در بارسلون از کجا سوغاتی بخریم؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/6/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر شما جزو افرادی هستید که علاقمندید سوغاتی‌های خاص از شهر مقصد برای اطرافیانتان بیاورید پس در اسپانیا با چالش انتخاب سوغاتی در سفر به بارسلون روبرو خواهید بود.

تور اروپا

سفر به بارسلونا با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

هر شهر سوغاتی‌هایی دارد که تکه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم آن شمرده می‌شود و بیش از بقیه یادآور آن‌جا هستند اما گاه گردشگران به اشتباه سوغاتی‌های دیگری را خریداری می‌کنند. مثلاً یک سال در گزارشی اعلام شده بود که کلاه مکزیکی «سمبررو» (sombrero) بیشترین فروش را در بین سوغاتی‌های بارسلون داشته است. در حالی که در بارسلون می‌توانید هدایایی ناب و اصیل از فرهنگ آن بیابید که دوستانتان را شگفت‌زده خواهد کرد. تعدادی از سوغاتی‌های ماندگار اسپانیا از شهر بارسلون را در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم.

۱. شیرینی تورون

«تورون» (turrón) یا نوقا معجون مغزدار خوشمزه‌ای است که از خوراکی‌ های معروف اسپانیایی به شمار می‌آید و در بارسلون می‌توانید تعدادی از بهترین انواع آن را بچشید که طعم آن تا سال‌ها آب دهان شما را به راه خواهد انداخت. دو نوع کلی نوقا وجود دارد؛ یکی بافت نرم و لطیف دارد و دندان را اذیت نمی‌کند و دیگری سفت و پر از مغز به خصوص بادام است. اغلب فروشگاه‌ها تورون را در جعبه‌هایی می‌فروشند که در آن‌ها مخلوطی از تورون نرم و سفت وجود دارد و سلیقه‌های مختلف را راضی می‌کند.

سوغات بارسلون

۲. کفش اسپدریل

کفش «اسپدریل» (espadrille) یا «اسپردنیز» (espardenyes)، کفش‌های پارچه‌ای هستند که قرن‌ها مردم کاتالونیا و والنسیا به عنوان بخشی از پوشش بومی خود به پا می‌کردند. نام این کفش از گیاه مدیترانه‌ای «اسپرتو» (esparto) نشأت گرفته که در ساخت این کفش به کار گرفته می‌شد. به صورت سنتی اسپدریلز به چند مدل کاملاً بسته، نیمه باز و بنددار درست می‌شود و امروزه تنوع رنگی زیادی پیدا کرده است. «لا منوال آلپارگاترا» (La Manual Alpargatera) یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های اسپدریلز در بارسلون شناخته می‌شود.

سوغات بارسلون

۳. پیراهن سفارشی تیم بارسلونا

اگر در خانواده‌تان فردی دارید که طرفدار تیم بارسلونا است، پس هدیه‌ای بهتر از یک پیراهن سفارشی با نام او وجود نخواهد داشت. اگر به یکی از سه شعبه‌ی رسمی باشگاه بارسلونا در شهر سری بزنید می‌توانید در همان روز یک پیراهن سفارشی با نام شخص یا بازیکن مورد علاقه‌ی او تحویل بگیرید. پیراهن‌ها در سایزهای مختلف برای کودکان تا بزرگسالان موجود هستند و همچنین می‌توانید هدایای متنوع دیگری از محصولات باشگاه خریداری کنید.

سوغات بارسلون

۴. هدایایی از طراحان بارسلون

بارسلون یکی از پایتخت‌های خرید اروپا محسوب می‌شود و برندها و طراحان متنوعی را در آن خواهید یافت. اگر می‌خواهید برای کسی که در مد و طراحی صاحب نظر است هدیه بخرید، به یکی از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های پرشمار طراحان مستقل شهر سری بزنید تا محصولی اصیل از بارسلون بیابید. «ال بورن» (El Born) یکی از جاهایی است که طراحان مختلفی محصولات خود را از کالاهای چرم تا پوشاک به فروش می‌رسانند. در «ال راوال» (El Raval) هم می‌توانید به تعدادی از فروشگاه‌های محصولات مدرن مخصوص بارسلون بروید و هدایایی منحصر به فرد برای عزیزانتان بخرید.

سوغات بارسلون

۵. اشیای سرامیکی مدرن

سفال و سرامیک بارسلون با رنگ‌های شاداب و نقوش دستی الهام گرفته از جنبش مدرنیست معمار معروف آنتونی گائودی در جهان شهرت یافته است. محله گوتیک بارسلون از خیابان‌های کوچک و پیچ در پیچی تشکیل شده که بسیاری از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های سرامیک را در خود جای داده‌اند و می‌توانید بشقاب، کاسه و مارمولک معروف گائودی را در آن‌جا بیابید. مغازه‌های ظروف سرامیکی اغلب در شهر قدیم و در فاصله‌ی کمی از هم قرار دارند و در طراحی آن‌ها از آثار هنرمندان معروف مانند سالوادور دالی و پیکاسو الهام گرفته شده است.

سوغات بارسلون

۶. پنیر

کوه‌های «پیرانیز» (Pyranees) در شمال بارسلون قرار دارد که به تولید پنیر خوش‌طعم، لطیف و خامه‌ای شهرت دارد. معروف‌ترین پنیر آن، «توپی» (Tupi)، پنیر ترش از شیر بز است که عطری قوی دارد و به عنوان بیسکوییت و پنیر بعد از شام میل می‌شود. «آلت اورگل» (Alt Urgell) از دره «کردانیا» (Cerdanya) پنیر معروف دیگر این منطقه شناخته می‌شود.

سوغات بارسلون

۷. عطر

در سال ۱۹۳۶ میلادی، «موزه عطر» (Perfume Museum) در بارسلون بازگشایی شد. البته از دوران روم توجه به رایحه‌ها در این شهر رواج داشت. بارسلون امروزه علاوه بر برندهای مطرح، تولیدکننده‌های عطر و ادکلن خود را نیز داراست. «رامون مونگال» (Ramon Monegal) عطرفروشی کوچکی است که توصیه می‌کنیم به آن سری بزنید. «لوکسانا» (Luxana) سازنده‌ی دیگری است که از سال ۱۹۴۱ به ویژه در ساخت عطرهای بر پایه‌ی گلی فعالیت می‌کند و «اورلند» (Everland) یکی از ادکلن‌های معروف آن شناخته می‌شود.

سوغات بارسلون

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}