کارهایی که گردشگران مادرید نباید انجام دهند

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

به هنگام سفر به مادرید، باید برخی نکات نانوشته را رعایت کنید تا از بروز اشتباهات و تجربه‌های ناخوشایند جلوگیری شود.

تور اروپا

بازدید از مادرید به عنوان توریست می‌تواند هیجان‌انگیز باشد زیرا تعداد یادمان‌های برجسته، موزه‌های حیرت‌انگیز و حال و هوای پر انرژی آن خاطرات شگفت‌انگیزی برایتان می‌سازند. هر چند اگر بخواهید مانند یک بومی رفتار کرده و تجربه‌ای راحت و امن داشته باشید، باید برخی نکات را رعایت کنید. در این مقاله به قوانین نانوشته اجتماعی پرداخته‌ایم.

مزاحم ساعت استراحت مردم نشوید

اگر نخواهید بعد از ظهرها بخوابید هیچ مشکلی ندارد اما باید حواستان باشد که مزاحم استراحت دیگران نشوید و بین ساعت‌های ۳ تا ۵ با صدای بلند کسی را آزار ندهید. بیدار کردن مردم از خواب بعد از ظهریشان چیز خوشایندی نیست.

جز در حالتی که در استخر هستید دمپایی نپوشید

مادرید شهری است که مردمش به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند. به طور کل مردم جز در حالتی که به کلاس یوگا می‌روند ساق‌های چسبان ورزشی نپوشیده و جز در حالتی که در ساحل یا استخر نباشند دمپایی پا نمی‌کنند. قدم زدن در شهر شلوغ با دمپایی بهترین ایده‌ نخواهد بود. به هر حال ممکن است کسی پایتان را لگد کند یا کثیف شوید. اگر بخواهید صندل بپوشید پیشنهاد می‌کنیم یک جفت صندل شیک و مناسب زندگی شهری انتخاب کنید.

قبل از ژوئن شلوارک نپوشید

دمای هوا معمولاً در آوریل یا می برای چند روز بالا می‌رود که شاید باعث شود گردشگران بخواهند شلوارک‌هایشان را از چمدان درآورند! پیشنهاد می‌کنیم در برابر این خواسته قلبی خود مقاومت کنید تا در میان مردم بومی متمایز جلوه نکنید. معمولاً مردم مادرید تا قبل از رسیدن تابستان شلوارک نمی‌پوشند. به جای آن پیشنهاد می‌کنیم با پوشیدن لباس نخی و آزاد و همراه داشتن بادبزن خود را خنک کنید.

نکات سفر به مادرید

قبل از ساعت یک ناهار نخورید

هیچ رستورانی که ارزش امتحان کردن داشته باشد قبل از ساعت ۱ ناهار سرو نمی‌کند و این ساعت به نسبت استانداردهای اسپانیایی زود هم به حساب می‌آید. زمانی که در اسپانیا هستید مانند مردم آن عمل کنید و ناهارتان را کمی دیرتر بخورید.

قبل از ساعت نه شام نخورید

به یاد داشته باشید که شام‌ در اسپانیا سبک و دیر سرو می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای شام از تاپاس یا یک سالاد ساده لذت ببرید ولی به یاد داشته باشید که هرگز قبل از ساعت ۹ سراغش را نگیرید.

برای صبحانه سفارش تخم مرغ ندهید

خیلی زود متوجه خواهید شد که در اسپانیا مردم برای صبحانه تخم مرغ نمی‌خورند. فقط در صورتی که در یک کافه یا رستوران بین‌المللی برای صرف برانچ رفته باشید آن را پیدا می‌کنید. در مادرید تخم مرغ جزو غذاهای شام است و معمولاً به جای آن برای صبحانه می‌توانید کمی نان گوجه‌ای با روغن زیتون و نمک بخورید.

نکات سفر به مادرید

در پلازا مایور غذا نخورید

اگر بخواهید در تراس یکی از کافه‌های زیبا و دلپذیر پلازا مایور در حالی که از منظره لذت می‌برید چیزی بنوشید& قابل درک خواهد بود. اما برای صرف شام، گیر تله‌های توریستی این مکان نیفتید. معمولاً غذای اینجا گران‌تر بوده و پیشنهاد می‌کنیم برای شام جای دیگری را انتخاب کنید.

مراقب وسایل قیمتی خود باشید

مادرید شهر امنی به حساب می‌آید اما توریست‌ها خیلی راحت گرفتار جیب‌برها می‌شوند زیرا حواسشان به محیط اطراف بوده و ممکن است گوشی‌ها و دوربین‌های گران قیمت حمل کنند. حتماً به وسایل ارزشمند خود توجه کنید و کیفی به همراه ببرید که زیپ داشته باشد. کیف پولتان را هم در جیب‌های جلویی بگذارید تا در مترو یا جاذبه‌های شلوغ آن را نزنند.

پاسپورتتان را همه جا نبرید

همانطور که قبلاً هم ذکر کردیم این شهر امنیت خوبی دارد اما به هر ‌حال جیب‌بری هم در آن رایج است. پیشنهاد می‌کنیم پاسپورتتان را در هتل بگذارید و تعطیلاتتان را با سرگردانی در سفارت‌خانه خراب نکنید.

نکات سفر به مادرید

از هر کلمه ای که از تلفظش مطمئن نیستید استفاده نکنید

شاید برخی اوقات زبان اسپانیایی به نظر بسیار آسان بیاید& زیرا کلمات مشترک زیادی بین این زبان و انگلیسی وجود دارد؛ اما در برخی شرایط وحشتناک ممکن است این کلمات که تلفظ نزدیکی هم دارند معنی بسیار متفاوتی داشته باشند و در حالی که فکر می‌کنید کلمه درستی را به کار برده‌اید چیز بسیار نامربوطی گفته باشید.

فقط یک چیز سفارش ندهید و با دیگران تقسیم کنید

مفهومی که پشت تاپاس وجود دارد، تقسیم کردن غذا با دیگران است. غذای اسپانیایی معمولاً به صورت گروهی سفارش داده شده و همه غذایشان را با دیگران تقسیم می‌کنند. به این شیوه می‌توانید غذاهای متنوعی را امتحان کنید و اوقات خوشی داشته باشید.

غذا در مادرید

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}