حوضچه های طبیعی آبگرم پاموکله در ترکیه

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

حوضچه‌های سنگی شهر «پاموکله» (Pamukkale) یکی از مهم‌ترین شگفتی‌های طبیعی ترکیه هستند که هرگز در حیرت‌زده کردن بازدیدکنندگان ناموفق نبوده‌اند. این حوضچه‌های سفید و شهر باستانی نزدیکشان جزو دیدنی‌های مهم محسوب شده و بد نیست درباره چگونگی شکل گرفتنش اندکی بدانید تا بازدیدتان پربارتر باشد.

تور اروپا

پاموکله که به «قلعه سفید» ترجمه می‌شود، یکی از نمایش‌های واقعی طبیعت بوده و از حوضچه‌های سنگ رسوبی سفید «تراورتن» (Travertine) با آب گرمی به رنگ آبی روشن زیبا تشکیل شده است. مهم نیست در چه ساعتی از شبانه‌روز به دیدن اینجا بیایید، زیرا همیشه با رنگ‌های متغیرش منظره‌ای خیره‌کننده داشته و نمونه‌ای شگفت‌انگیز از تعاملات خارق‌العاده طبیعت است. این حوضچه‌های طبقه‌ای تراورتن، قرن‌ها پیش به دلیل کلسیم کربنات بالای آبی که از چشمه‌های آبگرم جاری می‌شد شکل گرفتند. این دیوار‌ها که زمانی نرم بودند با گذشت زمان کم‌کم به حالت سخت درآمده و نهایتاً به تراورتن تبدیل شدند. به همین علت به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود از بازدید برخی نقاط این ناحیه که تراس‌ها در مراحل اولیه شکل‌گیری هستند پرهیز کنند. به لحاظ جغرافیایی پاموکله از ۱۷ چشمه آبگرم تشکیل شده که دمایی بین ۳۵ تا ۱۰۰ درجه دارند. بعد از گذشتن از مرز حدود ۳۲۰ متر از سرچشمه، آبگرم‌هایی که از کلسیم کربنات اشباع هستند، در محیط اطراف رسوب می‌کنند و به مرور زمان این کلسیم کربنات که ابتدا حالتی ژله‌ای دارد، به تراورتن سخت تبدیل می‌شود.

حوضچه های پاموکله در ترکیه

جدای از این حوضچه‌های طبقه‌ای طبیعی، شهرک آبگرم هلنیستی «هیراپولیس» (Hierapolis) دلیل بعدی اهمیت بازدید از این نقطه از استان «دنیزلی» (Denizli) در ترکیه است. این شهر که در انتهای قرن دوم قبل از میلاد تأسیس شد، بقایایی از گورستان‌ها، طاق‌ها، معابد و حمام‌های یونانی-رومی را در بر می‌گیرد. در این ناحیه بود که اثرات درمانی آبگرم‌ها به کار گرفته شد و استخرها و حوضچه‌های آبگرم زیادی را ساختند. امروزه بازدیدکنندگان هنوز هم می‌توانند در آب‌های گرم و معدنی هیراپولیس شنا کنند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های تاریخی شهر یعنی آمفی‌تئاتر رومی را هم ببینید. این آمفی‌تئاتر در روزهای طلایی خود بیش از ۱۲۰۰۰ نفر را میزبانی می‌کرد.
هیراپولیس در ترکیه

قطعاً با این‌همه افسونگری، پاموکله از نقاط توریستی محبوب است. این یعنی می‌تواند در زمانی که می‌خواهید مناظر زیبایش را تماشا کنید حسابی شلوغ شود. برای جلوگیری از روبرو شدن با این شلوغی پیشنهاد می‌کنیم یک شب را در دهکده پاموکله سپری کنید و صبح زود قبل از آنکه گردشگران به آنجا برسند به دیدن زیبایی‌هایش بروید. البته یک راه دیگر برای این مسئله سفر کردن در زمستان خواهد بود. در این زمان می‌توانید زیر نور دلچسب آفتاب استراحت کنید و از زیبایی‌ها لذت ببرید. هر چند به خاطر سرما نمی‌توانید از شنا کردن در یکی از چندین استخر آن تجربه‌ای عالی بسازید. پاموکله جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.حوضچه های پاموکله در ترکیه

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}