سوغاتی های شهر کلن

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/6/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر کلن در آلمان بیش از ۱۱۰۰ سال است که از گردشگران مختلف میزبانی می‌کند که شمار زیادی از آن‌ها به دیدن کلیسای جامع کلن و تابوت سه مغ مقدس می‌روند.

تور اروپا

از سفر به این شهر پر جاذبه نمی‌توان دست خالی برگشت و حتماً دلتان خواهد خواست بهترین سوغاتی‌ های آلمان را خریداری کنید. مغازه‌هایی که در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورند سوغاتی‌های معمول مثل مگنت یخچال و جاکلیدی به شکل کلیسای جامع و نشان شهر را می‌فروشند اما در این مطلب مکان‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که سوغاتی‌های بومی به یاد ماندنی را در آن‌جا پیدا کنید و با خود ببرید.

۱. قهوه شمونگ

یک هدیه‌ی ساده و دلپذیر از کلن، قهوه خواهد بود. اگر از عاشقان قهوه هستید یا در اطرافتان چنین آدمی را سراغ دارید، به قدیمی‌ترین فروشگاه قهوه در کلن به نام «شمونگ» (Schamong) بروید. این فروشگاه در سال ۱۹۴۹ بازگشایی شد و از آن زمان قهوه با کیفیت عالی به مردم عرضه می‌کند. این فروشگاه را در محله‌ی هنری «اهرنفلد» (Ehrenfeld) می‌توانید بیابید.
سوغات کلن

۲. دام وافل

وافل‌‌هایی به شکل یک کلیسا در «کافه ریز» (Café Riese) در میان مردم شهر بسیار محبوب هستند. این وافل که محلی‌ها به آن «دام‌وافل» (Domwaffel) می‌گویند را می‌توانید همانجا تازه میل کرده یا برای دوستانتان به خانه ببرید. کافه ریز شیرینی‌جات خوشمزه‌ی دیگر مانند کیک و بستنی هم دارد که نمی‌توان به عنوان سوغاتی به همراه برد.
سوغات کلن

۳. خردل

آلمانی‌ها عاشق خردل هستند و یکی از قدیمی‌ترین آسیاب‌های خردل را در وسط شهر کلن خواهید دید. در این نقطه شما می‌توانید آسیابان را حین کار تماشا کنید که با دستگاهی با دویست سال قدمت خردل شما را آماده می‌کند و تحویل می‌دهد.

سوغات کلن

۴. مربا

مربای زردآلو همراه با پسته و مرباهای متنوع دیگر کلن را در لیست سوغاتی‌های خود قرار دهید. سپس به خانه‌ی مربا یا «مارملادن هاوس» (Marmeladen Haus) بروید که تنوع مرباهای خوشمزه‌ی خانگی آن هوش از سرتان می‌برد و انتخاب را دشوار می‌سازد.

سوغات کلن

۵. اشیای کریسمسی

اگر در ماه دسامبر به کلن سفر کرده باشید می‌توانید از بازارهای کریسمس جذاب این شهر سوغاتی‌های رنگارنگ خریداری کنید. در ایام کریسمس این بازارها جلوه‌ی شهر را دو چندان می‌کنند و در غرفه‌های متعدد اشیای تزئینی ریز و درشت مانند چراغ‌های ستاره‌ای که مردم کلن به پنجره‌های خود می‌آویزند، جوراب‌های دست‌دوز و شیرینی‌های کریسمسی به فروش می‌رسند.

سوغات کلن

۶. عطر مخصوص

عطر همیشه یک هدیه و سوغاتی خوب به شمار می‌آید به خصوص اینکه نام شهر را هم با خود داشته باشد و با ماندگاری بالا باعث شود با هر بار استفاده از آن، به یاد خاطرات خوش سفر بیفتید. دو عطر مخصوص از شهر کلن «کلنیش وسر نامبر ۴۷۱۱» (Kölnische Wasser No. 4711) و «فرینا» (Farina) هستند. عطر معروف به «۴۷۱۱» را به راحتی در سوغات فروشی‌ها می‌توانید بیابید اما برای خرید عطر فرینا باید به فروشگاه موزه در محله قدیمی بروید.

سوغات کلن

۷. کارت پستال

این مورد از لیست سوغاتی‌های شهر کلن به کارت پستال‌های معمول در سوغات فروشی‌های هرجای دیگر اختصاص ندارد. برعکس کارت پستال‌هایی که در کلن می‌یابید بسیار خلاقانه همراه با اصطلاحات رایج شهر، هنرهای خیابانی و عکاسی‌های مدرن از جاذبه‌های شهر خواهند بود که ارزش یادگاری بردن را خواهد داشت. این کارت پستال‌ها را در فروشگاه‌های کوچک «پاپلیتو» (papelito) یا «در تاشنبوخلادن» (der Taschenbuchladen) می‌توانید بیابید.

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}