سوغاتی های معروف رومانی

    نیلوفر عباسیان
    • نیلوفر عباسیان
    • 1397/4/20
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    رومانی سابقه‌ای تاریخی در صنایع دستی دارد و از تخم‌مرغ‌های رنگی هنرمندانه تا محصولات چوبی منبت‌کاری ظریف آن، علاقمندان به هنر را با انبوهی از سوغاتی‌های جذاب مواجه خواهد کرد.

    تور اروپا

    رومانی سرزمین قصه‌ها و سنت‌های پرشمار است و وقتی به آن‌جا سفر می‌کنید عشق و علاقه‌ی مردم به فرهنگ خود را متوجه خواهید شد. آن‌ها چه با تعارف یک ملاقه از غذای سنتی «پولنتا» (polenta) یا اجرای یک رقص سنتی برای شما فرهنگ خود را با افتخار نمایش می‌دهند و از اینکه شما چیزی از سوغاتی‌های اصیل رومانی را با خود هدیه ببرید استقبال می‌کنند. در این مطلب بهترین سوغاتی‌های رومانی که مردم به شما پیشنهاد می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

    ۱. تخم مرغ رنگی

    یکی از زیباترین سوغاتی‌های اصیل و سنتی رومانی تخم‌مرغ رنگی «بوکوینا» (Bucovina) است که در عید پاک تزئین آن رواج دارد. معمولاً تخم مرغ، اردک و غاز برای این کار انتخاب شده، خالی می‌شوند و پوششی از موم روی آن‌ها قرار می‌گیرد و با رنگ‌های طبیعی طرح‌هایی ظریف و جذاب روی آن‌ها ایجاد می‌کنند. دو مجموعه‌ی بزرگ از تخم‌مرغ‌های رنگی را هم می‌توانید در رومانی بیابید که یکی در روستای دیدنی «سیکاناستی» (Ciocanesti) قرار دارد که حتی خانه‌های آن هم همانند تخم‌ مرغ‌های رنگی نقاشی شده‌اند و دیگری «موزه‌ تخم‌ مرغ‌های تزئین شده» (Museum of Decorated Eggs) در «واما» (Vama) است که با بیش از هفت هزار تخم‌مرغ رنگی، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی جهان از این هنر دستی را در اختیار دارد.

    سوغات رومانی

    ۲. سرامیک سنتی

    وقتی به رومانی سفر می‌کنید از رستوران‌ها گرفته تا خانه‌های مردم، ظروف سرامیکی خوش نقش و نگار شما را مجذوب خود خواهد کرد. یکی از بهترین راه‌های یادآوری سفر به این کشور زیبا، سوغاتی بردن این سرامیک‌های نفیس از پارچ‌های روستایی تا بشقاب‌های تزئینی و فنجان‌ به منزل است. شهر «هورزو» (Horezu) مرکز سرامیک‌سازی رومانی شناخته می‌شود و در واقع سفالگری هورزو در لیست میراث ناملموس یونسکو قرار دارد و می‌توانید با سفری کوتاه به این شهر به بهترین مجموعه از سرامیک‌ها دست پیدا کنید.

    سوغات رومانی

    ۳. بلوز سنتی ایه

    بلوزهای سنتی «ایه» (ie) را در سراسر کشور بر تن زنان و مردان رومانی خواهید دید. این بلوز دستباف با طرح‌های فولکلور باستانی نقش زده شده و یک هدیه‌ی منحصر به فرد از فرهنگ و هنر رومانی هستند. در بین طرح‌های متنوع قدیمی یا جدید بلوزهای ایه بگردید و بلوز مورد علاقه خودتان را انتخاب کرده و همانند مردم رومانی با افتخار آن را به تن کنید.
    سوغات رومانی

    ۴. محصولات چوبی

    هنر خیره‌کننده‌ دیگر رومانی علاوه بر تخم‌مرغ رنگی‌، منبت‌کاری‌های استادانه و ظریف است. در سراسر این کشور اشیای چوبی منبت‌کاری زیبا با طرح‌های پیچیده به چشم می‌خورند. حتی در مکان‌های دیدنی مانند صومعه‌ها درهای منبت‌کاری شده نظرتان را جلب خواهد کرد. در سوغات فروشی‌ها می‌توانید انواع محصولات مانند قاشق، فلوت، قمقمه و دیگر لوازم چوبی را سوغاتی بخرید.

    سوغات رومانی

    ۵. سوغاتی هایی با تم دراکولا

    رومانی بهترین نقطه در جهان برای خریدن سوغاتی‌هایی با تم دراکولا معرفی می‌شود. «کنت دراکولا» (Count Dracula) با پوزخند بزرگ و دندان‌های خون‌آلود در همه جا آماده است تا به همراه شما به خانه بیاید و به طبقه‌ای در کتابخانه یا روی دیوار و یخچال راه پیدا کند. اگرچه رمان دراکولا را «برام استوکر» (Bram Stoker) نویسنده‌ی ایرلندی نوشته، اما چون از افسانه‌ای رومانیایی نشأت می‌گیرد مردم به شدت به آن علاقمند هستند و علاوه بر خرید انواع سوغاتی‌ها مانند مجسمه، مگنت، پوستر، ماگ، تی‌شرت و غیره می‌توانید به موزه‌ها، هتل‌ها و کافه‌های متعدد هم با تم دراکولا سر بزنید.

    سوغات رومانی

     ۶. شگونه فولکور چوبی

    شگونه‌های فولکلور رومانی که گفته می‌شود خوش‌اقبالی به همراه می‌آورند، به شکل آدمک‌های چوبی با لباس‌های سنتی مخصوص هر منطقه هستند. یکی از سنت‌های پرشمار رومانی، جشن «مارتیشور» (Mărțișor) در پیشواز بهار است که هر سال در اولین روز ماه مارس برپا شده و دوستان و اعضای خانواده شگونه‌های فولکلور و دستبندهای قرمز و سفید را بین هم رد و بدل می‌کنند. شگونه‌ها را به طناب سفید و قرمز وصل کرده و در محیط آویزان می‌کنند که نمادی از ورود بهار به شمار می‌آید.

    ۷. گوی برفی 

    خاطره بازدید از رومانی را در یک گوی برفی ذخیره کنید و با خود به خانه و روی میز کار ببرید. گوی‌ها تنوع زیادی دارند و درون آن‌ها اشکال مختلفی از جاذبه‌های رومانی مانند «قلعه برن» (Bran Castle) یا اسب‌سواری در «پوتکوآوا» (Potcoava) و رقص محلی طراحی شده است.

    سوغات رومانی

    ۸. شکلات و مربا

    مردم رومانی از طرفداران پروپاقرص شیرینی‌جات هستند. حتماً در سفرتان «پاپاناشی» (papanași) خوشمزه را امتحان کنید؛ دوناتی که با خامه و مربا روی آن بسیار وسوسه برانگیز به نظر می‌رسد اما نمی‌توان آن را سوغاتی برد! برای سوغاتی بردن از بین شیرینی‌جات رومانی می‌توانید شکلات‌های با تم «ترانسیلوانیا» (Transylvania) یا مربای گردوی تازه را انتخاب کنید. پخت مربای گردوی تازه از دستورهای سنتی رومانی است و نیاز به ساعت‌ها مارینینگ و جوشاندن با دقت و مهارت دارد.

    سوغات رومانی

    نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}