چطور زنگبار را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/3/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شاید دوست داشته باشید که زنگبار را با تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌هایش در ۲۴ ساعت بگردید، در این صورت به جای درستی آمده‌اید.

تور اروپا

نام زنگبار با کاخ‌های سلطان، سواحل شگفت‌انگیز و کوچه‌های پیچ در پیچی که به سمت بازارهای پر از ادویه امتداد می‌یابند پیوند خورده است. در واقع این مجمع‌الجزایر اقیانوس هند، در چند کیلومتری ساحل شرقی تانزانیا، هنوز هم بسیاری از شاخصه‌های خود را از زمانی که مرکز تجاری مهمی بود حفظ کرده و «شهرک سنگی» تاریخی آن به عنوان پایتخت سلطان عمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. طولانی‌ترین جزیره زنگبار، «اونگوجا» (Unguja) است که بیشترین جاذبه‌های فرهنگی را در خود جای داده و بسیاری از آن‌ها را می‌توانید در شهرک سنگی پیدا کنید. این ناحیه در سال ۲۰۰۰ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شد. در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای بازسازی و دادن جانی دوباره به سازه‌های اصلی شهر صورت گرفت. کاخ‌ها به موزه‌ها و مراکز فرهنگی تبدیل شدند و عمارت‌های بزرگ سواحیلی در هیئت رستوران و بوتیک‌ هتل‌ها جانی تازه یافتند. البته هنوز ساحل اینجا مناظر دلچسبش را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کند. آبی‌های دریا شما را مسحور خود خواهد کرد. اگر دوست دارید زنگبار را در ۲۴ ساعت بگردید، با راهنمای سفر ما همراه شوید.

صبح را در مزارع ادیه بگذرانید

یکی دیگر از جذابیت‌های شهر زنگبار مزارع کاشت گیاهان ادویه‌ای است. شما هم باید حتماً این تور هدایت شده در میان مزارع هل، جوز هندی، وانیل و میخک را تجربه کنید. هر کسی نمی‌داند که این ادویه‌جات دوست داشتنی از کجا می‌آیند. دانه‌های فلفل سیاه با بالا رفتن از درختی به ارتفاع بیش از ۳ متر و دارچین از پوسته داخلی درختی باریک به دست می‌آیند. بسیاری از تورهای گردشگری ادویه از ۱۵ دلار شروع می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در نزدیکی ویرانه‌های «کاخ ماروهوبی» (Maruhini) متعلق به سال ۱۸۸۲ نیز توقف کرده و حمام‌های ایرانی «کیدیچی» (Kidichi) را نیز که به سال ۱۸۵۰ بازمی‌گردند ببینید.

مزارع ادویه زنگبار

ناهار بخورید و در یکی سواحل بینظیر زنگبار قدم بزنید

رستوران «خانه ادویه‌ها» (House of Spices) در یک خانه قرن هجدهمی بازسازی شده قرار دارد و غذاهای اقیانوسی هند را با تأثیراتی از آشپزی ایتالیایی به مشتریان ارائه می‌کند. سالن غذاخوری یک تراس سرپوشیده است که زمانی برای خشک کردن ادویه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت تا بعد از آن برای صادرات آماده شوند. این سالن بسیار آرام و دلچسب بوده و با رنگ سبز و گیاهان زیبایش محیط جذابی را برای صرف ناهار برایتان فراهم می‌کند. شاید انتخاب یکی از سواحل کار راحتی نباشد زیرا گزینه‌های تماشایی زیادی را در زنگبار خواهید یافت. جذاب‌ترین سواحل شن سفید را می‌توانید در امتداد ضلع شرقی جزیره پیدا کنید. دهکده‌های «ماتموی» (Matemwe)، «پونگوی» (Pongwe) و «جامبیانی» (Jambiani) هم در همین حوالی هستند. اگر دنبال گزینه‌ای نزدیک‌تر به شهرک بودید، می‌توانید به سراغ ساحل «مانگاپوانی» (Mangapwani) بروید. این ساحل چند کیلومتر از شمال شهر را در بر گرفته است. اگر چه اکثر مردم تنها با یک حوله و لباس شنا به اینجا می‌آیند، می‌توانید از اتاق‌های روزانه، اتاق‌های تعویض لباس و رستوران کلوب ساحلی مانگاپوانی سِرِنا نیز بهره‌مند شوید.

سواحل زنگبار

در میان کوچه های شهر سنگی بگردید

پایین رفتن از کوچه‌های باریک شهرک سنگی در اواخر بعد از ظهر و عبور کردن از خانه‌های قدیمی و نور خفیف مغازه‌ها می‌تواند ساده‌ترین جذابیت شهر باشد. بسیاری از ساختمان‌ها به قرن نوزدهم بازمی‌گردند و شگفت انگیز‌ترین ویژگی آن‌ها درهای پر تزئینشان است. درهای زنگباری اغلب از ماهوگانی تراشیده شده و با فلز برنج تزئین می‌شوند. برخی دیگر نیز طرح‌های پر جزئیاتی مانند تاک و گل‌های نیلوفر دارند. یکی از خاص‌ترین درهایی که می‌توانید ببینید، در طلایی «خانه عجایب» (House of Wonders) خواهد بود. این در، ورودی قلعه قدیمی و مجموعه‌ای از درها در خیابان «بغانی» (Baghani) است. می‌توانید با ۴ دلار یک نقشه از شهرک سنگی تهیه کرده و اگر دوست داشتید یک اسموتی انبه یا نارگیل هم نوش جان کنید.

شهر سنگی زنگبار

در کاخ متونی از موسیقی معروف زنگبار لذت ببرید

ژانر موسیقی معروف جزیره، «طرب» نام دارد و تأثیراتی از موسیقی عربی، هندی و سواحیلی را ترکیب کرده و فرهنگ‌های متعددی که از زنگبار عبور کرده‌اند را منعکس می‌کند. این سبک زیبا اغلب با یک ارکستر کامل همراه شده و از دهه ۱۸۷۰ که در دربار سلطان اجرا می‌گردید در اینجا محبوب شد. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند در ویرانه‌های «کاخ متونی» (Mtoni Palace) که در قرن نوزدهم مورد استفاده سلطان بود از کنسرت‌های طرب لذت ببرند. این رویداد ۴۵ دلار هزینه داشته و شامل یک شام زنگباری خوشمزه هم می‌شوند.

کاخ متونی زنگبار

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}