ساختمان شهرداری پاریس

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/5/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ساختمان شهرداری پاریس، ساختمان نئوکلاسیک باشکوهی است که در میدانی با همین نام واقع شده و یکی از مراکز سیاسی اصلی پاریس در طول تاریخ به حساب می‌آید.

تور اروپا

«ساختمان شهرداری پاریس» (Hôtel de Ville) که آن را با نام «تالار شهر» نیز می‌شناسند، مرکز سیاسی شهر به شمار می‌رود و حوادث تاریخی گوناگونی را پشت سر گذاشته است. اما برای آگاهی از علت و چگونگی ساخت این بنا، شاید بهتر باشد تاریخچه‌ی آن را از ابتدا بررسی کنیم. تاجران شهر پاریس در سال 1141 میلادی، «بندر گرِو» (Port de Grève) را تأسیس کردند تا فشار از بنادر دیگر شهر برداشته شود. میدان نزدیک این بندر را نیز با نام «میدان گرِو» می‌شناختند که از سال 1310 به بعد از آن برای برگزاری محاکمه‌ی مجرمان، اعدام یا سوزاندن آن‌ها استفاده می‌شد.

دانستن این موضوع تا این بخش از داستان کفایت می‌کند و بعد از آن باید به سال 1246میلادی برویم که صنف تجار پاریسی، عضو ارشد انجمن محل را به عنوان نماینده‌ی خود در حضور شاه انتخاب کردند و اینگونه بود که اولین شهرداری در پاریس ایجاد شد. البته هیچ ساختمان شهرداری تا قبل از سال 1357 در شهر وجود نداشت؛ تا اینکه یکی از تاجران که از اعضای شورای شهر نیز بود، خانه‌ای را در نزدیکی میدان گرِو خرید. این ساختمان 2 طبقه، 2 برج و چندین ردیف ستون داشت و ابتدا با نام «خانه‌ی ستون‌ها» (House of Pillars) شناخته می‌شد و از آن برای برگزاری جلسات شورای شهر استفاده می‌کردند.ساختمان شهرداری پاریس

در نهایت، پادشاه «فرانسوای اول» در سال 1553 میلادی تصمیم گرفت تا جداگانه مکانی که در شأن پاریس باشد را تأسیس کند و به ساختمان شهرداری اختصاص بدهد. بنابراین اولین تالار شهر را به سبک معماری رنسانس طراحی کردند و ساخت آن به طور کامل در سال 1628 به پایان رسید. آخرین اجرای اعدام در میدان گرِو در سال 1830 میلادی برگزار شد و سپس نام آن را به «میدان شهرداری» تغییر دادند. در دوران کُمون پاریس و سال 1871 میلادی، انجمنی انقلابی به مدت چند ماه در این مکان زندگی می‌کردند و وقتی شکست خود را علنی دیدند، ساختمان شهرداری و اسناد و مدارک مهم شهر را به آتش کشیدند. دولت کمی بعد از شکست دادن کمون پاریس، مسابقه‌ای برای بازسازی این بنا برگزار کرد که «ادوارد دپرت» (Édouard Deperthes) و «تئودور بالو» (Théodore Ballu) پیشنهاد دادند از همان سبک قدیمی و اولیه‌اش برای نوسازی ساختمان استفاده کنند و مسابقه را بردند.ساختمان شهرداری پاریس

ساخت بنای جدید ساختمان شهرداری در سال 1873 میلادی شروع شد و 9 سال بعد به پایان رسید و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. برای دکور این بنا از 108 مجسمه کمک گرفته شده که هر کدام، افراد مشهور پاریسی را به نمایش می‌گذارند. 30 مجسمه‌ی دیگر آن نیز شهرهای کشور فرانسه را نشان می‌دهند. ساعت برج مرکزی آن هم با مجسمه‌هایی احاطه شده که نمادی از رود سن، شهر پاریس، تحصیلات و اشتغال هستند. نمای داخلی ساختمان نیز به طرز باشکوه و مجللی تزئین شده است که از این میان می‌توان به راه‌پله‌ی بزرگ، سقف‌ها و دیوارهای نقاشی شده، پنجره‌های رنگی و چلچراغ‌های بی‌شمار آن اشاره کرد. «بارون اوسمان» (Baron Haussmann) طبق پروژه‌ی نوسازی پاریس، وسعت میدان شهرداری، یعنی جایی که ساختمان شهرداری در آن واقع شده را گسترش داد و این میدان بزرگ از سال 1982 میلادی به پیاده‌روها اختصاص پیدا کرد که فاصله‌ی کمی تا رود سن و کلیسای نوتردام دارد.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}