آب و هوای اسپانیا بر اساس فصل و ماه

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای بسیاری از مردم دلیل اصلی سفر به اسپانیا آب و هوای آن است. مردم اروپای شمالی برای استراحت در سواحل معروف اسپانیا به سمت آن سرازیر می‌شوند که در تمام روز آفتاب دارند؛ اما آب و هوای اسپانیا همیشه هم انقدر ساده نیست. یکی از بزرگ‌ترین افسانه‌های غیر واقعی راجع به اسپانیا آب و هوای همیشه خوب آن است.

تور اروپا

شاید به طور رسمی فصل‌ها در اسپانیا هم به سه ماه مساوی تقسیم شوند اما در واقعیت همیشه هم این تقسیمات مساوی نیستند. در زمستان‌ها شرایط بسیار متغیر خواهد بود. معمولاً هوا خشک است اما در شمال غرب معمولاً آفتاب و سرما را در کنار هم تجربه خواهید کرد. به همین علت می‌توان اسپانیا را یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سپری کردن زمستان دانست اما با این وجود باز هم نباید انتظار آب و هوای آفتاب گرفتن را داشته باشید. بهار اسپانیا فصل افت گردشگری به حساب آمده و زمان مناسبی برای بازدید است. در جنوب کشور می‌توانید خود را برای آفتاب گرفتن و شنا آماده کنید. این وضعیت با نزدیک شدن به تابستان تشدید هم می‌شود. در تابستان تمام کشور گرما را تجربه می‌کند و پاییز در اینجا نسبتاً طولانی‌تر از کشورهای دیگر است که همین امر سبب ایجاد موقعیتی برای سفرهای ساحلی تا دیرترین حالت ممکن یعنی اکتبر می‌شود. اسپانیا در تابستان معمولاً آفتابی است و به ویژه در جنوب کشور این آب و هوا بیشتر به چشم می‌خورد. هر چند باز هم نمی‌توان این وضعیت را تضمین کرد. البته بد نیست بدانید که در ماه‌های جولای و آگوست در برخی شهرها هوا می‌تواند بسیار گرم و آزار دهنده شود. در این راهنما اطلاعاتی مفید و کاربردی بر اساس ماه، درباره آب و هوای اسپانیا در اختیارتان خواهیم گذاشت.

اسپانیا

ژانویه

در ژانویه اکثر نواحی اسپانیا سرد است و می‌توانید به سراغ تفریحات زمستانی مانند اسکی بروید. قطعاً این ماه برای سفر به اسپانیا برای آفتاب گرفتن مناسب نیست و باید انتظار بارش باران را داشته باشید. البته هوا خیلی هم قابل پیش بینی نیست و ممکن است یک سال ژانویه‌ای سرد و گزنده و سال بعد آب و هوایی متعادل‌تر داشته باشید. معمولاً متوسط دمای هوا در این ماه بین صفر تا یازده درجه است.

فوریه

فوریه ماه افت گردشگری در اسپانیا محسوب می‌شود، اما اگر دوست داشته باشید کمی پول پس‌انداز کنید، یکی از بهترین زمان‌های سفر به شمار می‌رود زیرا پروازها و هتل‌ها ارزان‌تر از فصل‌های دیگر هستند. فوریه اسپانیا هم می‌تواند سرد باشد اما روزهای نسبتاً متعادل‌تری دارد. آب و هوا در جنوب کشور بهتر بوده و حتی پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های سرد روی نواحی اندلس حساب کنید.

مارس

بهار از راه رسیده است! در ماه مارس دمای هوا رو به گرمی می‌رود ولی چون هنوز به اوج خود نرسیده یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به اسپانیا به حساب می‌آید. در دو ماه آینده برخی شهرها مانند مادرید شاهد رگبارهای بهاری خواهند بود اما فعلاً آب و هوا خنک و دلپذیر است. به هر حال این راهنما درباره متوسط‌های دما و شرایط صحبت می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر از وضعیت آب و هوا مطمئن شوید.

زمستان در اسپانیا

آوریل

چه مقصدتان بارسلون در شمال غرب اسپانیا باشد یا به سواحل جنوبی سفر می‌کنید، آوریل یکی از بهترین زمان‌ها برای برنامه‌ریزی تعطیلات در اسپانیا است. اگر چه این وضعیت آب و هوایی بر اساس منطقه اندکی تفاوت می‌کند. در نواحی اندلس ممکن است هوای گرم‌تری انتظارتان را بکشد. فصل بارش‌ها در این ماه آغاز شده و باید حتماً بارانی و چتر با خود به همراه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در این ماه لباس‌های چند لایه به همراه ببرید تا در برابر تغییرات آب و هوایی به مشکل نخورید.

می

در ماه می دمای هوا کمی بالا می‌رود اما با وجود بارش‌ها هنوز هم نمی‌توانید خیلی به فکر آب و هوای تابستانی باشید! در اوایل ماه آب و هوا متغیر و بارانی است اما هر چه بیشتر به انتهای آن نزدیک می‌شوید حال و هوای تابستانی بیشتر نمایان می‌شود. در بارسلون بارش کمتری انتظارتان را می‌کشد.

ژوئن

با شروع تابستان مردم شهرهای مرکزی به سمت سواحل هجوم می‌برند. این به خاطر بالا رفتن غیر قابل تحمل دمای هوا در این شهرها بوده و به ویژه در مادرید و سویل دما به ۴۵ درجه هم می‌رسد. با وجود این جمعیت از مردم بومی که شهرها را رها کرده‌اند، توریست‌ها می‌توانند از خلوتی جاذبه‌ها و نواحی گردشگری استفاده کنند اما به هر حال بسیاری از مغازه‌ها و کافه‌ها بسته هستند. البته در بارسلون هنوز دمای هوا تا این حد آزار دهنده نشده است و می‌توانید با یک نوشیدنی در ساحل ریلکس کنید.

بهار در اسپانیا

ژوئیه

کم‌ کم به گرم‌ترین نقطه سال در اسپانیا نزدیک می‌شوید. به طور کل باید در سواحل جنوبی و شرقی انتظار گرمایی غیر قابل تحمل را داشته باشید و حتی در نواحی مرکزی وضعیت بدتری انتظارتان را می‌کشد. در نواحی شمالی و شمال غربی می‌توانید چند روز خنک را هم تجربه کنید. سواحل بارسلون پر از مردم اروپای شمالی می‌شود که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند رنگ پوستشان را چند درجه‌ای تیره‌تر کنند.

آگوست

در این ماه، گرمای اسپانیا در مادرید و سویل به اوج آزاردهندگی خود می‌رسد پس بسیاری از مردم به سمت سواحل سرازیر می‌شوند. با توجه به تمام مواردی که قبلاً هم ذکر کردیم این ماه برای بازدید از مادرید اصلاً مناسب نیست و بارسلون گزینه بهتری به حساب می‌آید؛ اما در این شهر هم خیلی خبری از مردم بومی نیست.

سپتامبر

در ماه سپتامبر مردم اسپانیا به سر کارشان بازگشته‌اند و جوانان اروپایی هم با رنگ پوست‌های دلخواهشان روانه کشور خود شده‌اند. اسپانیا دوباره دمایی دلپذیرتر از ماه قبل را تجربه می‌کند اما نباید فکر کنید که این ماه به معنی پاییز است، چون در اسپانیا سپتامبر هنوز هم بوی تابستان را می‌دهد. با این حساب کماکان می‌توانید به سراغ سواحل بروید.

تابستان در اسپانیا

اکتبر

اگر روزهای آفتابی و دلپذیر را دوست دارید، بهترین زمان سفر به اسپانیا برای شما اکتبر است. این ماه زمان تغییر آب و هوا و میزان بارش‌ها است. همینطور که به سمت اواخر اکتبر پیش می‌روید، دمای هوا افت کرده و روزهای بارانی و ابری افزایش می‌یابند. پس اگر می‌خواهید اندکی از حال و هوای تابستان را تجربه کنید، باید اوایل اکتبر برسید.

نوامبر

نوامبر ماهی است که پاییز کم‌کم به سمت زمستان تغییر شکل می‌دهد. البته این تغییرات را در شمال کشور بیشتر لمس خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم لباس گرم و مناسب فصل با خودتان به همراه داشته باشید زیرا دمای هوا بین چهار تا ۱۵ درجه متغیر خواهد بود.

دسامبر

اگر در ماه دسامبر به اسپانیا سر می‌زنید قطعاً برای سواحل آفتابی‌اش به اینجا نیامده‌اید؛ اما به‌هرحال می‌توانید به سراغ تفریحات زمستانی بروید. برای فرار از زمستان روی اسپانیا هم نمی‌توانید حساب کنید؛ هر چند زمستان‌های متعادل‌تری دارد.
پاییز در اسپانیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}