دیدنی ترین خیابان های استانبول

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/4/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر بخواهید در ترکیه بازدیدی متفاوت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خیابان‌های معروفش رفته و در آن‌ها مشغول ماجراجویی شوید.

تور اروپا

وقتی دو واژه «خرید» و استانبول کنار هم قرار می‌گیرند، مردم معمولاً به بازار بزرگ و خیابان‌های هزارتویش فکر می‌کنند که هر چیز قابل تصوری از فرش گرفته تا ادویه‌جات را به مشتریان عرضه می‌کند. هر چند اگر به شلوغی بیش از حد بازار بزرگ سرپوشیده علاقه‌ای نداشته باشید، می‌توانید به سراغ سایر خیابان‌های جذاب شهر بروید. از مغازه‌های عتیقه‌فروشی تا مد درجه یک را در این میان خواهید یافت. برای آشنایی با خیابان‌های معروف استانبول با ما همراه باشید.

جهت مشاهده تورهای ترکیه آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/turkey/

خیابان استقلال

خیابان استقلال (İstiklal) از «میدان تکسیم» (Taksim) شروع شده و به سمت «تونل» (Tünel) امتداد می‌یابد. اینجا یکی از معروف‌ ترین خیابان‌ های خرید استانبول به شمار رفته و همیشه شلوغ است. هر برندی که تصورش را بکنید در این خیابان شعبه دارد. از برندهای ترک گرفته تا برندهای بین‌المللی را خواهید یافت. خیابان‌های فرعی منشعب شده از استقلال هم بسیار دیدنی هستند. حتماً به سراغ بازار روباز «بیوگلو بالیک» (Beyoğlu Balık Pazarı) بروید تا از غذاهای هیجان انگیزش امتحان کنید. اگر خسته شدید، سوار تراموای قرمز قدیمی شده و خیابان را با آن بالا و پایین کنید.

خیابان های استانبول

خیابان بغداد

«خیابان باگدات» (Bagdat) یا همان «خیابان بغداد» در قسمت آسیایی استانبول واقع شده و خواهر مسکونی‌تر و ساکت‌تر قسمت اروپایی‌اش به شمار می‌رود؛ اما مطمئن باشید که به اندازه کافی موقعیت برای خرید انتظارتان را می‌کشد که سوار کشتی مسافربری شده و به سراغش بروید. خیابان بغداد، خیابان خرید اصلی این قسمت از شهر بوده و آخر هفته‌ها ساکنین را می‌بینید که به سراغ کافه‌های بی‌شمار و مغازه‌هایش می‌روند. دریا هم تا این خیابان فاصله زیادی ندارد و می‌توانید پیاده تا لب آب بروید. همانطور که از بالا به پایین خیابان نزدیک می‌شوید احتمالاً متوجه تغییر محصولات از لوکس به اقتصادی خواهید شد. با این حساب می‌توان ادعا کرد که برای هر کسی چیزی وجود دارد.

مراکز خرید ارزان استانبول

عبدی ایپکچی

«عبدی ایپکچی» (Abdi İpekçi) در محله‌ای قرار دارد که به لوکس بودن شهرت دارد. در این خیابان می‌توانید هر چیزی از برند پرادا تا لویی ویتون را پیدا کنید. اینجا برندهای لوکس درجه یک ترکیه را به گردشگران پیشنهاد می‌کند. اگر در قسمت اقتصادی‌تر طیف گردشگران قرار دارید، می‌توانید به جای عبدی ایپکچی به سراغ «تشویکیه» (Teşvikiye) بروید تا با برندهایی با قیمت مناسب‌تر مانند «زارا» یا «ماسیمو دوتی» سر خود را گرم کنید.

خیابان های استانبول

خیابان دیوان

«خیابان دیوان» (Divan Road) از ایاصوفیه آغاز شده و تا میدان «بایزید» (Beyazit) امتداد دارد. در دوران بیزانس این جاده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. «هیپودروم» (Hippodrome)، «مسجد آبی»، «مسجد بایزید» و بازار بزرگ، برخی از جاذبه‌هایی هستند که در این خیابان و حوالی‌اش انتظار شما را می‌کشند. کافه‌های توریستی بی‌شمار، رستوران‌های عالی و مغازه‌های گوناگونی هم در امتدادش خواهید یافت.

خیابان های استانبول

خیابان بانکلار

«خیابان بانکلار» (Bankalar) در محله تاریخی «گالاتا» (Galata) واقع شده است و در گذشته مرکز مالی امپراطوری عثمانی به شمار می‌رفت. این خیابان به خاطر حضور موسسه‌های بانکی و مالی و شرکت‌های بیمه شهرت داشت. ساختمان‌های معاملات بورس و بانک مرکزی هم در اینجا بودند و امروزه توسط اداره‌های بانکی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. «پله‌های کاموندو» (Camondo Steps) یک پلکان معروف قدیمی که به سبک نئو باروک و آرنوو طراحی شده هم در این خیابان قرار دارد. بانکلار تا دهه ۱۹۹۰ منطقه مالی اصلی استانبول باقی ماند ولی بعد از آن در این زمینه رو به افول گذاشت.

خیابان های استانبول

خیابان بویوک دره

«بویوک دره» (Büyükdere) خیابانی بزرگ است که در قسمت اروپایی استانبول امتداد دارد. این خیابان ۱۴ کیلومتر طول داشته و نامش را از یکی از محله‌های منطقه «سریار» (Sarıyer) گرفته‌اند. ۹ ایستگاه مترو در طول‌ آن وجود دارد که دسترسی شما را بسیار راحت خواهد کرد. مراکز خرید، هتل‌های لوکس، شعبات مرکزی بانک‌ها و برج‌های بی‌شماری را هم در امتدادش خواهید دید. می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین مسیرهای مالی، تجاری و زندگی اجتماعی استانبول نامید.

خیابان های استانبول

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}