بهترین موزه های مادرید کجاست؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/7/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مادرید یکی از شهرهای درجه یک دنیا در زمینه‌ی فرهنگ محسوب می‌شود و این را بیش از همه مدیون موزه‌های ارزشمند خود است.

تور اروپا

مادرید شهری پُر از انواع موزه‌ها شمرده می‌شود که شکوه و جذابیت بناها، اشیاء و آثار نمایش داده شده در آن‌ها نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. گردش در پایتخت اسپانیا بدون دیدن تعدادی از بهترین موزه‌های هنری و تاریخی آن کامل نخواهد بود. در این مطلب تعدادی از بهترین موزه‌هایی که نباید از دست بدهید را به شما معرفی می‌کنیم. ورودی برخی از موزه‌ها در روزها یا زمان‌های خاص رایگان است.

۱. موزه پرادو

موزه پرادو یکی از مشهورترین موزه‌های جهان در زمینه‌ی هنر کلاسیک و مذهبی به شمار می‌آید. شاهکارهایی از «فرانسیسکو گویا» (Francisco Goya)، «بوش» (Bosch)، «ال گرسو» (El Greco)، «موریلو» (Murillo) به همراه نقاشی معروف «ندیمه‌ها» (Las Meninas) از «دیه‌گو ولاسکز» (Diego Velázquez) در این موزه وجود دارد. شما می‌توانید چندین روز در موزه پرادو بگردید بدون اینکه تماشای آثار آن به پایان برسد.
پرادو، مادرید

۲. موزه ملکه سوفیا

مجموعه‌ای نفیس از هنر مدرن را می‌توانید در موزه ملکه سوفیا ببینید. «گرنیکا» (Guernica) اثر مشهور پیکاسو که ترس و وحشت در زمان جنگ داخلی اسپانیا را نشان می‌دهد، در این موزه نگهداری می‌شود. بسیاری از نقاشی‌های «خوان میرو» به همراه مجموعه‌ای گسترده از «سالوادور دالی» شامل آثاری با ساعت‌های معروف در حال ذوب شدن را می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

بهترین موزه های مادرید

۳. موزه تیسن بورنمیسا

موزه تیسن بورنمیسا مجموعه‌ی دائمی شگفت‌انگیزی دارد که آثاری از «کاراواجو» (Caravaggio)، «روبنس» (Rubens) و رمبرانت را شامل می‌شود. همچنین در طول سال نمایشگاه‌های موقت جذاب متعددی هم در موزه برپا می‌گردد. بیشتر آثار موزه به کلکسیون شخصی «بارونس تیسن» (Baroness Thyssen) تعلق داشت.

بهترین موزه های مادرید

۴. موزه سورویا

در عمارت مسکونی سابق «یواکین سورویا» (Joaquín Sorolla) موزه‌ای برپا شده که به زندگی و آثار او می‌پردازد. حیاط «موزه سورویا» (Museo Sorolla) مکانی افسونگر برای نشستن و استشمام رایحه‌های دل‌انگیز در فصل بهار خواهد بود.

موزه های مادرید

۵. موزه ملی باستان شناسی

«موزه ملی باستان شناسی» (Museo Arqueológico Nacional) به اختصار (MAN)، اخیراً تحت بازسازی عظیمی قرار گرفته و فضای وسیع آن به غار مشهور ماقبل تاریخی «آلتامیرا» (Altamira) اختصاص یافته است. موزه اشیایی از دوره‌های زمانی و اقوام متفاوت مانند ماقبل تاریخ، مصر باستان، سلتیک، یونان، روم، ویزیگوت و مسیحی را نمایش می‌دهد.

بهترین موزه های مادرید

۶. موزه رمانتیسیسم

«موزه رمانتیسیسم» (Museo del Romanticismo) به عصر رمانتیک اسپانیا اعم از مبلمان، اشیای تزئینی و غیره اختصاص دارد. موزه در کاخی سابق واقع شده که در سال ۱۷۷۶ ساخته شد. این موزه شاید از بیرون کوچک به نظر برسد اما بیش از ۱۶,۰۰۰ اثر شامل نقاشی، مجسمه‌سازی، مبلمان و لوازم خانگی، عکس و اشیای تزئینی در کلکسیون دائمی آن برای نمایش قرار گرفته است.

بهترین موزه های مادرید

۷. موزه دل تراهه

علاقمندان به مُد حتماً سری به «موزه دل تراهه» (Museo del Traje) بزنند که در سال ۲۰۰۴ بازگشایی شده است. این موزه به تاریخ تهیه و دوخت لباس و مد می‌پردازد و مجموعه‌ی دائمی آن بیش از ۱۶۰,۰۰۰ قطعه را داراست که آن‌ها را به ترتیب تاریخی نمایش می‌دهد. قدیمی‌ترین لباس‌های موجود در موزه قطعاتی نفیس از لباس‌های قبطی‌ها و هیسپانو مسلمان‌ها هستند. رویدادهای ویژه‌ و نمایشگاه‌های موقت پرشماری در موزه برگزار می‌شوند که به عنوان مثال به سیر تکاملی مد در اسپانیا پرداخته شده یا به یک ورکشاپ و طراح خاص اختصاص می‌یابند.

موزه های مادرید

۸. خانه موزه موش پرز

کودکان را می‌توانید به «خانه موزه موش پرز» (Casa Museo Ratón Pérez) ببرید که به این موش کارتونی تعلق دارد. پرز موش کوچک مشهوری است که در کتاب داستان نوشته شده در سال ۱۹۰۲ خلق شد. در فرهنگ اسپانیا این موش کوچک در داستان‌های افسانه‌ای افتادن دندان شیری نقش مهمی دارد و کودکان خیال می‌کنند وقتی دندان خود را زیر بالش می‌گذارند، این موش شبانه آن را برداشته و به جایش برای آن‌ها هدیه قرار می‌دهد.

موزه های مادرید

۹. موزه سرالبو

کاخ قرن نوزدهمی ساخته‌ی معمار ایتالیایی که به «موزه سرالبو» (Museo Cerralbo) تبدیل شده، با سالن‌های مجلل و باغ زیبای خود بازدیدکنندگان را مبهوت می‌سازد. در خانه‌ مارکیز سرالبو کلکسیونی گسترده از آثار هنری مختلف از نقاشی‌های اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی تا لوسترها و ظروف چینی تزئینی به چشم می‌خورد. این موزه در نزدیکی میدان اسپانیا واقع شده و دوشنبه‌ها تعطیل می‌باشد.

موزه های مادرید

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}