دیدنی های معماری مدرن دوسلدورف

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/6/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آنچه که آسمان شهر دوسلدورف را برای گردشگران دلپذیر می‌سازد، تنوع خیره‌کننده‌ی مناظر آن اعم از ساختمان‌های کلاسیک و مدرن است.

تور اروپا

یادگاری‌های تاریخی مربوط به قرن‌های گذشته آلمان در مقابل بناها با معماری معاصر، در عین حال که تضاد چشمگیری ایجاد می‌کنند، این نمای بینظیر دوسلدورف را کامل ساخته‌اند. معماری‌ مدرن و حتی پست‌مدرن در این شهر، تلاش آن‌ها را در جهت بازسازی شهر نشان می‌دهد که در نتیجه‌ی آن دوسلدورف از یک بندر صنعتی به قطب سرمایه‌گذاری و تکنولوژی تبدیل شد. در ادامه با بناهای دوسلدورف به سبک معماری مدرن آشنا می‌شوید.

۱. ساختمان های گری

«ساختمان‌های گری» (The Gehry Buildings) را معمار آمریکایی «فرانک او گری» (Frank O. Gehry) در این شهر به یادگار گذاشته است. این ساختمان‌های پیچ و تاب‌دار بیشتر از هر جاذبه‌ی دیگر در دوسلدورف مورد توجه دوربین‌های عکاسی قرار می‌گیرند. این سه سازه که از پلاستر سفید، آجر قرمز و فولاد ضد زنگ براق ساخته شده‌اند نمونه‌ای حیرت‌انگیز از معماری پیشروی شهر به شمار می‌آیند و جایگاه دوسلدورف را به عنوان یکی از قطب‌های مدرنیته در اروپا تثبیت می‌کنند.

معماری مدرن دوسلدورف

۲. برج راین

«برج راین» (Rheinturm) یک برج مخابراتی با ارتفاع حدود ۲۴۰ متر و چنان برجسته است که به عنوان نماد شهر شناخته می‌شود. ورود به این بنای بتنی خارق‌العاده برای عموم آزاد است و افراد مشتاق می‌توانند از سکوی تماشا یا رستوران گردان آن به تماشای مناظر نفسگیر از شهر و رود راین بنشینند. روی برج سوراخ‌های روشن به طوری تعبیه شده که بزرگ‌ترین ساعت دیجیتالی دنیا را ایجاد می‌کند و در عین حال به عنوان چراغ هشداردهنده هواپیمایی هم کاربرد دارد.

معماری مدرن دوسلدورف

۳. اشتادتور

«اشتادتور» (Stadttor) یا «دروازه شهر» ساختمان دیدنی ۱۶ طبقه‌ای است که در افق شهر دوسلدورف خودنمایی می‌کند. این بنا به عنوان محل استقرار نخست وزیرهای ایالت «نوردراین وستفالن» (Nordrhein-Westfalen) کاربرد دارد و طراحی معماری فرامدرن آن چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. طراحی آن از دو برج شیشه‌ای موازی لوزی شکل و سر در دوبل تشکیل شده و با استفاده از قاعده «دابل گلیزینگ» (double glazing) هر طبقه از تهویه‌ی طبیعی فوق‌العاده‌ای برخوردار شده که مصرف برق را کاهش می‌دهد. با این طراحی بی‌نظیر وقتی در نمایشگاه املاک کن در سال ۱۹۹۸ اسکار معماری و جایزه ویژه داوران به عنوان بهترین ساختمان اداری را برنده شد، برای کسی جای تعجب نبود.

معماری مدرن دوسلدورف

۴. بنای مانسمان

«بنای مانسمان» (Mannesmann Building) سازه‌ای مستحکم است که سازندگان آن ترکیبی از مواد سبک و سنگین را در آن به کار بردند و آن را به سبک «نیو فانکشنالیسم» (New Functionalism) ساختند. امروزه دفتر شرکت «ودافون» (Vodafone) در مانسمان مستقر است.

معماری مدرن دوسلدورف

۵. کو بوگن

«کو بوگن» (Kö-Bogen) نمونه‌ای تماشایی از معماری شهری مدرن محسوب می‌شود و با اطمینان می‌توان عنوان «پروژه قرن» را به آن اهدا کرد. این سازه‌ی بتنی و شیشه‌ای درخشان و تابان به عنوان یک مرکز خرید فعالیت می‌کند و در آن برندهای لوکس و ارزنده را می‌توان یافت.

معماری مدرن دوسلدورف

۶. شاوشپیلهاوس دوسلدورفر

«شاوشپیلهاوس دوسلدورفر» (Düsseldorfer Schauspielhaus) خانه‌ تئاتر دوسلدورف است که سبک معماری کمیابی را به نمایش می‌گذارد. این بنا از مجموعه‌ای سطوح محدب و مقعر افقی تشکیل شده که ظاهر مواج منحصر به فردی به آن می‌بخشد. طراحی داخلی بنا پنج طبقه‌ی گسترده و عظیم را شامل می‌شود که سر در براق و کف مرمری آن چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. صحنه‌های نمایش خوش‌ساخت و تراس و باغچه‌ای زیبا از بخش‌های مورد توجه این بنا هستند.

معماری مدرن دوسلدورف

۷. کونستزاملونگ

یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی دوسلدورف، موزه و نمایشگاه هنری «کونستزاملونگ» (Kunstsammlung) است که مجموعه‌ای استثنائی را به نمایش می‌گذارد. ساختمان موزه با نمای گرانیتی مشکی «برنهلم» (Bornholm) تزئین شده که زیبایی چشمگیری به آن بخشیده است.

معماری مدرن دوسلدورف

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}