راهنمای روش های حمل و نقل در ترکیه

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/5/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر دوست دارید درباره وسایل نقلیه عمومی ترکیه بیشتر بدانید یا مسافر این کشور هستید، این مقاله راهنمای روش‌های حمل و نقل در ترکیه را به شما توضیح می‌دهد.

تور اروپا

سواحل زیبا، تاریخ شگفت انگیز و مناظر بی‌همتا، ترکیه را جزو برترین مقاصد گردشگری برای مسافران کنجکاو قرار می‌دهند. خوشبختانه گردش کردن در این کشور زیبا بسیار راحت و ارزان است. در این راهنما شما را با سیستم حمل و نقل ترکیه آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی بین جاذبه‌های حرکت کنید.

جهت مشاهده تورهای استانبول آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/istanbul/

پروازهای داخلی

پروازهای داخلی در ترکیه وسیع و متنوع هستند. در این میان ترکیش ایرلاین توانسته به خاطر راحتی و امکاناتش محبوبیت زیادی کسب کند. هر چند باید توجه داشته باشید که این ایرلاین از سایر خطوط هوایی ملی مانند «پگاسوس»، «اطلس ایر» یا «انور ایر» (Onur Air) گران‌تر است. بدون در نظر گرفتن اینکه کدام شرکت را انتخاب می‌کنید، پیدا کردن بلیط نسبتاً ارزان از استانبول به سایر شهرهای بزرگ کشور کاری راحت خواهد بود. اگر می‌خواهید پروازی ارزان‌تر پیدا کنید، به جای فرودگاه بین‌ المللی آتاترک به سراغ «فرودگاه سابیها گوکجن» (Sabiha Gokcen) بروید زیرا همیشه قیمت‌هایی پایین‌تر ارائه می‌کند.

ترکیش ایرلاین

اتوبوس

اتوبوس‌ها به خاطر پروازهای اقتصادی محبوبیت خود را از دست داده‌اند اما هنوز هم قابل اطمینان، راحت و ارزان هستند. شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی با قیمت‌های نزدیک به هم و طیف کیفیتی متنوع، به صورت روزانه به شهرهای مختلف سفر می‌کنند. برنامه اتوبوس‌ها و رزرواسیون آن‌ها را می‌توانید از سایت‌های مربوطه پیدا کنید. هر شهر یا شهرک یک ایستگاه اتوبوس مرکزی با مینی‌بوس و تاکسی‌هایی که انتظار مسافران را می‌کشند دارد.

حمل و نقل در ترکیه

قطار

اگر چه قطار به اندازه موارد قبلی محبوبیت ندارد، اما شبکه خوبی از قطارها هنوز هم فعالیت می‌کنند و شمال، شرق، غرب و نواحی جنوبی را به هم پیوند می‌دهند. تنها قطار سریع‌السیر بین آنکارا، قونیه، استانبول و «اسکی‌سهیر» (Eskisehir) حرکت می‌کند. فاصله بین آنکارا و استانبول با این قطارها چیزی حدود ۴ ساعت خواهد بود. معروف‌ترین مسیر قطار «دوگو اکسپرسی» (Dogu Ekspresi) بوده و بین آنکارا و «کارس» (Kars) مسافربری می‌کند. اگر دوست دارید در میان راه به تماشای مناظر زیبای کوهستان بنشینید، گرم‌ترین کت خود را پوشیده و در زمستان سوار این قطارها شوید.

حمل و نقل در ترکیه

خودرو

جاده‌ها در ترکیه به خوبی به هم ارتباط داشته و به خوبی نگهداری می‌شوند. به ویژه در غرب کشور این مقوله بیشتر به چشم می‌خورد. اجاره کردن یک ماشین کاری بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید در یکی از شرکت‌های بین‌المللی اجاره ماشین این کار را انجام دهید. حجم ترافیک بین شهرها به ویژه در زمان تعطیلات زیاد شده و تعداد تصادفات جاده‌ای در این زمان افزایش می‌یابد، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای اول یا آخر تعطیلات عمومی از این روش خودداری کنید.

کشتی و قایق

برای آنکه سفرتان را کوتاه‌تر ولی هیجان انگیزتر کنید، می‌توانید در غرب ترکیه با کشتی‌ها و قایق‌ها به مقصد مد نظرتان بروید. اگر به سراغ دریای مدیترانه یا اژه می‌روید، سوار یکی از کشتی‌های مسافربری استانبول به سمت باندیرما شده و با یک سفر دو ساعته زیبایی آن‌ها را تماشا کنید. می‌توانید از شهرهای ساحلی ترکیه به دیدن یونان هم بروید.حمل و نقل در ترکیه

مینی بوس و تاکسی های عمومی

اکثر مردم ترکیه با مینی‌بوس‌ها یا تاکسی‌های عمومی که «دولموس» (dolmus) نام دارند سفر می‌کنند که هر دو قیمتی مناسب داشته و در زمان اندکی می‌رسند. این وسایل نقلیه عمومی مسیری مشخص داشته و هر جای آن برای پیاده یا سوار کردن مسافر توقف می‌کنند. احتمالاً این روش خیلی به اندازه روش‌های قبلی راحت نیست اما می‌توانید در زمان اندک و با کمترین قیمت به مقصدتان برسید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً پول خرد با خودتان داشته باشید.حمل و نقل در ترکیه

تاکسی های زرد

اگرچه تاکسی‌های زرد به مراتب گران‌تر هستند، ولی مردم محلی زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنند. گرفتن این تاکسی‌ها در هر خیابان اصلی استانبول کاری ساده است. هر چند شهرهای کوچک‌تر نیازمند استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص یا صرف زمانی بیشتر هستند. برخی از این رانندگان سر توریست‌ها را کلاه می‌گذارند. پس حتماً حواستان باشد. همچنین پول نقد با خود همراه داشته باشید زیرا آن‌ها کارت اعتباری قبول نمی‌کنند.حمل و نقل در ترکیه

اپلیکیشن‌های حمل و نقل

اگر چه این اپلیکیشن‌ها به طور فراگیر در کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما شهرهای بزرگ مانند استانبول، ازمیر یا آنکارا اپلیکیشن‌های زیادی دارند که زندگی را برای همه راحت‌تر کرده‌اند. این اَپ‌ها عبارت هستند از:

- «بی تاکسی» (Bi Taksi) به شما امکان پیدا کردن تاکسی‌های نزدیکتان را می‌دهد و همچنین می‌توانید به وسیله کارت اعتباری یا پول نقد کرایه را بپردازید. استفاده از این اپلیکیشن جلوی هر گونه سو استفاده راننده را می‌گیرد.

- «اوبر» (Uber) اگر چه به لحاظ قانونی بودن هنوز هم در ترکیه مورد بحث است، اما می‌توانید به راحتی از آن در استانبول استفاده کنید. در صورتی که پلیس شما را به خاطر استفاده از آن جریمه کند، شرکت هزینه را به شما باز می‌گرداند.

- «یاندکس» (Yandex) برای کسانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند بهتر از نقشه گوگل عمل کرده و می‌توانید بسته به میزان ترافیک مسیرتان را تغییر دهید و در زمان صرفه جویی کنید.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}