گالری بورگز؛ از موزه های اصلی رم

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/4/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

گالری بورگز، در شمار موزه‌های معروف و پرطرفدار شهر رم قرار دارد و از مجسمه‌های رومی گرفته تا نقاشی‌های باروک و رنسانس هنرمندان مشهور را دربرمی‌گیرد. اگر فقط برای بازدید از یک موزه در رم وقت دارید، این گالری و معماری بی‌نظیرش، بهترین گزینه برای شما به شمار می‎رود.

تور اروپا

«گالری بورگز» (Galleria Borghese) که آن را «بورگزه» نیز تلفظ می‌کنند، یکی از موزه های معروف رم به حساب می‌آید که در پارک زیبای «ویلا بورگزه» (Villa Borghese gardens) واقع شده است. این گالری هنری، زمانی از مجموعه‌ی خصوصی کاردینال ثروتمندی به نام «شیپیونه بورگزه» (Scipione Borghese) نگهداری می‌کرد؛ اما امروزه به موزه‌ای عمومی و یکی از مقاصد گردشگری اصلی شهر رم تبدیل شده است. گالری بورگز، شاهکارهایی از هنرمندان مطرحی همچون کاراواجو، رافائل و برنینی را دربرمی‌گیرد و شاید از «موزه‌های واتیکان» (Vatican Museums) کوچک‌تر باشد، اما همین موضوع باعث شده تا بازدید از 20 اتاق آن راحت‌تر و با مدیریت بهتری انجام شود.

گالری بورگزه در رم

کاردینال بورگزه به شدت به آثار هنری علاقه داشت و این ویلا و باغ‌های اطرافش را به این منظور تأسیس کرد تا هم جشن‌هایش را در آن برگزار کند و هم فرصتی باشد تا مجموعه‌ی بی‌نظیرش را به رخ دیگران بکشد. شاهزاده «کامیلو بورگزه» (Camillo Borghese) در اوایل قرن 19 میلادی با خواهر ناپلئون، یعنی «پائولین بناپارت» (Pauline Bonaparte) ازدواج کرد و می‌بایست حدود 500 اثر از این موزه را به ناپلئون اهدا می‌کرد که دو مورد از آثار با ارزش این گالری، یعنی «گلادياتور بورگزه» (Borghese Gladiator) و «هرمافرودیته‌ی خفته» (Sleeping Hermaphroditus) نیز میانشان بود و امروزه در موزه لوور در پاریس از آن‌ها نگهداری می‌شود.

گالری بورگز رم

ویلای کاردینال را در سال 1903 میلادی به گالری بورگز تبدیل کردند و به همراه باغ‌های آن بر روی مردم باز گذاشتند. پارک ویلا بورگزه، یکی از زیباترین پارک‌ها در رم به حساب می‌آید و یادتان باشد در راه برگشت، حتماً سری هم به آن بزنید. از آنجایی که فقط 360 نفر در هر سانس 2 ساعته می‌توانند وارد موزه شوند، گالری بورگز در مقایسه با موزه‌های واتیکان بسیار خلوت‌تر است که روزانه 30،000 نفر بازدیدکننده دارد. همچنین این گالری، یکی از بهترین مجموعه‌ی مجسمه و نقاشی در جهان را دارا می‌باشد و معماری ساختمان آن هم خودش جزو جاذبه‌های دیدنی آن به شمار می‌رود. از میان آثار معروف این موزه می‌توان به «مجسمه‌ی پائولین» از «کانووا» (Canova) اشاره کرد که همان تندیس خواهر ناپلئون است و به تنهایی ارزش دیدن دارد.

گالری بورگز در رم

بسیاری از آثار برنینی در گالری بورگز به نمایش گذاشته می‌شود که 3 مورد از معروف‌ترینِ آن‌ها نیز در این میان قرار دارند: مجسمه‌ی «آپولو و دافنه» (Apollo and Daphne)، «لاوریتا» (La Verità) و «فرار آینیاس از تروآ» (Aeneas, Anchises, and Ascanius) که آینیاس پس از سقوط تروا، پدر را به دوش گرفت و گریخت. بسیاری معتقدند که مجسمه‌ی آپولو و دافنه، برجسته‌ترین اثر این مجموعه به حساب می‎آید. این تندیس، لحظه‌ای را نشان می‌دهد که دافنه در حین فرار از دست آپولو، به یک درخت تبدیل می‌شود! اگر آهسته این مجسمه را دور بزنید، می‌توانید تغییر ماهیت دافنه و نبوغ برنینی را به چشم ببینید. مجسمه‌ی «داوود» او نیز در این موزه قرار گرفته و هرچند که شهرتش به اندازه‌ی تندیس داوود میکل‌آنژ نمی‌رسد، اما ارزش دیدن دارد.

گالری بورگز در رم

شیپیونه بورگزه، از طرفداران پر و پا قرص کاراواجو به شمار می‎رفت و امروزه آثار بی‌شماری از او را می‌توانید در این گالری پیدا کنید. کاراواجو از استادان سبک باروک بود و در پس زمینه‌های تاریک، از نور بسیار روشنی کمک می‌گرفت تا به بیشترین میزان تضاد و تأثیر در فضای نقاشی دست پیدا کند. از میان آثار معروف او می‌توان «ژروم قدیس در حال نوشتن» (Saint Jerome Writing) و «پسری با سبد میوه» (Boy with a Basket of Fruit) را نام برد. علاوه بر آن، آثار برجسته‌ی دیگری از هنرمندانی همچون «تیسین»، «روبنس»، «دومنیکینو»، «آنتونیو دا کورجو»، «گیدو رنی» و «پارمیجانینو» نیز در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود که هر کدام از آن‌‌ها، زیبایی خاص خود را دارند و در کنار یکدیگر باعث شده‌اند تا بورگز در شمار موزه‌های هنری پرطرفدار در ایتالیا قرار بگیرد. یادتان باشد حداقل نیم ساعت قبل از ساعت بلیتتان در گالری حاضر باشید و بهتر است بازدیدتان را ابتدا از طبقه‌ی بالا و نقاشی‌ها شروع کنید و زمانی که همه به سمت بالا می‌آیند، شما به طبقه‌ی اصلی برگردید تا زیاد در شلوغی گیر نیفتید.
گالری بورگز در رم

خرید بلیت برای گالری بورگز با موزه‌های دیگر کمی فرق دارد. از آنجایی که ظرفیت این مکان محدود است، بازدیدکنندگان می‌بایست بلیت خود را از قبل به صورت آنلاین یا تلفنی تهیه کنند. این بلیت‌ها، سانس‌های مختلفی را شامل می‌شوند و در تمامی آن‌ها، 2 ساعت فرصت دارید تا از آثار گالری دیدن کنید که با توجه به وسعت آن، برایتان کافی خواهد بود و بعد از آن هم می‌توانید زمانی را برای خرید در مغازه‌ی کوچ سوغات فروشی، خوردن قهوه و قدم زدن در باغ آن بگذرانید. این شیوه‌ی نوبت‌دهی باعث شده تا از شلوغی و ازدحام بی‌مورد در این موزه جلوگیری شود. گالری بورگز در روزهای دوشنبه تعطیل است و برای افراد پایین 18 سال رایگان می‌باشد. این موزه در اولین یکشنبه‌ی هر ماه نیز هزینه‌ای برای ورودی نمی‌گیرد؛ اما حتی در بازدیدهای رایگان هم باید از قبل برای خود جا رزرو کنید. همچنین از تورهای راهنمای موزه نیز می‌توانید کمک بگیرید.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}