قصر آلکازار سویل در اسپانیا

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/6/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قصر آلکازار سویل، که به آن قصر سویل هم می‌گویند، یکی از بناهای تاریخی دیدنی در شهر سویل است و سبک‌های مختلف معماری همچون گوتیک، باروک و مدجن را به نمایش می‌گذارد.

تور اروپا

«آلکازار»، قلعه‌ای بود که اولین خلیفه‌ی اندلس آن را در قرن ۱۰ میلادی بنا کرد. البته این قلعه در طول تاریخ، تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته و ساخت بنایی که امروزه می‌بینید، به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. سبک‌های معماری مختلفی از گوتیک و باروک گرفته تا اسلامی و رنسانس را می‌توان در این قصر مشاهده کرد اما درمجموع، آن را بهترین نمونه از سبک مُدَجَّن در کشور اسپانیا به شمار می‌آورند.

قصر سویل

این بنا در مرکز شهر سویل واقع شده و ابتدا قلعه‌ای رومی بود تا اینکه اعراب، شهر سویل را در سال ۷۱۲ میلادی فتح و این قلعه را به قصر تبدیل کردند. وقتی «فردیناند سوم کاستیل»، کنترل شهر را در سال ۱۲۴۸ از مهاجمان پس گرفت، آلکازار به قصر سلطنتی تبدیل شد و بعدها پسر او، «کاخ گوتیک» را به این مکان اضافه و بعد از او پادشاه «پیتر یکم» در سال ۱۳۶۴ میلادی، «کاخ مدجن» را به آن اضافه کرد که شکوهمندترین ساختمان الکازار محسوب می‌شود. سبک مدجن، ترکیبی از عناصر اسلامی و مسیحیت به حساب می‌آید و نتیجه کار، ساختمانی است که فقط می‌توان آن را در اسپانیا و بخش‌های محدودی از کشور پرتغال مشاهده کرد.قصر سویل

قصر سویل بسیار زیبا بود و بیشتر پادشاهان این قرن، آن را به عنوان محل زندگی خود انتخاب می‌کردند. از این تاریخ به بعد، بخش‌های مختلفی به ساختمان اصلی این قصر اضافه شد و بعد از خرابی‌هایی که زلزله‌ی لیسبون در سال ۱۷۵۵ میلادی به بار آورد، الکازار را نیز بازسازی کردند. پادشاهان کشور اسپانیا به مناسبت‌های گوناگونی از این قصر کمک می‌گرفتند و پادشاه سابق اسپانیا یعنی «خوآن کارلوس اول»، مهمانی و شام عروسی دختر بزرگش را در قصر سویل برگزار کرد. این بنا، قدیمی‌ترین قصر سلطنتی در اروپا است که هنوز هم از آن استفاده می‌شود و در سال ۱۹۸۷ میلادی به همراه کلیسای جامع سویل (Seville Cathedral) در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

قصر سویل

«الکازار»، کلمه‌ای اسپانیایی است و آن را با «قلعه‌ی مستحکم» مترادف می‌دانند. ظاهراً این واژه از «القصر» در عربی گرفته شده که به معنی قلعه یا همان قصر می‌باشد. امروزه هنوز هم در بسیاری از شهرهای این کشور هرگاه می‌خواهند به کاخ‌های قدیمی اسلامی یا قصرهای سلطنتی مربوط به دوره‌ی حمله‌ی قوم مورها به اسپانیا اشاره کنند، از کلمه‌ی الکازار کمک می‌گیرند. ورودی قصر سویل را با نام دروازه‌ی شیر (Puerta del León) می‌شناسند و اگر به کاشی‌کاری‌های بالای طاق آن نگاه کنید، دلیل آن را متوجه می‌شوید. بعد از وارد شدن، سالن دادگستری (Sala de Justicia) را در سمت چپ خواهید دید که به دوران قصر اسلامی آن تعلق دارد و وزرای خلیفه در این مکان دور هم جمع می‌شدند.

قصر سویل

کمی جلوتر در سمت راست، سرای تجارت (Casa de Contratación) قرار گرفته که «ایزابلای یکم کاستیل» آن را در سال ۱۵۰۳ بنا کرد تا به تجارت با بخش‌های جدیدی مانند قاره آمریکا بهبود ببخشد. بخشی که ایزابلای یکم و همسرش در آن با کریستف کلمب ملاقات کردند، بعدها به کلیسا تبدیل شد و امروزه می‌توانید از آن بازدید کنید. «کاخ گوتیک» این مکان در زلزله به شدت آسیب دیده بود و مجبور به بازسازی آن شدند و سبک باروک این ساختمان به همین دوران بازسازی برمی‌گردد. این کاخ، ۳ قسمت را در برمی‌گیرد: اتاق گوتیک، کلیسا و اتاق تابلوهای فرش. ۲ مورد اول، کاشی‌کاری‌های زیبایی را شامل می‌شوند و اتاق تابلوهای فرش آن را بعد از زلزله به طور کامل از نو بازسازی کردند؛ اما فرش‌های آن متعلق به قرن ۱۶ میلادی هستند.

قصر سویل

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این قصر، سالن سفیران (Salon de los Embajadores) است که با گنبد، کاشی‌کاری‌ها و مجسمه‌های چوبی زیبایش شناخته می‌شود و نمونه‌ی زیبایی از طاق نعل اسبی را به نمایش می‌گذارد. قصر سویل، چندین باغ تماشایی دارد که از ترکیب سبک‌های باغبانی فرانسوی، رنسانس و عربی برای طراحی آن‌ها کمک گرفته‌اند. اولین باغ این مکان، باغ برکه (Garden of the Pond) نام دارد و مشخص‌ترین ویژگی آن، مجسمه‌ی کوچک پیام‌رسان خدایان، یعنی «مرکوری» می‌باشد. از این قصر برای فیلم‌برداری فیلم‌های گوناگونی همچون پنجمین فصل «بازی تاج و تخت» استفاده شده است.قصر سویل

با توجه به وسعت قصر سویل و بخش‌های جالب آن، شاید نتوانید به تنهایی از تمام قسمت‌ها بازدید کنید و از نکات تاریخی آن مطلع شوید. بنابراین بهتر است از تورهای راهنمای آن استفاده کنید. در حالت عادی، حدود ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد تا همه‌ی بخش‌ها را ببینید؛ اما اجباری در کار نیست و می‌توانید تمام طول روز را در این قصر سلطنتی گشت بزنید. البته یادتان باشد تعداد سرویس‌های بهداشتی در این مکان کم است و پیشنهاد می‌کنیم بازدید خود را آگاهانه مدیریت کنید!


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}