سوغاتی های اصیل اسکاتلند

    نیلوفر عباسیان
    • نیلوفر عباسیان
    • 1397/5/16
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    محبوبیت اقلام اسکاتلندی از مرزهای آن فراتر رفته و تم اسکاتلندی در فرهنگ و نماهای مختلفی تا در هالیوود به چشم می‌خورد.

    تور اروپا

    اسکاتلند طیف فرهنگی گسترده‌ای دارد و از نظر تاریخی، موسیقی، مد و لباس، صنایع دستی و غیره پربار ارزیابی می‌شود. برخی از سوغاتی‌های فوق‌العاده‌ی اسکاتلند را شاید نتوانید در کاغذ کادو بپیچید یا در جعبه هدیه قرار دهید اما همانند «هاگیز» (haggis) می‌توانید بخورید و لذت ببرید. در این مطلب تعدادی از بهترین سوغاتی‌های اسکاتلند را به شما معرفی می‌کنیم.

    ۱. مجسمه بابی گری فرایرز

    هیچ چیز مانع عشق بین یک فرد و سگش نمی‌شود. «بابی گری‌فرایرز» (Greyfriars Bobby) سگی است متعلق به قرن نوزدهم که وفاداریش را به مردم ادینبورگ ثابت کرد و قصه‌ی او دهان به دهان نقل شد. این سگ از نژاد «اسکای تریر» (Skye terrier) بعد از مرگ صاحبش تا ۱۴ سال از قبر او محافظت می‌کرد. گری فرایرز را شهروند ادینبورگ می‌شماردند و جایزه‌ی «آزادی شهر» (Freedom of The City) را برای آن به ارمغان آورد. اکنون مجسمه‌ی بابی در شهر نصب شده و کلابی به یاد او ایجاد کرده‌اند. کتاب، اشیای تزئینی، ماگ و اسباب بازی‌ با طرح بابی را می‌توانید سوغاتی بخرید و با خود از اسکاتلند ببرید.

    سوغات اسکاتلند

    ۲. دامن کیلت

    «کیلت» (kilt) دامن مردانه اسکاتلندی است که یکی از معروف‌ترین جامه‌های سنتی دنیا شناخته می‌شود و یک سوغاتی اصیل و ویژه از اسکاتلند خواهد بود. مردم راحتی، شیک بودن و سبک توأم با اصالت و میراث تاریخی کیلت را دوست دارند. این دامن تا روی زانو می‌آید و پشت آن پلیسه‌دار است. کیلت در قرن شانزدهم در مناطق «اسکاتیش هایلندز» (Scottish Highlands) ابداع شد و اغلب به عنوان لباس ملی اسکاتلند شناخته می‌شود. شما می‌توانید طرح مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پارچه تارتان را به پیش یک کیلت‌دوز اسکاتلندی ماهر ببرید تا لباسی عالی برای شما تهیه کند.

    سوغات اسکاتلند - دامن کیلت

    ۳. کاسه کوییش

    کاسه‌ی نوشیدنی کوچک به نام «کوییش» (Quaich) از ظروف قدیمی اسکاتلند محسوب می‌شود که هدیه‌ای عالی برای مناسبت‌ها مانند ازدواج، مراسم تعمید، تولد یا سالگرد ازدواج خواهد بود. همچنین به وفور از کوییش به عنوان جایزه در مسابقه گلف و دیگر رویدادهای ورزشی استفاده می‌کنند. کوییش را معمولاً از چوب می‌سازند اما می‌توانید آن را از جنس سنگ، پیوتر، نقره یا شاخ حیوانات هم ببینید. کف برخی از آن‌ها را از شیشه می‌سازند که این مزیت را داراست که شخص در حین نوشیدن می‌تواند افراد دیگر را هم نگاه کند.
    سوغات اسکاتلند

    ۴. زیورآلات با هتر

    مجموعه‌ی منحصر به فرد «زیورآلات هتر جمز» هدیه‌ای ارزشمند برای شخص خاص زندگی شما خواهد بود. سنگ این زیورآلات از ساقه‌ی گیاه «خلنگ» (Heather) که بومی اسکاتلند است و با گل‌های ریز بنفشش شناخته می‌شود، ساخته شده و یک قطعه از آن بخشی از مناطق هایلندز را برای شما به همراه می‌آورد. هر قطعه از آن طرح و رنگ خاص خود را دارد که با رنگ‌های طبیعی این کار صورت می‌پذیرد و در نهایت در جعبه‌های هدیه‌ی جذابی به شما عرضه می‌شود.

    سوغات اسکاتلند

    ۵. شال تارتان

    شال طرح شطرنجی یا «تارتان» (tartan) را چه در هماهنگی با استایل و چه به خاطر گرم شدن استفاده کنید، به ظاهر شما جلوه‌ای دو چندان خواهد بخشید. این اکسسوری فوق‌العاده برای مردان و زنان مناسب و باعث افتخار اسکاتلندی‌هاست. این شال‌ها را می‌توانید از جنس پشم، ابریشم یا کشمیر بیابید که با حالت نرم و کرکی خود احساس خوشایندی برای شما خواهند داشت. طول شال تارتان زیاد است و به شما این امکان را می‌دهد که آن را به اشکال مختلفی بپیچید و سبک‌های متنوعی خلق کنید.

    سوغات اسکاتلند

    ۶. چای اسکاتلندی

    از قرن شانزدهم که با ورود چای به این کشور، وابستگی مردم به آن آغاز شد. امروزه «اسکاتیش برکفست تی» (Scottish Breakfast Tea) و «اسکاتیش بلند» (Scottish Blend) دو برند محبوب چای اسکاتلندی هستند. اولی تماماً از چای سیاه با رایحه‌ای نمناک تشکیل می‌شود و اغلب همراه با شکر و شیر آن را می‌نوشند. هر دوی این چای‌ها به دلیل استفاده از آب گوارای اسکاتلند معروف شده‌اند. گذشته از آن هر چای اسکاتلندی طعم و عطر خاص خود را دارد و هدیه‌ای فوق‌العاده برای عاشقان این نوشیدنی دلچسب خواهد بود.

    سوغات اسکاتلند

    ۷. عسل گیاه هتر اسکاتلندی

    «عسل هتر اسکاتلندی» (Scottish Heather Honey) برند مرغوب تولید عسل است که از مناطق هایلندز تهیه می‌شود و طعم عالی آن خانواده و دوستان شما را خوشحال خواهد کرد. طعم منحصر به فرد و قوی این عسل، آن را بین سرآشپزها و عسل‌شناسان معروف ساخته است. این عسل با طعم کاراملی، بافت ژله‌ای و ضخیم و طعم شیرین و طبیعی معرفی می‌شود. شهد این عسل از دو نوع خلنگ به نام‌های «بل هتر» (Bell Heather) و «لینگ هتر» (Ling Heather) جمع‌آوری شده و مقادیر زیادی آهن و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را داراست. این عسل شفاف نیست و رنگ آن از قرمز نارنجی تا طلایی تیره دیده می‌شود.

    سوغات اسکاتلند

    نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}