش‌های حمل و نقل ویژه، سیگارها، موخیتوها، بازارهای سوغاتی، ساحل و رقص سالسای معروف آن تجربه‌ای بسیار غنی و فشرده برای خود رقم بزنید.

در کافه آرکانجل قهوه کوبایی بنوشید

به جز رستوران‌های هتل، کافه‌های معدود دیگری هم هستند که قبل از ساعت ۸ باز می‌کنند ولی به طور کل پیدا کردن صبحانه در این ساعت از صبح کار راحتی نیست؛ اما این ساعت ویژه و ارزشمند روز برای پیاده‌روی و رسیدن به یکی از کافه‌های خوبی که حوالی ۸:۳۰ باز می‌کنند عالی خواهد بود. در این پیاده‌روی می‌توانید از تماشای معماری بومی اینجا لذت برده و قبل از آنکه خورشید آزار دهنده شود شهر را تحسین کنید. جدای از لذت بردن از یک صبحانه لذیذ و حسابی، می‌توانید در «کافه آرکانجل» (Café Arcangel) خود را برای یک روز گردش طولانی آماده کرده و از قهوه‌های معروف کوبایی هم نوش جان کنید. این کار در کشوری که به خاطر فرهنگ قهوه ریشه‌دارش شهرت دارد از واجبات به شمار می‌رود. در این کافه می‌توانید با کسب و کارهای نوظهور خانوادگی هم آشنا شده و از نزدیک ببینید که چطور چهره کشور خود را تغییر می‌دهند.

کافه های هاوانا

در میان ساختمان های معروف هاوانا بگردید

بعد از صبحانه لازم نیست خیلی تند بروید: تا پارک مرکزی پیاده‌روی کرده و به تماشای برخی از ساختمان‌های معروف هاوانا در منطقه بروید. می‌توانید چند سلفی به یادماندنی هم با آن‌ها بگیرید. جاذبه‌های این نزدیکی شامل «ساختمان کاپیتول» (Capitol)، اولین مجسمه از قهرمان ملی «خوزه مارتی» (Jose Marti)، «هتل اینگلاترا» (Inglaterra Hotel)، «هتل تلگرافو» (Telegrafo Hotel) -که دو هتل قدیمی کشور هستند- استادیوم ورزشی، گراند تئاتر هاوانا و محل سخنرانی باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ می‌شوند.

ساختمان کاپیتول هاوانا

از کارخانه معروف سیگار کوبایی دیدن کنید

با یک پیاده‌روی کوتاه از خیابان «پرادو» (Prado) می‌توانید به کارخانه سیگار «پارتاگاس» (Partagas) برسید که درست پشت ساختمان کاپیتول واقع شده است. با پیوستن به یک تور درباره این کارخانه اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد و از روند تولید سیگار هم جزئیات قابل توجهی را یاد می‌گیرید. در اینجا برخی از بهترین سیگار پیچان دنیا مشغول انجام کار خود هستند. اگر می‌خواهید برای بازگشت از کوبا سیگار بخرید باید به فروشگاه دم ورودی کارخانه سر بزنید.

کارخانه سیگار پارتاگاس هاوانا

میدان تاریخی انقلاب و مجسمه قهرمان ملی را ببینید

یک اتوبوس سوار شوید و در «میدان انقلاب» (Revolution Square) پیاده شده تا این میدان تاریخی را که فیدل کاسترو و طرفدارانش در سال ۱۹۵۹ در آن پیروزی خود را علیه دیکتاتور جشن گرفتند از نزدیک ببینید. این ناحیه شاهد بسیاری از تغییرات سیاسی و اقتصادی شهر بوده است. در وسط میدان برجی با مجسمه قهرمان ملی خوزه مارتی را می‌بینید و در پایین آن یادبودی به چشم می‌خورد که اجازه رسیدن به طبقه بالایی برج را می‌دهد. اینجا بلندترین ناحیه هاوانا بوده و با این حساب بهترین مناظر از بالای شهر را به شما هدیه می‌کند.

مجسمه خوزه مارتی در هاوانا

با ماشین های قدیمی کوبا دور شهر را بگردید

در سمت چپ میدان تعدادی از ماشین‌ های قدیمی کوبا را می‌بینید که انتظار گردشگران را می‌کشند تا خدماتشان را ارائه دهند. با پرداخت ۳۴ دلار در ساعت می‌توانید سوار این ماشین‌های جذاب شده و قسمت‌های گوناگون هاوانا را که با اتوبوس‌های گردشگری پوشش داده نمی‌شوند بگردید. این ماشین‌ها که اغلب بالای ۶۰ سال سن دارند سوژه خوبی برای گرفتن عکس یادگاری هستند. با راننده هماهنگ کنید که سفرتان را طوری تنظیم کند که در نهایت به محله قدیمی ختم شود.

ماشین های قدیمی کوبا

ناهار را در محله قدیمی میل کنید

حتماً غذاهای دریایی کوبایی را در یکی از رستوران‌های محله قدیمی امتحان کنید. اگر چه در رابطه با غذا همیشه بهتر است به سراغ کسب و کارهای خصوصی جدید بروید، اما برخی از رستوران‌های دولتی این ناحیه نیز گزینه خوبی هستند. از میان رستوران‌های اینجا می‌توانیم به «ال تمپلته» (El Templete)، «ال پاسیو» (El Patio) و «لا مینا» (La Mina) اشاره کنیم. نوشیدن یک لیوان موخیتوی معروف را هم به شدت توصیه می‌کنیم.

بهترین رستوران های هاوانا

در بازار سن خوزه هاوانا خرید کنید

بعد از ناهار به دنبال تاکسی‌های موتوری که به شکل نارگیل زرد هستند، شناخته شده به نام کوکو تاکسی باشید. به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را پیدا کرده و به سمت بزرگ‌ترین بازار هنری و صنایع دستی هاوانا، یعنی «سن خوزه» (San Jose Souvenir Market) بروید. از جا سوئیچی تا کیف، نقاشی و عکس‌های گوناگون را می‌توانید از اینجا تهیه کنید. پس اگر دنبال سوغاتی‌های جذاب از سفرتان می‌گردید جای درستی آمده‌اید. بعد از اینجا، وقت آن رسیده که به سمت ساحل «سانتا ماریا» (Santa Maria) بروید. اینجا یک ساحل بلند به سمت شرق هاوانا بوده و می‌تواند با مناظر جذابش تجربه خوبی برایتان بسازد. اگر ماشین کرایه کنید می‌توانید با هزینه‌ای اندک در این حوالی گردش کرده و حسابی لذت ببرید.

بازار سن خوزه هاوانا

شب را به سبک کوبایی به پایان برسانید

برای شام یکی از غذاهای سنتی کوبایی را امتحان کنید. اکثر رستوران‌های هاوانا این غذاهای لذیذ را به مشتریان پیشنهاد می‌کنند و از میان بهترین‌ها می‌توانیم به «لا گواریدا» (La Guarida)، «دونیا ائوتیمیا» (Doña Eutimia)، «لا پایلا» (La Paila) و «ال سیمارون» (El Cimarrón) اشاره کنیم. همچنین جاهای زیادی در هاوانا وجود دارند که بتوانید رقص سالسا را تماشا کنید. حتی گاه این امکان وجود دارد که یک کوبایی مشتاق چند درس اولیه از این رقص را به شما یاد بدهد. یکی از گزینه‌های عالی برای سپری کردن شبی پرهیجان در این شهر «کارخانه هنری کوبا» (Cuban Art Factory)، یک مرکز فرهنگی است که نمایشگاه‌های هنری، اجراهای زنده و نوشیدنی‌های عالی را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند.

غذاهای کوبایی

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}