۱۰ جاذبه پنهان سالزبورگ را بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/7/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در شهر زیبای سالزبورگ جاهایی هم هستند که مردم بومی همیشه دوست داشتند برای خودشان باقی بماند، اما امروزه برخی گردشگران به آن‌ها راه یافته‌اند.

تور اروپا

سالزبورگ ترکیبی حیرت‌انگیز از زیبایی طبیعی و محوطه‌های بی‌همتای شهری را در خود جا داده که بازدیدکنندگان و مردم بومی را به یک اندازه مسحور می‌کنند. از گردش‌های جذاب در فضای باز گرفته تا جاذبه‌های معروف، تجربیات بی‌شماری در این شهر انتظارتان را می‌کشند که شاید مردم بومی ترجیح می‌دادند یک راز باقی بمانند. اگر راهی تور اتریش و شهر سالزبورگ هستید، بازدید از جاذبه‌های پنهان آن را از یاد نبرید.

فستیوال زیمنس فستشپیلنکته

فستیوال «زیمنس فستشپیلنِکته» (Siemens Festspielnächte) از جولای تا آگوست برگزار شده و شامل اکران کنسرت‌ها، اپراها و اجراهای تئاتری مختلف بر روی پرده‌های بزرگ می‌شود. فیلم‌ها معمولاً روی دیواری در «کاپیتل پلاتس» (Kapitelplatz) یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین اماکن عمومی شهر به نمایش در می‌آیند. می‌توانید برخی از جاذبه‌های اصلی شهر مانند کلیسای جامع و استحکامات نظامی را هم از اینجا ببینید. همچنین جدای از تفریحات فرهنگی می‌توانید به غرفه‌هایی که غذاهای سرد و گرم محلی می‌فروشند نیز سر بزنید.

جاذبه های سالزبورگ

گورستان سن سباستین

«گورستان سن سباستین» (St. Sebastian’s Cemetery) در سال ۱۵۰۲ ساخته شد و برخی از معروف‌ترین ساکنین اتریشی در آن آرام گرفته‌اند. اگر چه خود موتزارت، آهنگساز برجسته این کشور در اینجا دفن نشده اما والدین و خواهرش در اینجا خاک شده‌اند. اگر بخواهید برخی از دیدنی‌های جالب توجه و بی‌همتای این محوطه آراسته را تماشا کنید، تجربه جذابی پیش رویتان قرار دارد.جاذبه های سالزبورگ

جمجمه موتزارت

واقعی بودن این شی عجیب و ترسناک هنوز مورد بحث است، اما بسیاری سرسختانه ادعا می‌کنند این جمجمه به یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان کلاسیک جهان و سالزبورگ یعنی موتزارت تعلق دارد. این جمجمه که در «دانشگاه موتزارتئوم» (University Mozarteum) نگهداری می‌شود، در سال ۱۹۰۲ به دست دانشمندان رسید و البته فک پایینی‌اش گم شده است. برخی افسانه‌ها می‌گویند در سال ۱۸۰۱ یک گورکن این جمجمه را از قبر موتزارت که ۱۰ سال قبل دفن شده بود دزدید. البته بازدید از آن برای عموم آزاد نیست اما با درخواست قبلی می‌توانید از نزدیک جمجمه را ببینید.

غارهای یخی

با تماشای بزرگ‌ترین «غارهای یخی» (Ice Caves) در جهان یک ساعتی را از سالزبورگ دور شوید. این غارها در «ورفن» (Werfen) قرار دارند. این سازه باورنکردنی به همان اندازه که تحسین برانگیز است، با ابهت خود بیننده را شگفت زده می‌کند. داخل آن مجسمه‌هایی ارگانیک و طبیعی را می‌بینید که به شیوه‌ای زیبا و چشم‌نواز شکل گرفته‌اند. بین‌ ماه‌های می تا اکتبر بازدید از این غارها برای عموم آزاد بوده و می‌توانید با تورهایی به ماجراجویی در گذرگاه‌های پیچ در پیچ و دیوارهای بلوری آن بروید و با حقایقی علمی و تاریخی درباره پدیده‌ای که در میان راه خواهید دید آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم فارغ از هوای بیرون حتماً با خود لباس گرم ببرید.

جاذبه های سالزبورگ

موزه پانوراما

«موزه پانوراما» (The Panorama Museum) موقعیت تماشای نقاشی هنرمند معروف اتریشی «یوهان میکائل زاتلر» (Johann Michael Sattler) از نزدیک را به شما می‌دهد. در این نقاشی شهر سالزبورگ با رنگ‌هایی درخشان و زنده به تصویر کشیده شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند با یک پریسکوپ تمام جزئیات این پانوراما را تماشا کنند. این نقاشی در سال ۱۸۲۹ به پایان رسید و عصاره شهر را در آن زمان به تصویر می‌کشد. در این پانوراما جزئیاتی مانند دودکش خانه‌ها تا پنجره‌های هر ساختمان هم دیده می‌شود. بسیاری از آن هنوز هم در منظره سالزبورگ به چشم می‌خورد و موقعیت آن را به شما می‌دهد که منظره قدیمی‌تر شهر را با چیزی که در دوران مدرن به نمایش می‌گذارد مقایسه کنید.

جاذبه های سالزبورگ

موزه کونست و وندرکمر

«ولف دیتریش» (Wolf Dietrich) مردی بسیار ثروتمند و قدرتمند ولی مشهور به ظلم و ستم بود. او هم مانند بسیاری از اشراف زمان خود یک «وندرکمر» (Wunderkammer) یا قفسه چیزهای هیجان‌انگیز داشت. این قفسه شامل انواع گنجینه‌ها شامل صدف و مرجان، کره‌های زمین، وسایل علمی، عاج و شاخ، تسبیح و کهربا می‌شد.

جاذبه های سالزبورگ

رستوران اشتیفتسکلر در صومعه سنت پیتر

برخی اعتقاد دارند که «اشتیفتسکلر» (Stifstkeller) با ۱۲۰۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین رستوران اروپای مرکزی محسوب می‌شود که در حصار دیوارهای صومعه سنت پیتر ساخته شد. این رستوران با غذاهای خوشمزه‌ای که با مواد اولیه محلی درست می‌شوند، نه تنها یکی از قدیمی‌ترین اماکن شهر برای صرف غذا که یکی از بهترین‌ها نیز به شمار می‌رود. این رستوران گزینه‌ای به نام «شام موتزارت» هم دارد که مشتریان را به دهه ۱۷۰۰ می‌برد و می‌توانند از غذاهایشان زیر نور شمع و همراه با موسیقی نوازندگانی از دانشگاه موتزارتئوم لذت ببرند.

رستوران های سالزبورگ

محل تولد موتزارت

در اینجا می‌توانید درباره زندگی و آثار یکی از سرشناس‌ترین شهروندان اتریش و یکی از برجسته‌ترین آهنگسازان کلاسیک پرکار کل جهان اطلاعات دست اولی بشنوید. محل تولد موتزارت در محله قدیمی زیبای سالزبورگ، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کل اتریش بوده و با چند پرتره، ساز تاریخی و یادبودهای خانوادگی‌اش از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند.

محل تولد موتزارت در سالزبورگ

گرون مارکت

«گرون مارکت» (Grünmarkt) که به بازار سبز ترجمه می‌شود، یکی از بهترین نقاط سالزبورگ برای امتحان کردن غذاهای محلی در بزرگ‌ترین میدان شهر است. پنیرهای محلی، گوشت تازه، میوه و سبزیجات یا نان خوش عطر، همگی آماده شده‌اند تا مشتریان را وسوسه کنند و شاید خوب باشد بدانید که می‌توانید کمی از آن‌ها را هم به صورت رایگان امتحان کنید. این بازار که همه روزه بیرون از دانشگاه برپا می‌شود، فرصت خوبی برای امتحان کردن «پرتزل» (pretzel) معروف خواهد بود.

خرید در سالزبورگ

کوهستان اونترسبرگ

مناظر با ابهت دریاچه‌های پرتلالو و کوهستان‌های صخره‌ای که کیلومترها امتداد دارند، علت علاقه مردم بومی برای پنهان ماندن این نقطه از کشور را به خوبی منعکس می‌کنند. برای رسیدن به قله چند راه وجود دارد. کوهپیمایان جاه‌طلب می‌توانند خودشان تا قله بروند ولی مردم عادی می‌توانند از تله‌کابین هم استفاده کنند و کمتر از ۱۰ دقیقه بر فراز ابرها قرار بگیرند.

طبیعت اتریش

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}