چطور رباط را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/3/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید از گردش ۲۴ ساعته خود در شهر رباط بیشترین تجربه را ثبت کنید، در این راهنمای گردشگری با ما همراه باشید.

تور اروپا

شاید دیدن برترین جاذبه‌های شهر رباط مراکش در یک روز یا کمتر کار راحتی نباشد. در چنین بازدیدی می‌توانید اندکی از تاریخ، سرگرمی، خرید و برخی‌ از غذاهای بومی را امتحان کنید و در یک روز فشرده بیشترین استفاده را ببرید. در ادامه با راهنمای سفر یک روزه ما به رباط همراه باشید.

صبح را در محله قدیمی شهر آغاز کنید

برای آغاز روز پیشنهاد می‌کنیم صبحانه‌های «لا کمدی پاتیسری» (La Comedie Pastisserie) را در قلب محله قدیمی تجربه کرده و از یک فنجان چای، قهوه یا آبمیوه تازه در کنارش لذت ببرید. از آنجا می‌توانید پیاده یا با تاکسی به سمت مقبره شاه محمد پنجم یاشاه حسن ثانی سر بزنید. همچنین برج حسن ثانی هم در این مسیر خودنمایی می‌کند. می‌توانید از بالای این برج مناظر زیبایی از شهر را تماشا کنید. خانم‌هایی که دوست دارند چیزی از فرهنگ این کشور را تجربه کنند، باید در بیرون مجموعه دست یا پایشان را با نقوش زیبای حنا بپوشانند.

مقبره محمد پنجم در رباط

در باغ و موزه های دژ الوادیه گردش کنید

بعد از تماشای مقبره به سمت «دژ الوادیه» (Oudaiya Kasbah) بروید تا در باغ و موزه‌اش گردش کرده و در کافه‌اش یک فنجان چای نعنا نوش جان کنید. از اینجا مناظر خیره کننده‌ای را خواهید دید. از دکوراسیونی که شامل نقاشی‌ هنرمندان و طراحی از منظره خلیج می‌شود لذت ببرید. البته باید از آرامش اینجا دل بکنید و دوباره به سوی محله قدیمی شهر روانه شوید.

دژ الوادیه در رباط مراکش

اتمسفر اصیل بازار سنتی را در سمارا تجربه کنید

در امتداد بازار سرپوشیده‌ای که پر از صنعتگران مراکشی با محصولات چرمی، نقاشی، قالیچه‌های دست باف و وسایل دکوری برای خانه است قدم بزنید. در ادامه وارد بازار چهارسوق «سمارا» (Semarra) خواهید شد و اتمسفر اصیل یک بازار سنتی را تجربه خواهید نمود. لازم نیست برای چیزی توقف کنید ولی وقتی به کافه و رستوران «العالم» رسیدید حتماً برای ناهارهای لذیذی که شامل تاژین، بروشِت، پانینی یا حریره می‌شوند وارد شوید. بعد از ناهار دوباره به سمت بازار روانه شده و کمی خرید کنید. این بازار یک ردیف طولانی پر از کوچه‌هایی است که به مغازه‌های گوناگون و حیاط‌های مختلف می‌رسند.

بازار سنتی رباط

عصر را در اطراف خیابان حسن ثانی بگذرانید

بعد از خرید دوباره به تقاطع بین خیابان محمد پنجم و حسن ثانی بازگردید تا از بستنی‌های عالی شهرزاد یا آب پرتقال‌های تازه چیزی نوش جان کنید. کمی پیاده‌روی در امتداد خیابان حسن ثانی به سمت مقبره آن هم زیر سایه درختان پارک می‌تواند گزینه مناسبی برای خستگی در کردن بعد از خرید باشد. اگر این برایتان کافی نیست یا برای شام سبکتان قبل از عزیمت وقت دارید، «شاورما چلیها» ( Shawarma Chliha) بهترین شاوَرماهای شهر را به مشتریانش ارائه می‌کند و بد نیست شما هم آن را در خاطرات سفرتان بگنجانید. چند میز کافه‌ای بیرون قرار دارند و می‌توانید لقمه‌هایتان را پشت آن‌ها نوش جان کرده یا با خود بیرون ببرید. اگر دنبال غذای ماجراجویانه‌تری بودید پیشنهاد می‌کنیم آبگوشت حلزون را امتحان کنید.

غذاهای مراکشی

سفرتان را با چندین عکس یادگاری  زنده نگه دارید

اگر با قطار از رباط خارج خواهید شد، می‌توانید ساختمان پارلمان و درختان نخلی که در امتداد خیابان اصلی محمد پنجم ردیف شده‌اند را نیز تماشا کنید. اینجا برای چند عکس پایان سفر ایده‌آل بوده و البته اگر شب را در رباط می‌مانید توصیه می‌کنیم به یکی از کلوب‌های شبانه‌اش سر بزنید.

خیابان محمد پنجم در رباط

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}